12/01/2013 Sint Niklaas- Ronde van het Waasland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

12/01/2013 Sint Niklaas- Ronde van het Waasland

Post by BerggeitCasualFietser »

Eerst rit na nieuwjaar, velen dus met goeie voornemens ](*,)

Zelfde als vorig jaar? Vorig jaar redelijk glad en veel sneeuw alleszins en daar heb ik me ondanks de koude nog redelijk in geamuseerd :lol:
ysewijne
Mountainbiker

Re: 12/01/2013 Sint Niklaas- Ronde van het Waasland

Post by ysewijne »

Hallo , welke richting wordt er uitgereden ???? en hoe zou de ondergrond zijn ????
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Vorig jaar richting Nieuwkerken Haasdonk om zo langs de Peugeot garage terug te komen tot aan achterkant tennisclub dacht ik.
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Organisatoren zijn stuk voor stuk vriendelijke mensen, maar het parcours kon mij niet boeien. Ik was naar Sint Niklaas vertrokken voor een tocht van 55 km, bij de splitsing bleek het maar om 47 km te gaan en toen ik weer bij de tennisclub was had ik niet eens 45 km op de teller. Eerste helft was een baanrit met af en toe een overgangsstuk onverhard. Tweede deel was er toch wat fun op de singles in de bossen. Ravito heb ik links laten liggen, ik vond het te koud om te blijven stilstaan en de afspuitstand heb ik ook niet gebruikt. Op en af toch nog aan 75 km gekomen, een goed trainingske dus :-) :-)
Odysseus
Mountainbiker

Post by Odysseus »

meer dan 50% baanrit, hang aub een pijltje meer, driemaal fout gereden en ik was niet de enige,
voor de bevoorrading driemaal de drukke n70 oversteken, terwijl er talrijke andere plaatsen waren.
Er valt veel meer te halen uit deze streek, vermijd aub drukke straten.
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Zelfs bij de inschrijving hadden ze het nog over 25 / 35 / 55. Ik hoorde er iemand naar vragen. Wij hebben het bij 35 gehouden + op en af een dikke 70 km. Goei training meer onthouden we niet van vandaag. Mijn minste tocht in weken. En inderdaad tamelijk veel gevaarlijke punten die makkelijk konden vermeden worden.
robken
Mountainbiker

Post by robken »

Wij waren naar hier gekomen om een ritje met de dochter te doen. Ze kan gemakkelijk 25 km rijden, wat ook aangegeven werd op de kalender van de Ronde van het Waasland. Groot was onze verbazing aan de splitsing, 33-47 en geen 25 te bespeuren. Dan maar de 33 km volgen om dan uiteindelijk aan 39 km te komen. Op een paar km zal het niet aankomen maar tussen 25 en 39 is een enorm groot verschil met een kind van 11. De volgende keer zullen we dan ook deze rit laten links liggen mede door het matige parcours.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Gelukkig dak moest passen wegens ziekte......Vanuit Humbeek washet al wat rijden met den auto en dan een mindere
tourtocht of was het via de commentaar een mindere wegrit
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Een keertje positief commentaar.
Met de fiets naar de Jasmijn in het schemerdonker, snel ingeschreven en op weg.
Voor mij mocht het eens een tt zijn met wat meer asfalt.
Sinds een paar weken eens geen geploeter buiten een paar plassen.
De oversteek van de N70 was in de vroegte geen prob wegens het rustige autoverkeer.
De laatste storm heeft voor wat extra obstakels gezorgd in de bossen van Haasdonk.
Mocht er iemand een accu kettingzaag te leen hebben, dan wil ik gerust eens een maandagvoormiddagje komen opruimen :wink:
Na het afspuiten de aprés heel druk zien worden en ook weer rustiger :oops: ...
Eens thuis zelfs geen groot kuiswerk meer aan het fietske, buiten de drivetrain nog eens in-olieën.
Voor mij was het een geslaagde ochtend.
Post Reply