Idd, allemaal energie in een topic dat uiteindelijk tot niets zal leiden. Mensen met verstand blijven dat meestal wel houden tot op een bepaalde leeftijd en de rest...tja...whaleshark wrote:Wat mij opvalt is dat dit topic gestart is in 2005 en dat het vandaag nog altijd dezelfde frustraties zijn als weleer... Er is niets veranderd. We zien hetzelfde probleem in het dagelijks verkeer, er bestaat een type mensen die moeilijk moeten doen als ze voorbij steken of als ze voorbij gestoken worden...
Het ergste vind ik , wanneer iemand een fout maakt, dat hij/zij deze fout niet erkennen en direct boos worden ipv gewoon sorry te zeggen. Ik vind het jammer dat ik het moet zeggen, maar het zal niet beteren. De meesten denken alleen aan zichzelf.
Ongehoord gedrag
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Ongehoord gedrag
Beste Mede Forummers, aangezien ik nergens een topic terugvond over de toertocht in Halle Zoersel van vandaag post ik het hier maar neer. Vandaag nog maar eens opgemerkt tot wat voor wandaden sommigen in staat zijn. Rond 10u - 10u15 vanmorgen stonden we met onze groep op de Zandhovensesteenweg in Zandhoven langs de kant te wachten omdat een van ons lek was gereden. We kruisten toen het parkoers van de toertocht van Halle Zoersel. Terwijl we stonden te wachten gebeurt 70 meter verderop in de rijrichting een aanrijding tussen 1 van de de deelnemers aan deze toertocht ( groep was met een man of 8-9) een een oudere wielertoerist die van de tegenovergestelde richting kwam, dit alles op het fietspad wel te verstaan. De wielertoerist komt met een serieuze knal tegen de grond en is 5 minuten buiten bewustzijn. Wij zien dit, roepen naar die groep, die kijkt om en RIJDT gewoon door
en laten in mijn ogen deze man voor "Dood" achter, persoon bewoog nauwelijks. 30 meter verder draait die groep dus rechts een onverhard pad in dat zeer vettig lag, enkele van ons zijn tot aan dit pad gereden, maar dit was nauwelijks te berijden met onze baanbandjes dus achtervolgen had geen zin. We hebben dan enkele Mtb'ers aangesproken die mee de toertocht ook reden en gaven hen deze informatie mee. We hebben uiteindelijk van hen ook niets meer gehoord. Ambulance en Politie zijn ter plaatse geweest.
Nu wil ik in het midden laten wie voor de aanrijding verantwoordelijk was, maar als je zoiets ziet of hoort gebeuren dan stop je gewoon, dit had veel erger kunnen aflopen.
Bij deze wil ik nogmaals onze clubleden bedanken, en ook de Knappe MTB lady die bij ons gestopt is en zich ook heeft ontfermt over deze man.
Nu wil ik in het midden laten wie voor de aanrijding verantwoordelijk was, maar als je zoiets ziet of hoort gebeuren dan stop je gewoon, dit had veel erger kunnen aflopen.
Bij deze wil ik nogmaals onze clubleden bedanken, en ook de Knappe MTB lady die bij ons gestopt is en zich ook heeft ontfermt over deze man.
-
anho
- Mountainbiker
Bijzonder..... Bij ongelukken stop je altijd om hulp te bieden als er nog geen hulp aanwezig is. Zelfs wettelijk bepaald, als ik het goed heb.
Als ik dit zo lees is dit zelfs een geval van vluchtmisdrijf...
Zelfs als je niet de oorzaak bent van een ongeval, dan stop je toch tenminste om te kijken of je de hulpdiensten niet moet waarschuwen.
Dit ben je wettelijk verplicht.
Zelfs als je niet de oorzaak bent van een ongeval, dan stop je toch tenminste om te kijken of je de hulpdiensten niet moet waarschuwen.
Dit ben je wettelijk verplicht.
der rijden nogal wa egotrippers mee zelle .... ik rij hier , allemaal opzij want ik zen ne rappe !!!!
man man .... als er iemand valt , hulp bieden ( denk dat dat normaal is )
der zijn geen prijzen op het einde van nen toertocht zelle ( buiten een goeie pint miss ) !!!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
man man .... als er iemand valt , hulp bieden ( denk dat dat normaal is )
der zijn geen prijzen op het einde van nen toertocht zelle ( buiten een goeie pint miss ) !!!
- dmx
- Mountainbiker
Ben zondag ook het slachtoffer geworden van zo ne raceboy die nie meer genoeg adem had om te zeggen dat hij mij voorbijkwam.
Misschien moeten de organisatoren van de TT's er eens over nadenken om bv om 8u15 een massastart te organiseren voor de raceboys. Dan kunnen ze tegen elkaar racen en zien wie er de snelste is. Indien ze daartoe behoefte hebben kunnen ze mekaar dan ook van de weg rijden. Dan kunnen de bikers die van een rustige zondagvoormiddag willen genieten, opgelucht adem halen en moeten ze zich geen zorgen maken.
Misschien moeten de organisatoren van de TT's er eens over nadenken om bv om 8u15 een massastart te organiseren voor de raceboys. Dan kunnen ze tegen elkaar racen en zien wie er de snelste is. Indien ze daartoe behoefte hebben kunnen ze mekaar dan ook van de weg rijden. Dan kunnen de bikers die van een rustige zondagvoormiddag willen genieten, opgelucht adem halen en moeten ze zich geen zorgen maken.
Misschien is een inhaalverbod op TT's de oplossing
Hoe je het ook draait of keert, dit heeft enkel te maken met respect voor elkaar. En jammer genoeg is dat iets wat voor een steeds groter wordende groep niet meer het geval is
Hoe je het ook draait of keert, dit heeft enkel te maken met respect voor elkaar. En jammer genoeg is dat iets wat voor een steeds groter wordende groep niet meer het geval is
Daar zeg je het .... het is precies of iedereen rijdt met een MTB tegenwoordig.Wacky-S wrote:
Ik rij gewoon geen wintertochten meer, vanaf april wordt het alleen maar beter.
- aresius
- Mountainbiker
Wintertochten in Wallonië is ook een oplossing.. afgelopen zondag in Rivière geen enkele gefrustreerde biker tegengekomenkawa wrote:Daar zeg je het .... het is precies of iedereen rijdt met een MTB tegenwoordig.Wacky-S wrote:
Hoe je het ook draait of keert, dit heeft enkel te maken met respect voor elkaar. En jammer genoeg is dat iets wat voor een steeds groter wordende groep niet meer het geval is![]()
Ik rij gewoon geen wintertochten meer, vanaf april wordt het alleen maar beter.
bij het topic: "toertochten/wechelderzande" heb ik heel mijn verhaal uit de doeken gedaan en ik ga dat hier niet weer doen maar, ik heb ook bijna slaag gekregen omdat ik aan een gast vriendelijk probeerde uit te leggen dat hij toch beter een helm zou dragen. Gevolg: in de kant geduwd door de vriend en het had niet veel gescheeld of ik kreeg slaag. conclusie : er rijden inderdaad zotten rond die de boel verzieken!!!!