Zo 22/12/2013 De Haan :: 9e Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Re: Zo 22/12/2013 De Haan :: 9e Sylvester VTT

Post by Bresciani »

SoeteD wrote:filmpje in 720 #-o #-o

" onclick="window.open(this.href);return false;
=D>

Nice sounds... :wink:
Slazwierder
Mountainbiker

Post by Slazwierder »

En hier mijn filmke:

Goed geamuseerd, maar vorig jaar toch nog dat ietsje meer ...
fredericdavid
Mountainbiker

Post by fredericdavid »

Slazwierder wrote:En hier mijn filmke:

Goed geamuseerd, maar vorig jaar toch nog dat ietsje meer ...
+1, don't ask why.
Maar opnieuw gezegend door het weer en de prachtige streek natuurlijk.

Ohja: Schwalbe Super Moto is geen aanrader op dit parcours, keep 'm for beach races ;)
arneken
Mountainbiker

Post by arneken »

matthiasdujardin wrote:
Bresciani wrote:
arneken wrote:Voor de 1ste keer in mijn leven op zand. Enige tips naar bandendruk toe? (want toerist als ik ben, heb ik maar 1 band om er op te leggen.)
Al naargelang hoeveel je weegt moet je met uw druk spelen, ik weeg bvb een 85kg, met schoenen, helm, Camelbak met 2l drinken en een hoop bikemateriaal erin. En zal zondag starten met 1,8bar vooraan en 2bar achteraan.

In 't zand spelen, eerste keer, niks van aantrekken, komt helemaal goed. Licht sturen en druk naar vanachter verleggen.:-)

Das waar vooral geen 4 bar op steken want je hebt zo van die kiekens en dan kunnen ze niet mee :lol:
Merci voor de tips :) Had ze nog rap kunnen bekijken voor ik vertrok. Tegelijk ook met iemand zitten overleggen wat het best zou zijn (gezien hij regelmatiger over zand rijdt dan ik) en vertrokken met 2,5 in beiden. Onderweg toch wat bijgepompt naar 3, voor mijn eigen gevoel. Ik heb het zonder lekke banden overleeft dus het was meer dan geslaagd en redelijk wat man ingehaald :p. Enkel bij de afdaling van de grote duin na 12km even stevig in het zand gebeten en voor de rest 1 keer erin geslaagd om door te rijden bij de 2de zandstrook door het mul zand.

Zeer aangename toer. Uiteindelijk 18,5 gemiddeld gereden met Veldegem in mijn benen van zaterdag. Zeker voor herhaling vatbaar en staat aangestipt voor volgend jaar. Vond het wel wat jammer dat ze niet nog eens in De Haan op het laatste nog een extra lusje bos meepikten, maar kom de benen waren blij om thuis te zijn.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

De forumTGV iets vroeger laten vertrekken. Onze trein kwam pas na 9u.30 op gang. Vooraf nog te horen gekregen van de parcoursbouwer dat er op het laatste moment mooie stukjes moesten uitgehaald worden. Jammer, misschien kan overleg met alle betrokkenen in de toekomst een oplossing bieden. Laat ons hopen. [-o< Met ons groepje van 7 toch ten volle genoten van deze mooie tocht. Achteraf nog heel wat bekende gezichten gezien in de sporthal en kennis gemaakt met Keizer Karel. Een leuke afsluiter voor een alweer geslaagde zondagvoormiddag. Op naar de volgende, maar dat zal pas in het nieuwe jaar zijn. Ik wens iedereen dan ook een droog, zonnig voorjaar, zodat we kunnen genieten van heel wat mooie tochten. Bedankt voor de mooie tocht en de uitstekende organisatie. =D> =D> =D> =D>
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Waw , beloofd aan mijn zoon bouwjaar 09-2000 om deze winter hem kennis te laten maken met zijn eerste toertocht maar op voorwaarde dat het geen modderploeteren zou zijn op landbouwwegen. Had eerst Hertsberge in gedachten maar konden niet.
Dus dan maar deze zonder hem zelf ooit te hebben gereden. [-X

