Zo 12/01/2014 Tessenderlo :: Fietspromo VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Stevestrong
Mountainbiker

Re: Zo 12/01/2014 Tessenderlo :: Fietspromo VTT

Post by Stevestrong »

Samenvatting 1e helft: waaaaawww! knap die rode berg!
2e helft: niet zoals het eerste deel, dat was ook moeilijk te evenaren, maar ook dik OK

Dit was de eerste keer dat ik naar Tessenderlo ben afgezakt, maar hier gaan ze me nog zien :-D

Enige opmerking die ik kan verzinnen, betreft de pijlen. Ik was vroeg vertrokken in een wit landschap en het was nog niet al te licht, wat maakte dat de witte pijlen soms nogal moeilijk zichtbaar waren. Op de eerste stukjes van de rode berg had ik het gevoel dat ze soms ook op rare plaatsen hingen. Maar ik ben niet verkeerd gereden en daarna geen problemen meer gehad.

Bij mij stond er iemand foto's te trekken op de meest technische afdaling van allemaal. Ergens rond km 10 denk ik. Ben benieuwd naar het resultaat.

Tot volgend jaar!
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

Zéér goeie tocht en zo dicht bij huis... Onderschat gebied met zeer veel bos.
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

Mooie plezante toer met voldoende bos en STs! Ene keer pijltje gemist maar dat was omdat ik blindelings en verblind door de zon mijne voorganger aan't volgen was 8)

Volgens Strava: 43 km en 397 hms...
lucky7
Freelance medewerker

Post by lucky7 »

We zijn er zondag ook geweest. :-)
De Rode berg in het begin is eens iets wat anders dan we gewoon zijn. =D>
Er waren er na de passage over de Rode Berg al verschillende die op hun tandvlees zaten ](*,) en er
moest dan nog 30km gereden worden.
watertech
Mountainbiker

Post by watertech »

Heeft er iemand een gps track van deze tocht. Ik kon er jammer genoeg niet bij zijn.
SenSal
Mountainbiker

Post by SenSal »

Tocht was inderdaad dik in orde. Fantastisch parcours, beginnen en eindigen met asfalt en al de rest tracks met een hoog fun gehalte. Daarbovenop ni teveel volk en ideale weersomstandiheden. Volgend jaar zeer zeker opnieuw van de partij!

Ook ik ben vragende partij voor gps bestand (garmin stond blijkbaar 10km op pauze na de bevoorrading). PM please.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

1200 bikers: toch niet echt weinig volk. En toch geen file zoals vorige week in Beringen. Een eerste klim en het was prijs. Volgens mijn bikemaat, en deze ene zeldzame keer krijgt hij het gelijk aan zijn kant, kan een vroege splitsing van afstanden vaak soelaas bieden. Zeker als een hindernis zich aankondigt de eerste kilometers. Na 10 km is de rij meestal al erg uitgedund, de rappen zijn dan al heel ver weg. Zoals eerder al gezegd: een mooie tocht die met de Rooienberg, ondanks winterse en veilige editie, voor de nodige uitdaging tekent. Mooie en snelle st's, hoffelijke rijders, droog parcours maar de triple, zoals eerder opgemerkt, was op. De milde vrieskou, voortdurend zich werend tegen wat zich als lentezonnetje aandiende, zorgde voor verrassend mooie natuureffecten zodat we ons warempel even hebben neergevlijd op een bank in de zon met zicht op de Rooienberg. Een scherp contrast met het binnenrijden van Looi waar de kenmerkende geur van Tessenderlo Chemie me even terug op de schoolbanken van het THHI deed belanden. Het was een mooie zondag. Jammer dat Sven Nys even later alle spanning al na de tweede ronde uit het BK sloeg. Toch proficiat.
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

koppigaard wrote:Een scherp contrast met het binnenrijden van Looi waar de kenmerkende geur van Ineos me even terug op de schoolbanken van het THHI deed belanden.
:)
lucky7
Freelance medewerker

Post by lucky7 »

watertech wrote:Heeft er iemand een gps track van deze tocht. Ik kon er jammer genoeg niet bij zijn.
Als je eens gaat kijken op de website Garmin Connect dan ga je die track zeker terugvinden. :wink:
modderator
Mountainbiker

Post by modderator »

koppigaard wrote: waar de kenmerkende geur van Tessenderlo Chemie me even terug op de schoolbanken van het THHI deed belanden.
Die geur komt van Chevron Phillips waar ze mercaptanen e.a. produceren.. Dus niet van Tessenderlo Chemie, nu Ineos :)

Zomaar ter info !
Post Reply