Carbonal webshop

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
trainingsbeest
Mountainbiker

Re: Carbonal webshop

Post by trainingsbeest »

kovan wrote:Anti-dumpingstaxen zijn er niet voor niks, deze dienen om tegen te gaan dat de Chinezen onze markt zouden overspoelen met hun rommel...

Ik heb al meer rommel zien kapot gaan dat "zogezegd" in eu of vs is gemaakt dan van de chineze

Alles wordt daar gemaakt maar hier plakken ze er specialized of dergelijke op en daar betaal je dan meer dan het dubbele voor
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

kawa wrote:
Dan kunt ge volgens mij veel beter bij Carbonarabikes of On One/Planet X bestellen. Dat die dan niet exact dezelfde afmetingen heeft neemt ge er dan maar bij. Zadelpen en stuurpen kunnen die paar verschilletjes wel opvangen.
Misschien voor jou, ik heb het toch graag allemaal "exact" hetzelfde. Exacte kopie van m'n Bianchi Mutt.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

De Wreter wrote:
kawa wrote:
Dan kunt ge volgens mij veel beter bij Carbonarabikes of On One/Planet X bestellen. Dat die dan niet exact dezelfde afmetingen heeft neemt ge er dan maar bij. Zadelpen en stuurpen kunnen die paar verschilletjes wel opvangen.
Misschien voor jou, ik heb het toch graag allemaal "exact" hetzelfde. Exacte kopie van m'n Bianchi Mutt.
:-D

530€ voor een Dirty harry frame, een exacte copy van een Niner frame.... Europees, 2 jaar garantie en zowat de beste geo voor een 29er HT die je maar kan vinden. Ik weet het niet, zou niet rap bij de Chinezen gaan bestellen...
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Kom van een On-one carbon racemachien. Nooit iets beter gehad denk 'k maar kreeg last met de geo.

Met de 26'er (met een perfecte geo) nooit met carbon gereden dus wil ik nu eens testen wat het geeft als èn mijn positie hetzelfde is en 'k een 26'er carbon frame berijdt....

Voor mijn part verkocht Bianchi wèl nog carbon 26'ers ipv dat allemaal de markt uit te gooien, dan had 'k met plezier 1500 € betaald....
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

De Wreter wrote:Kom van een On-one carbon racemachien. Nooit iets beter gehad denk 'k maar kreeg last met de geo.

Met de 26'er (met een perfecte geo) nooit met carbon gereden dus wil ik nu eens testen wat het geeft als èn mijn positie hetzelfde is en 'k een 26'er carbon frame berijdt....

Voor mijn part verkocht Bianchi wèl nog carbon 26'ers ipv dat allemaal de markt uit te gooien, dan had 'k met plezier 1500 € betaald....
+700€ voor een Chinees frame zal ik nooit betalen, wetende dat je bij Planet X een copy van Niner kan kopen in carbon voor veel minder...

Gij hebt +300€ aan uw kloten puur en alleen voor de douane... toch spiijtig, niet?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

trainingsbeest wrote:
Alles wordt daar gemaakt maar hier plakken ze er specialized of dergelijke op en daar betaal je dan meer dan het dubbele voor
Ik denk dat het toch niet zo simpel in mekaar zit...

Niks tegen die frames, absoluut niet, maar die lowbugdet frames vergelijken met merken lijkt mij wa overdreven.

Heb echt niets tegen die dingen he, er staat hier een Planet X op het program... :wink:
Maar ik zal da nie vergelijken met een Speci of wat dan ook.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

kawa wrote:
trainingsbeest wrote:
Ik denk dat het toch niet zo simpel in mekaar zit...

Niks tegen die frames, absoluut niet, maar die lowbugdet frames vergelijken met merken lijkt mij wa overdreven.

Heb echt niets tegen die dingen he, er staat hier een Planet X op het program... :wink:
Maar ik zal da nie vergelijken met een Speci of wat dan ook.
Pas op, geo en technische details ism Sarto....
:-k
Toevallig die mannen die ne bike voor pozzato (en zeer veel andere) bouwen om vervolgens in de team kleuren te spuiten.

Wacht maar tot je hem hebt, je gaat versteld staan. Weinig marketing, minder bla bla, kost minder, alles omgekeerd als specialized of coenondale. maar mag er gerust naast staan.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

endorfin wrote:
Pas op, geo en technische details ism Sarto....

Wacht maar tot je hem hebt, je gaat versteld staan. Weinig marketing, minder bla bla, kost minder, alles omgekeerd als specialized of coenondale. maar mag er gerust naast staan.
Die geo is net de reden waarom ik voor zo'n Planet X zou kiezen, die is zo goed als identiek aan die van Niner. Dat zit dus wel goed.

Ze moeten 'm alleen nog kunnen leveren he...
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

Interessant om te volgen hier. En sowieso al tevreden met de links naar de carbonara webshop :)

Ik zou dit of volgend seizoen ook een carbon 29er in elkaar willen steken met bv een carbonara frame.

Nu heb ik altijd met specialized gereden en ben ik er (nu nog) ongelooflijk tevreden van geweest. Objectief gezien heb ik ook niets echt anders gekend.
En ondanks ik ook het idee heb dat een specialized kader toch 'echt wel beter' moet zijn, zou ik als ik eerlijk moet zijn, niet echt een reden kunnen vinden waarom ik mij op zo'n blanco frame niet goed zou voelen.
Of is er dan echt een wezenlijk verschil in bv stijfheid of gewicht of levensduur of.... ? Ga ik dat als gepassioneerde amateur (in hoofdzaak veeeel marathons) voelen?

En laat ons eerlijk zijn, met zo'n frame kan je al voor 2000-2500euro echt iets moois en licht opbouwen, nee?
Voor dat bedrag heb ik dan nergens iets gelijkaardigs bij de grote merken.
Dat is voor mij eigenlijk de hoofdreden: een beetje teleurgesteld in de fietsenmarkt voor dat bedrag.

En voor mij echt ook een pluspunt: een heel sober kader in design! Ik ben niet zo'n fan van felle kleurtjes en rijdende reclamefietsen. Maar dat is natuurlijk puur subjectief :-D
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Wat ik het grootste voordeel vind is dat je met zo'n Carbonara frame of Dirty Harry nog een gewone bracket hebt.
Ben nie zo'n fan van die pressfit brackets.

Voorkeur gaat voor mij persoonlijk toch naar zo'n Dirty Harry. Vind ik net iets meer hebben dan zo'n blank kader van Carbonara of China.
Bij Carbonara kan je trouwens zo'n frame ook in kleur krijgen. (160€ extra)
Image

https://www.facebook.com/carbonarabike?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply