Inderdaad, de afwezigen hadden zeker ongelijk..
Ondanks de vele regen van de voorbije week lagen de meeste paadjes zeer goed berijdbaar.
Buiten die ene klim met de losliggende kasseien kon er overal boven of beneden gereden worden.
Maar zoals reeds gezegd, door de vele en sommige zeer steile klimmetjes werd dit een zeer zwaar tochtje!
Bikewash was inderdaad niet top, maar de lekkere spaghetti in de zaal maakte dit zeker goed!
Volgend jaar sowieso opnieuw vd partij, met of zonder regen!
grtz
Zo 19/01/2014 Kluisbergen :: TT door de Vlaamse Ardennen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Zo 19/01/2014 Kluisbergen :: TT door de Vlaamse Ardennen
Altijd leuk de jowan van kluisbergen.
En nog NOOIT tegengevallen.
't Is wel bergop en omhoog en vandaag was er wat ploeteren en stroempelen bij.
Toch gene minuut verveeld. Prachtig dercors, wonderschone Ons Ardennen. Mss mocht Ronse wat meer geëxploreerd zijn.
Proficiat en dank aan de organisatie, zowel de veiligheid als bevoorradingstafels waren in orde.
Laat vertrokken voor de 55 en ook laat thuisgekomen, maar dan ook altijd ten volle kunnen genieten van het uitzicht en van het parcours. Ook onze dank aan de weermakers, de laatste weken waren we al vettiger gewoon.
Wij komen terug.
En nog NOOIT tegengevallen.
't Is wel bergop en omhoog en vandaag was er wat ploeteren en stroempelen bij.
Toch gene minuut verveeld. Prachtig dercors, wonderschone Ons Ardennen. Mss mocht Ronse wat meer geëxploreerd zijn.
Proficiat en dank aan de organisatie, zowel de veiligheid als bevoorradingstafels waren in orde.
Laat vertrokken voor de 55 en ook laat thuisgekomen, maar dan ook altijd ten volle kunnen genieten van het uitzicht en van het parcours. Ook onze dank aan de weermakers, de laatste weken waren we al vettiger gewoon.
Wij komen terug.
-
Mon Ten Bike
- Mountainbiker
- Location: On One Pompetamine singlespeed / GT PEACE 29' singlespeed
Post by Mon Ten Bike »
Organisatie zat mooi in elkaar, mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Chapeau!
Echt jammer dat de overvloedige regenval er een aanzienlijk zootje van gemaakt heeft. Eerlijk is eerlijk: cyclocross-gewijs was het echt heel vaak tot aan de limiet of er over. Dat het parcours al goed gerodeerd was, zal in ons geval ook wel te maken hebben met redelijk laat starten (eindje bollen toch), 55km doen (chrono), en de singlespeed cyclocrosser (t doet geen zeer) dat we pas tegen 14u zijn binnengekomen.
Wel enorm genoten van de Vlaamse Ardennen en het parcours dat we voor de wielen kregen geschoven! Prachtige tocht gereden vandaag.
Keeping fingers crossed dat de omstandigheden volgend jaar gunstiger zijn, het is jullie écht gegund Funny Bikers!
Echt jammer dat de overvloedige regenval er een aanzienlijk zootje van gemaakt heeft. Eerlijk is eerlijk: cyclocross-gewijs was het echt heel vaak tot aan de limiet of er over. Dat het parcours al goed gerodeerd was, zal in ons geval ook wel te maken hebben met redelijk laat starten (eindje bollen toch), 55km doen (chrono), en de singlespeed cyclocrosser (t doet geen zeer) dat we pas tegen 14u zijn binnengekomen.
Wel enorm genoten van de Vlaamse Ardennen en het parcours dat we voor de wielen kregen geschoven! Prachtige tocht gereden vandaag.
Keeping fingers crossed dat de omstandigheden volgend jaar gunstiger zijn, het is jullie écht gegund Funny Bikers!
- aj kwak
- Mountainbiker
Op zaterdagavond zijn we tot na 24u bezig geweest om de sporthal klaar te zetten (basketbal in zelfde zaal tot 21u45), dan was het waarschijnlijk te laat om te reageren op het forum.Fritsie wrote:Inderdaad, maar anderzijds kon de organisatie bepaalde bedenkingen weerleggen, wat ze spijtig genoeg niet deden...steven meirlaen wrote:Ik ben net terug van Kluisbergen.
