Door gebrek aan fun op de racefiets heb ik besloten een MTB in huis te halen...
Vorig weekend bij de lbs een Carve gehuurd, en eens een namiddag door de bossen gaan ploeteren, al lang zoveel lol niet meer gehad op de fiets
Nu ben ik al een aantal weken op jacht naar de ideale fiets, al verschillende fietsen gaan bekijken, maar ik heb zo het gevoel dat ik met de Canyon AL SLX 8.9 véél fiets voor mijn centen ga krijgen.
De Radon ook bekeken, super specs, maar de kleur van de ZR Race 29 8.0 kan écht niet door de beugel
Cube heeft ook schoon gerief staan, maar kan me niet helemaal bekoren, Specialized idem, weet dat de frames super zijn (koersfiets is Specialized), maar de MTB's zijn daar niet helemaal naar mijn zin.
Allez, ik zou der mijn goesting wel vinden, maar mijn spaarvarken tekent protest aan
Over budget gesproken, was gestart met €1200 - €1300, maar heb gezien dat we dat toch een beetje moeten opkrikken om een beetje degelijk materiaal in huis te halen.
We zitten uiteraard in de alu klasse, omwille van prijs, en omdat ik met mijn 1.91m en 95kg een beetje schik heb van een goedkoper carbon kader.
Nu, de Canyon staat me heel erg aan, en daar wil ik dan ook iets meer voor bovenhalen.
Over het 2014 model vind ik echter nog weinig feedback, de modellen van 2012 en 2013 worden in test's alom geprezen voor stijfheid en goed stuurgedrag.
Comfort blijkt wat minder, en zithouding is soms ook een teerder punt zo blijkt.
Dat is natuurlijk allemaal subjectief...
Ik heb hier op het forum niet direct een beoordeling van een 2014 model gevonden, heb wel gezien dat Astratommy er een heeft...
Graag jullie feedback/gedacht over deze bike...
XT afmontage
Fox 32 Float 29 CDT FIT Factory
Avid Elixir 5 (XT's schijnen beter te zijn?)
DT Swiss Spline M1900
steekassen voor en achter
10.9 kg ??