Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by BerggeitCasualFietser »

Als de eerste van dat groepje spreekt, kan de rest van het groepje dat ook doen he, ze zitten tenslotte in het wiel dus moeten ze nog beetje adem overhebben...
femme
Mountainbiker

Post by femme »

Ik vind het heel fijn als ze roepen welke kant ze voorbij willen en met hoeveel ze zijn. Dan kan ik er rekening mee houden
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

raiden24 wrote:Vandaag een klem gestolen van mijn Thule fietsrek op TT in Lommel. Not funny en not done ! [-X
Ik heb klemmen met sloten in wel handig,alleen mag je niet vergeten de klem dicht te draaien voor je hem sluit
anders blijft hij afneembaar #-o #-o nu steek ik ze in mijn wagen .
loekie1
Mountainbiker

Post by loekie1 »

Ik demonteer mijn thule volledig en leg hem in de koffer.
'k heb namelijk niet al te veel vertrouwen in dat slotje.

Op toertochten in groep bij de inschrijving en bevoorrading onderweg blijft er altijd een "waakhond" bij onze fietsen.
Best wel jammer maar wel de realiteit tegenwoordig.
Samuel
Mountainbiker

Post by Samuel »

Gisteren is mijn ma omvergereden door twee mountainbikers tijdens de vtt van Assebroek. 29/12/13. Ze was aan het lopen op de oude spoorwegbedding. De twee zijn even gestopt en daarna doorgereden. Resultaat mijn ma bleef achter met een blauw oog, verzwikte pols en gebroken bril.
Dikke proficiat aan de 2 mannen, jullie hebben jezelf van de mooiste kant laten zien.
Als iemand het incident heeft gezien, laat een PM na. Als iemand alleen nog maar de ploegkledij herkent, kunnen we de inschrijvingslijst er naast leggen.
Zo'n aanrijding is nooit aangenaam, maar de manier hoe dit afgehandeld is geweest, is toch zeer triestig.
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

Samuel wrote:Gisteren is mijn ma omvergereden door twee mountainbikers tijdens de vtt van Assebroek. 29/12/13. Ze was aan het lopen op de oude spoorwegbedding. De twee zijn even gestopt en daarna doorgereden. Resultaat mijn ma bleef achter met een blauw oog, verzwikte pols en gebroken bril.
Dikke proficiat aan de 2 mannen, jullie hebben jezelf van de mooiste kant laten zien.
Als iemand het incident heeft gezien, laat een PM na. Als iemand alleen nog maar de ploegkledij herkent, kunnen we de inschrijvingslijst er naast leggen.
Zo'n aanrijding is nooit aangenaam, maar de manier hoe dit afgehandeld is geweest, is toch zeer triestig.
Heb je een aangift gedaan bij de politie? Uiteindelijk is dit een vluchtmisdrijf
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

Samuel wrote:Gisteren is mijn ma omvergereden door twee mountainbikers tijdens de vtt van Assebroek. 29/12/13. Ze was aan het lopen op de oude spoorwegbedding. De twee zijn even gestopt en daarna doorgereden. Resultaat mijn ma bleef achter met een blauw oog, verzwikte pols en gebroken bril.
Heel spijtige zaak, het brengt onze sport in diskrediet door zulke gasten.
Ik hoop dat er getuigen zijn en die gasten geïdentificeerd worden.
Spoedig herstel gewenst aan jouw ma.
piedrobiker
Mountainbiker

Post by piedrobiker »

Ik was deze zomer aan het rijden in de Ardennen en op een of andere lange helling was ik mijn eigen tempo (13-14 km/u) aan het rijden, komt daar plots een Hollander voorbijgevlamd, hij schold mij toen uit dat ik te traag was enzo maar ik heb hem wel een halve kilometer later ingehaald, ik dan nog altijd op mijn eigen tempo en hij aan het zwoegen om nog op zijn fiets te kunnen blijven zitten. Ik heb toen wel even moeten lachen
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Nu toch een vraag.. Gisteren op een TT zag ik een biker roepen achter iemand: JA... JA... JA....

De situatie schetsen.. De tragere biker zat op een verharde veldweg op het linkse spoor te rijden. Rechts had je ongeveer 1.5m schat ik vrij, evengoed berijdbaar als het linkse vak.
Voor de tragere rijder reed ik, ongeveer een 5m op het rechtse vak. Dus geen enkel probleem om tussen ons te passeren.

De snellere biker dus voor een 10/15 sec: JA.. JA.. JA... ....
De tragere biker keek achter zich en zei: "Wat JA? Is er geen plaats genoeg rechts?"

Zei de snellere biker: "Joeng, da's levensgevaarlijk langs rechts voorbijsteken. Ge moet altijd langs links voorbijgaan......"

Nu vraag ik mij toch af: is het soms echt moeilijk om gezond verstand te gebruiken? Efkes roepen: "ik kom langs rechts" is toch echt geen rocketsience? Tenzij rechts inderdaad een sprong naar de dood is.. :-k
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Keep your lane, zouden ze als verkeersregel op autostrades hier ook mogen invoeren
Post Reply