Winterschoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Sunreezer
Mountainbiker

Winterschoenen

Post by Sunreezer »

Aangezien ik van sommige tochten steeds thuis kom met kletsnatte voeten ben ik van plan waterdichte winterschoenen aan te schaffen. Mijn oog was al gevallen op deze twee:

http://www.vaneyckstore.be/nl/schoenen- ... 1-gtx.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://all4bikes.be/ecom/catalog/produc ... id=1553350" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn waarschijnlijk nog wel modellen, maar de prijs varieert ook enorm. Het belangrijkste is eigenlijk dat mijn voeten droog blijven als ik onverwachts voet aan grond moet zetten in het water. Dus eigenlijk had ik graag wat ervaringen gehoord hierover.
NielsVV
Mountainbiker

Re: Winterschoenen

Post by NielsVV »

Ik gebruik naar alle tevredenheid de Shimano sh-mt91. Je kan met deze ook deftig wandelen zonder hinder te ondervinden van het spd plaatje.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Ik gebruik de Gaerne Artix nu al een paar jaar. Gedaan met plastiek zakjes ! Wel goed onderhouden nadat ze vuil geweest zijn (zoals elke schoen die in modder/regen/wind actief is).
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Ik spuit zelfs deze af na een toertocht met de slang of hogedruk samen met mijn fiets: http://www.vaneyckstore.be/nl/schoenen- ... rtic-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen druppeltje water in :)
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

kazzz wrote:Ik spuit zelfs deze af na een toertocht met de slang of hogedruk samen met mijn fiets: http://www.vaneyckstore.be/nl/schoenen- ... rtic-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb deze ook maar dan een oudere versie, zijn inderdaad goed.
Opletten met Shimano, die hun schoenen kunnen nogal eens smal uitvallen in vergelijking met andere merken.
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

kazzz wrote:Ik spuit zelfs deze af na een toertocht met de slang of hogedruk samen met mijn fiets: http://www.vaneyckstore.be/nl/schoenen- ... rtic-.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad, vele van m'n mtb-vrienden rijden met Northwave Celcius of celcius Artic, en ze zijn er allemaal zeer tevreden over...
Wacky-S
Mountainbiker

Post by Wacky-S »

Hier ook een zeer tevreden Northwave Celcius Artic gebruiker (2de seizoen nu).
Na iedere vettige rit even mee afspuiten en bij hardnekkig vuil even met de spons erover.
Wat ik wel doe na iedere rit zijn de zooltjes eruit nemen en ze goed laten drogen.
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

ook tevreden van de northwaves! heb er zelfs 2 paar van :-D
Sunreezer
Mountainbiker

Post by Sunreezer »

Het zullen dus de Northwaves worden :-)

Nog even om zeker te zijn; als je jezelf plots vastrijdt te midden van een grote plas water of modder en je moet voet aan grond zetten, blijven je voeten dan echt helemaal droog? Uiteraard moet je niet tot aan je knieën in het water staan. Doen sommigen nog een hoesje over die schoenen tegen het grootste vuil, of is dit niet nodig?
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Kijk.. Ik koop iets omdat het goed is en het doet wat het moet doen.
Ik heb ook nog sealskinz kousen, om het zeker droog te houden. Wat wil nu vorige week in Maredsous, de vrouw had de kousen vergeten te drogen :) Dus gewone kousjes aan moeten doen in de Artix. Maar ik twijfelde geen seconde dat deze zouden droog blijven.

Dus, in Maredsous, leek er een gewone plas, doorsnede van 3m ongeveer, en 10cm diep dacht ik. Tot ik erin reed en mijn linkerschoen dus echt ONDER water zat :) Was ietje dieper en dan nog het water dat opspat enz.. De schoenen waren kleddernat.
Iets erna inderdaad in een sopperdesop moeten afstappen en je voelde de modder zuigen aan de schoen. Ik zat er met meer dan den helft in.

Aangekomen aan de afspuitstand en met de slang erop. De schoentjes proper, de voetjes KURKdroog. Dus ja, ze zijn echt goed :)
Post Reply