Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
flashing1
Mountainbiker

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Post by flashing1 »

voorlopig doe ik verder zoals morgen de 20ste december , in Terhagen , omdat daar nog vele mogelijkheden zijn als bvb waar de steilste paden zijn die er al zijn dichtbij de hoofdweg van Terhagen,ik plan daar een zeer steile downhill ... mag toch eh ? 8)
Anders doe ik altijd elke zaterdag vanaf 10u voort met mijn helper voort ,eenders waar ...
Ik moet nog even op hout wachten en aan de rockgarden komt er nog wat bij , ik plan een paar serieuse bulten daar om over te rijden , steile bulten dan , toch niet zo eenvoudig .
Aan de kant vd deltaweide of tommorrowland weide , is era l een hoge drop klaar 90 cm plus dubbelsprong , washbord , als alles klaar is gaan we de stenen die er overal zijn om erosie tegen te gaan en die vd garden ook :-? vasthangen met cement 8)
Het Nielse waterfront , ook mijn werk , ik heb daar een verlengstukje aangebreid maaaar ...ze zijn begonnen met daar iets te bouwen denk ik ? ach , later kan je daar wel rondrijden waarschijnlijk , het eerste stuk blijft wel intakt , oeff !!
soms denk om daar mijn beroep van te kunnen maken ? :wink: ik ga toch is info nemen somewhere
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Vandaag nog in De Schorre gepasseerd, en in Terhagen is dat plankske nog wel weg dat ik al had aangegeven. Maar daar heeft iemand met takken een oplossing weten te construeren. Afdaling was perfect te doen, zonder te schuiven. Dat kan niet meer over de rest van het parcours gezegd worden, zelfs de "hardere" wandelpaden beginnen glipperig te worden. Toch weer genoten van het tochtje, al kijk ik ook al uit naar de zomer...
Heb nog wat snoeiwerk verricht, hier en daar waren er wat omgewaaide bomen/takken.

Alleen bezorgt die verdomde kleigrond je nadien ook nog veel plezier om de fiets weer proper te krijgen! ](*,)
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

sam2300 wrote:Vandaag nog in De Schorre gepasseerd, en in Terhagen is dat plankske nog wel weg dat ik al had aangegeven. Maar daar heeft iemand met takken een oplossing weten te construeren. Afdaling was perfect te doen, zonder te schuiven. Dat kan niet meer over de rest van het parcours gezegd worden, zelfs de "hardere" wandelpaden beginnen glipperig te worden. Toch weer genoten van het tochtje, al kijk ik ook al uit naar de zomer...
Heb nog wat snoeiwerk verricht, hier en daar waren er wat omgewaaide bomen/takken.

Alleen bezorgt die verdomde kleigrond je nadien ook nog veel plezier om de fiets weer proper te krijgen! ](*,)
ik ben daar nog niet geraakt wel al wat verkend en gewerkt an wat ik al vernoemde , ik zal dat brugske is deftig moeten maken , :-)
"De trail met de jump-over de omgevallen boompjes in terhagen ", ik verschoot toen er drie bomen gevallen waren over het parcour , de eerste heb ik een jump van gemaakt dat wordt cool !, klei ertegen en ok, de tweede zal ik moeten wegzagen , te rot en te hoog , de laatste weet ik nog niet , nogal een dunne berk ? :roll: en ja was het maar al wat droger , maar werken moet je wel nu doen ...
ReCycler
Mountainbiker

Post by ReCycler »

Das naast die vijver die trail met die omgevallen bomen zeker ? Was ook al eens aan het denken dat de zaag erin het pad wat zou versnellen =D> Das een mooi stuk dat ik eigenlijk nog maar onlangs ontdekte.
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

ReCycler wrote:Das naast die vijver die trail met die omgevallen bomen zeker ? Was ook al eens aan het denken dat de zaag erin het pad wat zou versnellen =D> Das een mooi stuk dat ik eigenlijk nog maar onlangs ontdekte.
ik denk dat ge goed zit , dat stuk dateert toch al van voor de zomzer, nu zaterdag ga ik dat allemaal effe rechtzetten :-D
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Hey, een vraagje: normaal gezien rijd ik altijd Terhagen binnen via dat houten "poortje" in de Nachtegaalstraat, en direct daarna naar links. Als je dit volgt kom je op die brede grintweg uit. Is het mogelijk om die grintweg ineens te nemen? Zoja, waar komt die dan uit? Ook iets verderop in de Nachtegaalstraat? Merci voor de info!
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

9
sam2300 wrote:Hey, een vraagje: normaal gezien rijd ik altijd Terhagen binnen via dat houten "poortje" in de Nachtegaalstraat, en direct daarna naar links. Als je dit volgt kom je op die brede grintweg uit. Is het mogelijk om die grintweg ineens te nemen? Zoja, waar komt die dan uit? Ook iets verderop in de Nachtegaalstraat? Merci voor de info!
als je vanaf de nachtegaal str richting Reet bolt , neem je de eerste rechts , grindweg op , kunt niet missen
Momenteel zijn we bezig aan een toffe trail dichtbij de trail waar je over bomen moet geraken , onlangs allemaal hersteld , waren nieuwe omgevallen bij , door de storm , nog meer plezier :lol:
afdaligske gemaakt op korte tijd maar er komen er nog meer bij , dit zal lukken
Nu zondag wrs naar Sprundel TT zal er zijn rond 9u inschrijving , miss is tesamen rijden ?
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Ik moet werken zondag... Maar wil gerust wel eens samen rijden, indien we een datum vinden! Was jij toevallig gisteren in de schorre aant rijden?

Dus ik rijd in de Nachtegaalstraat, daar ga ik rechts in de 's heerenbaan, en die gaat dan over in die grintweg als ik het goed begrepen heb...
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

yes , ! nee ik was dat niet , ik rij alleen als het menselijk weer is , en ik werk nu ook elke dag ,
morgen zullen we misschien wat verharding aan brengen in de schorre , ergens waar het nodig is anders doen we verder in terhagen :-)
ReCycler
Mountainbiker

Post by ReCycler »

Good work Flashing (o) Vandaag niet de Schorre genomen, dacht dat het te glad ging zijn en was in Ruisbroek over het spoor links ingegaan, stukje Bloso blauw. Wat was dat daar voor gort ? Leuke oefening wel, heb het 2x gereden #-o
Post Reply