Een hele leuke rit gereden, vertrokken met wat vraagtekens gezien het bovenstaande commentaar.
Zonder ramen in te slaan vind ik het commentaar toch wat spijtig, waarschijnlijk zullen sommige mensen hierdoor afgehaakt zijn en eerlijk gezegd, onterecht.
Alsook durven zeggen dat een parcours 100% bereikbaar is, kaatst altijd als een bal terug. Er zijn altijd wel mensen die bepaalde stukken niet goed vinden. Voorspellen hoe het parcours eruitziet na 100-200-1000 deelnemers is vreselijk moeilijk (zelfs na 24edities)
Ons doel is altijd een goeie mix te maken van de "in alle omstandigheden" bereikbare off-road stukken aangevuld door road klims.
Het parcours wordt een 6tal maand voor het evenement naar de provincie verzonden. Na goedkeuring contacteren we elke gemeente die zijn zeg moet hebben. Met dit jaar enkele negatieve adviezen waar we de vorige jaren wel nog doormochten(oa een openbare weg). Wijziginen(op basis van weervoorspellingen) in de laatste week voor het evenement zijn tegenwoordig quasi onmogelijk(aanpassing voorkomen schepencollege, ...).
Zeer leuk om horen dat iedereen positief verrast was over het parcours in deze winterse omstandigheden.
- aj kwak
- Mountainbiker
Je was dan ook al de afslag '15-25' voorbij :)SoeteD wrote:
Afwezigen hadden ongelijk, leuke rit gereden 58km. Hier en daar wa modder (maar daar doen we voor heey ) 1 stuk te voet, maar zelfs bij droog weer niet op te rijden![]()
![]()
Maar lastig jong nie te doen
- aj kwak
- Mountainbiker
De langste afstand is inderdaad vele malen zwaarder dan de korte afstand. Dit jaar meer mensen gekozen voor de langste afstand tov vorige jaren.coasterx wrote:Vandaag 55km gedaan. De combinatie van modder en hoogtemeters zorgden voor een loodzware rit. Veel lijken zien naar boven strompelen en in de laatste 10km zat ik daar zelf ook tussen.
ik doe niet zoveel tochtjes op een jaar, maar deze probeer ik toch vaak mee te doen. Ook dit jaar weer een prachtig parcours!
Wel serieus afgezien op het einde :)
Wel serieus afgezien op het einde :)
- aj kwak
- Mountainbiker
Inderdaad, bikewash draaide maar op 10 spuitslangen ipv de voorziene 25. Brandweer kon niet (meer?) aansluiten op een gehuurde bikewashinstallatie die we vorige jaren wel gebruikt hadden. Punt dat opgenomen voor debriefing.stilldro wrote:
Bikewash was inderdaad niet top, maar de lekkere spaghetti in de zaal maakte dit zeker goed!
grtz
- aj kwak
- Mountainbiker
Chapeau met singlespeed cyclocrrosser!Mon Ten Bike wrote:55km doen (chrono), en de singlespeed cyclocrosser (t doet geen zeer) dat we pas tegen 14u zijn binnengekomen.
Ik doe oprecht mijn hoed af voor deze organisatie, half januari speelt het weer hen nagenoeg altijd parten. En dan zo'n tocht organiseren,
.
Modder? ja ok...
Vuil? ja ok...
Koud? nee...
Berijdbaar? 98%, op die ene helling na...
Glibberig? ja ok, fun!
Beetje wachten bij bikewash? ja ok...
(dat wachten komt uiteraard door het grote aantal deelnemers)
Ik onthoud vooral dat ik een prachtige tocht gereden heb in een heerlijk kader!
gr Tom
Modder? ja ok...
Vuil? ja ok...
Koud? nee...
Berijdbaar? 98%, op die ene helling na...
Glibberig? ja ok, fun!
Beetje wachten bij bikewash? ja ok...
(dat wachten komt uiteraard door het grote aantal deelnemers)
Ik onthoud vooral dat ik een prachtige tocht gereden heb in een heerlijk kader!
gr Tom