Zolang je niet dieper dan de neopreen rand in de plas staat blijven je voeten mooi droog.
Ik doe er geen hoesjes over, schoenen kunnen tegen een stootje en het vuil spuit je er na de tocht gewoon af.
Heb tot nu toe in de 2 jaar nog maar een 2 tal keren echt natte voeten gehad en dat was tijdens een serieuze stortbuien en in de sneeuw.
Het lag dan niet aan de schoen maar aan de broek en sokken die het water opslorpen en zo de schoenen binnensijpelen langs boven.
Winterschoenen
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Re: Winterschoenen
heyhey,
bij deze willen vermelden dat ik van BIOracer overschakelt ben naar nortwave.
waarom??? ik heb sedert een anderhalve maand geleden een lange broek ervan getest!
1; de zeem zit vooral beter blijft goed op z'n plaats zitten.
2; en voelt ook warmer aan.
dus heb sinds vandaag m'n besluit genomen en alles nieuw aangekocht van nortwave.
vest met lange mouwen, winterhandschoenen, overschoenen en nortwave celcius schoenen.
morgen ga ik deze testen op een tt.
mvg;
bij deze willen vermelden dat ik van BIOracer overschakelt ben naar nortwave.
waarom??? ik heb sedert een anderhalve maand geleden een lange broek ervan getest!
1; de zeem zit vooral beter blijft goed op z'n plaats zitten.
2; en voelt ook warmer aan.
dus heb sinds vandaag m'n besluit genomen en alles nieuw aangekocht van nortwave.
vest met lange mouwen, winterhandschoenen, overschoenen en nortwave celcius schoenen.
morgen ga ik deze testen op een tt.
mvg;
-
corragio
- Mountainbiker
Ik zit hier met northwave celcius, niet de artic versie, doe er van die northwave sokken met merino wol in aan vr met kouder weer, mr nog zot veel last van koudere voeten/tenen.. Schoenen niet goed genoeg, kousen te licht, of ligt het aan mij? :-/
En de northwave winterbroek, lekker warm etc, mr na een 2mnd is al heel men zeemvel aan het doorscheuren aan de stiknaad...grrrr en was nochtans een topmodel in hun serie..(+150€ klasse)...dus daar ook niet zo voldaan jammer genoeg..
Schoonvader zijn northwave winterbroek vertoont gaatjes hier en daar zonder goede uitleg, na 1mnd gebruik, dus niet aan de naden. Ook niet normaal ze..
En de northwave winterbroek, lekker warm etc, mr na een 2mnd is al heel men zeemvel aan het doorscheuren aan de stiknaad...grrrr en was nochtans een topmodel in hun serie..(+150€ klasse)...dus daar ook niet zo voldaan jammer genoeg..
Schoonvader zijn northwave winterbroek vertoont gaatjes hier en daar zonder goede uitleg, na 1mnd gebruik, dus niet aan de naden. Ook niet normaal ze..
Kans is groot dat het aan u ligt, ni slecht bedoeld hoorcorragio wrote:Ik zit hier met northwave celcius, niet de artic versie, doe er van die northwave sokken met merino wol in aan vr met kouder weer, mr nog zot veel last van koudere voeten/tenen.. Schoenen niet goed genoeg, kousen te licht, of ligt het aan mij? :-/
Het kan zijn dat je last hebt van een slechte doorbloeding naar je voeten toe, dan gaan ze namelijk snel koud aanvoelen en dan moet het ook nog niet overdreven koud zijn.
Zorgen dat je voeten niet te vast zitten in je schoenen kan al veel verschil maken, dus geen te kleine schoenmaat (beter een maat te groot dan te klein en zeker niet te smal), veters en velcro niet te hard aantrekken en ook dikke kousen doen soms meer kwaad dan goed. Tenen moet je zeker nog vlot kunnen bewegen in je schoenen.
Ik spreek uit ervaring jammer genoeg. Ik had vroeger ook veel last van koude voeten en tenen. Vanalles geprobeerd met kousen etc..., nu ben ik er (bijna) volledig van af.
Ik heb ook steeds koude en natte voeten.
Mijn oog even laten vallen op de Northwave (Celsius Artic en GTX), maar weet niet welke maat ik moet nemen.
Naar wat moet ik kijken?
Groeten,
Björn
Mijn oog even laten vallen op de Northwave (Celsius Artic en GTX), maar weet niet welke maat ik moet nemen.
Naar wat moet ik kijken?
Groeten,
Björn
Ik
Nu heb ik het probleem dat ik mijn schoenplaatjes niet ver genoeg naar achter kan plaatsen, doordat de schoen te groot is...
Pas dus op met zomaar grote schoenen te kopen :s
Ik heb de indruk dat de celcius schoenen wel ruim en warm genoeg zijn als je dezelfde maat neemt als je schoenmaat. (Nog niet kunnen testen bij erg koude temperaturen door de warme winter tot nu toe)
Ik heb de mijne 1maat groter dan mijn schoenmaat genomen, met het gedacht dat ik er dan 2 paar kousen in kon aan doen als het erg koud werd.Beeme wrote:Ik heb ook steeds koude en natte voeten.
Naar wat moet ik kijken?
Groeten,
Björn
Nu heb ik het probleem dat ik mijn schoenplaatjes niet ver genoeg naar achter kan plaatsen, doordat de schoen te groot is...
Pas dus op met zomaar grote schoenen te kopen :s
Ik heb de indruk dat de celcius schoenen wel ruim en warm genoeg zijn als je dezelfde maat neemt als je schoenmaat. (Nog niet kunnen testen bij erg koude temperaturen door de warme winter tot nu toe)
Ik heb de juiste maat genomen, pasvorm is perfect. Tot hiertoe geen spijt van mijn aankoop, de schoenen zijn waterdicht en met deze temperaturen comfortabel warm. Maar als het echt nat en koud wordt ga ik toch overtrekken gebruiken omdat het "laagjes systeem" toch nog de beste bescherming geeft.
Heeft iemand ervaring met de Mavic Scree MTB schoenen; http://www.bikester.be/fietskledij/fiet ... 37330.html ?
Of zijn deze niet zo waterdicht als de Northwave Celsius?
- whaleshark
- Mountainbiker
- Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Post by whaleshark »
I
Ik heb vorige week deze gekocht: http://www.vaneyckstore.be/nl/schoenen- ... -gtx-.html" onclick="window.open(this.href);return false;, ( niet online maar bij "Fashion for Cycling" in Aalter.)
Ik ben er zeer tevreden over en al mijn vrienden ook.
Ik ken de Mavic schoen niet, maar als ik al die sluitingsriempjes zie, twijfel ik of deze zo waterdicht zijn...ik kan mis zijn.Beeme wrote:Heeft iemand ervaring met de Mavic Scree MTB schoenen; http://www.bikester.be/fietskledij/fiet ... 37330.html ?
Ik heb vorige week deze gekocht: http://www.vaneyckstore.be/nl/schoenen- ... -gtx-.html" onclick="window.open(this.href);return false;, ( niet online maar bij "Fashion for Cycling" in Aalter.)
Ik ben er zeer tevreden over en al mijn vrienden ook.