strava

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
RigolleM
Mountainbiker

Re: strava

Post by RigolleM »

wildnr1 wrote:@RigolleM
Garmin is een heel goed GPS ook voor mij.
Maar, weeral #-o , het zal alleen ook de beste zijn als ze ons ook juist laten rijden zonder het scherm, je zal maar in een snelle technische afdaling zitten waar je een paar afslagjes achtereen hebt, Bv de enduro in Malmedy. Mijne zegt vanaf 2000 m op voorhand of vanaf waar je zelf wil:
"100m turn right then turn left, turn left, turn right then turn slight left, turn slight left then turn sharp right, turn sharp right,... 20m off track goto 5" (= 5 a clock) when missed the sharp right :lol:
Die brakke A-GPS van zo'n smartphone navigeert u altijd correct? Of werk je met een extra GPS muis in uw achterzak?
Garmin devices hebben een dedicated GPS chip veel beter ontvangst hebben dan eender welke smartphone.
wildnr1 wrote:Ik ben akkoord dat de Garmins goed zijn voor de vervelende veldtoertochten, dan laat ik mijn maat met zijn Garmin wel sturen en hang ik eens in't wiel.
Tijdens 'veldtoertochten' hangen pijlen, hoef je geen GPS te hebben ;-)

Soit, doe zo verder met uw smartphone, blijkbaar de ideale oplossing voor U, de duizenden Garmin GPS eigenaars rijden zich allemaal te pletter volgens U! #-o
johan1983be
Mountainbiker

Post by johan1983be »

Nu weet ik ineens waarom ik een tijdje gevallen ben op de kasseien....... tlag aan de garmin #-o
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Topic gaat over Strava e :-)

btw, Strava is vollop bezig met nieuwe layout, waarvan reeds een sneak preview beschikbaar is.
Het ziet er allemaal gelikter uit, segmenten zijn sneller te raadplegen, graphs zijn gedetailleerder, etc.

Me like :-)
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

uncle sam wrote:Topic gaat over Strava e :-)

btw, Strava is vollop bezig met nieuwe layout, waarvan reeds een sneak preview beschikbaar is.
Het ziet er allemaal gelikter uit, segmenten zijn sneller te raadplegen, graphs zijn gedetailleerder, etc.

Waar kun je die vinden?
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Spark wrote:
uncle sam wrote:Topic gaat over Strava e :-)

Waar kun je die vinden?
staat link op het scherm op Strava toch?
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

kzie kik dan niet :-k
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Spark wrote:kzie kik dan niet :-k
als je je rit opend dan zie onder de naam vd rit en onder jouw naam dit staan : Try the new ride page
dat is dus de link naar den nieuwe layout :wink:
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Ik gebruik regelmatig Strava met daarnaast Garmin Connect en wat mij tegensteekt is het verschil in hoogtemeters. De hoogtemeters bij Garmin zijn bijna het dubbele van Strava, ook al upload ik de gegevens van de gps zelf (en dus niet van de app) en krijgen beide programma's dus dezelfde data te verwerken. De hoogteprofielen in beide zien er dan weer wel hetzelfde uit. Iemand een verklaring?
Ik ga er maar vanuit dat Garmin correcter is, ik heb trouwens een dakota 20 dus met barometrische hoogtemeter...
johan1983be
Mountainbiker

Post by johan1983be »

BertG wrote: barometrische hoogtemeter...
Strava doet de berekening aan de hand van de gps gegevens. Der zijn al vele discusies geweest welke het beste is. Mijn mening is dat de barometrische op de garmin een beetje niets waard is. Als ik tien keer op en neer naar het werk rij, heb ik 8 verschillende data van de barometrische.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

johan1983be wrote:
BertG wrote: barometrische hoogtemeter...
Strava doet de berekening aan de hand van de gps gegevens. Der zijn al vele discusies geweest welke het beste is. Mijn mening is dat de barometrische op de garmin een beetje niets waard is. Als ik tien keer op en neer naar het werk rij, heb ik 8 verschillende data van de barometrische.
Ik dacht dat Garmin ook een correctie deed aan de hand van de gps gegevens?

Hmm, heb het nog is bekeken, als ik hoogtecorrectie uitschakel in Garmin Connect dan stemmen de waarden wel overeen.... ](*,)
Post Reply