Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wacky-S
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by Wacky-S »

phille wrote:Keep your lane, zouden ze als verkeersregel op autostrades hier ook mogen invoeren
En nog meer taffelaars tegen 90 op de midden- en linkerrijstrook? :roll:
vani
Mountainbiker

Post by vani »

kazzz wrote:Nu toch een vraag.. Gisteren op een TT zag ik een biker roepen achter iemand: JA... JA... JA....

De situatie schetsen.. De tragere biker zat op een verharde veldweg op het linkse spoor te rijden. Rechts had je ongeveer 1.5m schat ik vrij, evengoed berijdbaar als het linkse vak.
Voor de tragere rijder reed ik, ongeveer een 5m op het rechtse vak. Dus geen enkel probleem om tussen ons te passeren.

De snellere biker dus voor een 10/15 sec: JA.. JA.. JA... ....
De tragere biker keek achter zich en zei: "Wat JA? Is er geen plaats genoeg rechts?"

Zei de snellere biker: "Joeng, da's levensgevaarlijk langs rechts voorbijsteken. Ge moet altijd langs links voorbijgaan......"

Nu vraag ik mij toch af: is het soms echt moeilijk om gezond verstand te gebruiken? Efkes roepen: "ik kom langs rechts" is toch echt geen rocketsience? Tenzij rechts inderdaad een sprong naar de dood is.. :-k

Zeg veel over die rappe zijn kunnen :lol:
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Lol idd, maar bon.. Ik wou gewoon effe verduidelijken: zo creëer je wrevel om niets.
Die mensen achter mij hadden al een deel andere snellere deelnemers laten inhalen zonder problemen, niemand dat een kwaad woord zei, integendeel, soms zelfs aanmoedigingen of bewondering dat die snellere ook effectief zo snel reden (want we reden ook niet echt traag!)

Tot onze snelle eddy daar kwam, en dacht van: kmoet mij hier eens in de kijker rijden of laten zien dat ik nen "echte" ben. Want ik kan effectief geen enkel valabel element bedenken waarom je in godsnaam enkel links zou mogen inhalen. De tragere houdt de lijn terwijl de snellere maar moet passeren op een "mindere" strook, al dan niet hoorbaar langs welke kant. Het is allemaal niet zo moeilijk é :)
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Communicatie, mensen! ;) Ik vraag me af of die rappere soms gewoon genen asem hebben om eens iets te zeggen. Steek ook liefst langs links voorbij, maar ik laat het gewoon altijd weten langswaar ik kom, dan zijn er geen misverstanden.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Idd, we zijn er verschillende voorbij gereden. Altijd laten horen: links/rechts... en een dank u als we voorbij waren.
1x wel heel efkes moeten slikken: bij de ingang van een bos stond een pa met zijn zoon stil. Hij zag ons afkomen van ongeveer een 150/200m op voorhand. Als we 15m van hem af waren sprong hij toch nog op de fiets en dook het bos in net voor ons.
Toch efkes gedacht van: meneer hadde nu ni 5 sec langer kunnen wachten, ma toch maar gezwegen en er netjes achter blijven hangen. Ook niet gaan stoempen of toch maar willen voorbij kietelen, want da manneke kan er niets aan doen dat de pa niet echt verstandig is.

Hoort ge dan in de helft van het bos diene tegen zijne kleine zeggen: 'Ga maar efkes aan de kant want tzijn der weer die ni kunnen laten horen waarlangs ze gaan komen..' terwijl ik achter de pa ongeveer een 3 meter reed op een vlak stuk ](*,)

hmm, toch ook nog maar gezwegen en nog altijd "dank u" gezegd.
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Wacky-S wrote:
phille wrote:Keep your lane, zouden ze als verkeersregel op autostrades hier ook mogen invoeren
En nog meer taffelaars tegen 90 op de midden- en linkerrijstrook? :roll:
:off:
Zoals er ook zijn die denken dat het rechtervak enkel voor vrachtwagens is.
Phile, ge moogt eens een week met mij meerijden, ge zult er wel anders over denken binnenkort.

En nu terug on topic :oops: :oops: :oops:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Idd off topic ! "Keep your lane" in de file he slimmekes ;-) zou nogal iets zijn op het 3de rijvak en er niet meer afmogen ;-)
johnydj
Mountainbiker

Post by johnydj »

Gewoon je eigen weg volgen , als er iemand beter is dan jezelf kan hij ook een andere strook nemen , simpel toch ( anders kan je blijven achter je kijken ,
Ben je zelf de snellere , erger je niet , rijd erachter tot je een opening ziet , en ga er voorbij ,
, in de motorcross was dit niet anders (en dat waren dan nog wedstrijden BK's enz... )
Hier zijn het recreatieve toertochten
En als je sneller ben heb je waarschijnlijk al meer ervaring , dus weet je ook wel dat er in het slijk al eens gezwalpt word enz... Dus moet je beter gevaarlijke situatie's kunnen inschatten ipv ze te creèren

Just my 2 cents :-D
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Als ik een tragere inhaal laat ik gewoon even weten ik kom rechts/links langs waar ik denk het beste is om deze in te halen. Kan ik er niet voor bij blijf ik gewoon er achter met de gedachte dat ik niet meer inschrijving betaalt heb als hij of zij(vermits ik een lidkaart heb betaal ik eerder minder) en deze dus zeker even veel recht heeft om op eigen tempo de track te volgen. Ik heb vroeger wedstrijden gereden zowel op mtb als op de weg en wordt op tt nu nog zelden zelf in gehaald als ik alleen rij. Vertrek ik met vrinden rij ik hun tempo en als we ingehaald worden dan denk ik ook soms van ik had het anders gedaan maar erger me er niet in.
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

Wat mij opvalt is dat dit topic gestart is in 2005 en dat het vandaag nog altijd dezelfde frustraties zijn als weleer... Er is niets veranderd. We zien hetzelfde probleem in het dagelijks verkeer, er bestaat een type mensen die moeilijk moeten doen als ze voorbij steken of als ze voorbij gestoken worden...
Het ergste vind ik , wanneer iemand een fout maakt, dat hij/zij deze fout niet erkennen en direct boos worden ipv gewoon sorry te zeggen. Ik vind het jammer dat ik het moet zeggen, maar het zal niet beteren. De meesten denken alleen aan zichzelf.
Post Reply