Zo 12/01/2014 Tessenderlo :: Fietspromo VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kannielangzamer
Mountainbiker

Zondag 12/01/2014 Tessenderlo

Post by kannielangzamer »

Gisteren de tocht gaan verkennen en goed bevonden. Ondanks de regen alles goed te berijden. Jammer van de grote boskap in Gerhaegen, maar we doen ons best zodat de hinder zo min mogelijk zal zijn.
Busu
Mountainbiker

Re: Zondag 12/01/2014 Tessenderlo

Post by Busu »

kannielangzamer wrote:Gisteren de tocht gaan verkennen en goed bevonden. Ondanks de regen alles goed te berijden. Jammer van de grote boskap in Gerhaegen, maar we doen ons best zodat de hinder zo min mogelijk zal zijn.
Het rooien van stukken bos lijkt enorm in trek. Op de Willekensberg in Lummen (in mijn achtertuin) van hetzelfde laken een broek. Hout is het nieuwe goud, zegt men dan. Ik vraag mij dan af of dat allemaal zomaar kan. De natuurlijke habitat van de MTB'er wordt steeds meer belaagd. En dan te zeggen dat TT-organisatoren steeds moeilijker toelatingen krijgen omdat MTB'ers de bossen zogezegd zouden vernielen. Dus liever kappen dan TT's toelaten ?? Begrijpe wie begrijpe kan. Niettemin kijk ik uit naar de TT in Tessenderlo. Altijd een uitdagend tochtje.
lucky7
Freelance medewerker

Re: Zo 12/01/2014 Tessenderlo :: Fietspromo VTT

Post by lucky7 »

Komt de Rode Berg terug in het begin van de tocht? :bounce:
Stevestrong
Mountainbiker

Post by Stevestrong »

Wat voor parcours mag je hier eigenlijk verwachten? Veel bos en singletracks?
kannielangzamer
Mountainbiker

lucky7 wrote:Komt de Rode Berg terug in het begin van de tocht? :bounce:

Yep
kannielangzamer
Mountainbiker

Stevestrong wrote:Wat voor parcours mag je hier eigenlijk verwachten? Veel bos en singletracks?
In het begin is er de Rode Berg, een redelijk lastig stuk. De aanloop naar daar is asfalt, ongeveer een km of 2,5.
De eerste helft van de tocht is redelijk lastig. Over het algemeen veel bos, het asfalt tussenin is soms welkom om effe te bekomen.
De rest van het parcours is afwisselend met single tracks, verharde paden, boswegen, enz...
Gezien de weersverwachtingen zal het parcours er perfect gaan bijliggen.
koppigaard
Mountainbiker

Re: Zondag 12/01/2014 Tessenderlo

Post by koppigaard »

Het rooien van stukken bos lijkt enorm in trek. Op de Willekensberg in Lummen (in mijn achtertuin) van hetzelfde laken een broek. Hout is het nieuwe goud, zegt men dan. Ik vraag mij dan af of dat allemaal zomaar kan. De natuurlijke habitat van de MTB'er wordt steeds meer belaagd. En dan te zeggen dat TT-organisatoren steeds moeilijker toelatingen krijgen omdat MTB'ers de bossen zogezegd zouden vernielen. Dus liever kappen dan TT's toelaten ?? Begrijpe wie begrijpe kan. .[/quote]
Als we mtb'en doen we dat ook voor een innerlijke verjongingskuur. Bossen hebben ook een verjongingskuur nodig en dus moeten oude bomen verdwijnen. Wij mensen kunnen begraven of verast worden. Zo liggen we ook niet meer in de weg. Als alle oude gestorven bomen blijven liggen zou er van mtb'n niet veel in huis komen denk ik. 't Is een probleemstelling die zich steeds weer aandient. In Averbode zag een boer zich genoodzaakt een politiepatrouille te mobiliseren om bikers van zijn veld te houden. De open natuur is in Vlaanderen erg beperkt, een goede verhouding en dialoog met recreatiesporten zoals mtb dringt zich op. 2000 mtb'ers doorheen akkers, veld- en boswegen sturen laat sporen na. Vreemd dat ik over dit thema in het magazine van VWB nooit iets van terugvindt. De babe-verkiezing mag hiervoor, voor mijn part, even wijken.
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

De babe-verkiezing mag hiervoor, voor mijn part, even wijken.
ik zie toch liever schoon vrouwen in strakke bikini's dan venten in - te - strakke broekskes :-)

voor de rest, overschot van gelijk
modderator
Mountainbiker

Post by modderator »

Aanwezig in loewej!
sjaekie 1
Mountainbiker

Post by sjaekie 1 »

Sjaeki's zullen er zijn. Tot zondag.
Post Reply