Hij had zijn voorbereiding goed gemaakt ,vrijdag in de lokale zandbak geoefend en zaterdag op youtube filmpkes zitten bekijken van oa Spiermassa. =D>
We hebben er echt van genoten, helemaal iets anders dan met zijn koersfietske en zijn triathlonstuur op de baan rijden. :-k
Parcour is subliem voor de winter, heel veel singletracks in de duinen en aanpalende propere boskes en de strandpassages niet allemaal achter elkaar maakt er een afwisselende heel toffe rit van. =D>
Nauwelijks een spatje modder op de kledij. :bounce:
Organisatie dik in orde, vroeger (nu vergeten) had ik altijd een slotje mee zodat ik mijn mtb aan de dranghekkens vast kon maken en mijn slot kan laten hangen tot einde rit. Zeker even goed dan een bewaakte losse fietsenzone waar iederen toch in loopt.

Dikke merci aan de forumbikers om ons op te vangen in de toffe groep en voor de vele tips onderweg. =D> :bounce: =D>
Het woordje terril durf ik hier thuis niet uit te spreken of het hek is helemaal van de dam. :wink: :wink:
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

miljar den filip en nog en sjieke heeft ier alles verklapt,mo inderdaad dit was voor mij ne prachtige voormiddag voo mijne verjaardag.......zeker 50keer gecelificiteerd geweest.echter met mijn conditie de gewone toer uitgereden.en voo saai te doen inderdaad het westvlaams idee van ge moogt ier nie rijden was er ook aanwezig.En kwam de zaal binnen en kzag op groot scherm mijn rijkunsten van vorig jaar........no problem der komt nieuw materiaal van dit jaar.inderdaad e goe veloslot lost veel op.....mo hoe sluit ik mijn schoenen?wat mij ook opviel is dak op tstrand lijk stilstond ,gevlamd da daar werd en bij de technische stroken stonden der daar dan veel te sukkelen of af te snijden,moja elk zijn ding zeker.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

SoeteD wrote:
disc wrote:
SoeteD wrote:kleine fotoreeks van den Gopro.

http://www.flickr.com/photos/110949708@ ... 917968903/" onclick="window.open(this.href);return false;

:bounce: :bounce:

Mooie foto's. Zelf ook amateur fotograaf.
Met welk toestel zijn deze genomen en waar is uw toestel gemonteerd?

Met ne gopro hero 3+. kheb een beugel juist naast mij achterste schijfrem hangen, en 1 op mijn stuurstang.
Hij staat ingesteld dat hij iedere minuut een foto trekt tijdens het filmen.
Veel foto’s zijn onbruikbaar maar der zitten altijd wel een paar schone tussen.
filmpje kom subiet op you tube, jammer dat er dan wel veel van de kwaliteit verloren gaat.
:oops: ](*,)

goeie plaats daar aan de schijfrem,ik bevestig hem zomers aan de zadelpen mo in natter weer is de lens voortdurend in modder.Bij u is dit daar dus geen probleem.Allee kzal ook ne keer aan mijn filmkes beginnen,gefilmd met hero 3 en drift hd.
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

spiermassa wrote:miljar den filip en nog en sjieke heeft ier alles verklapt,mo inderdaad dit was voor mij ne prachtige voormiddag voo mijne verjaardag.......zeker 50keer gecelificiteerd geweest.echter met mijn conditie de gewone toer uitgereden.en voo saai te doen inderdaad het westvlaams idee van ge moogt ier nie rijden was er ook aanwezig.En kwam de zaal binnen en kzag op groot scherm mijn rijkunsten van vorig jaar........no problem der komt nieuw materiaal van dit jaar.inderdaad e goe veloslot lost veel op.....mo hoe sluit ik mijn schoenen?wat mij ook opviel is dak op tstrand lijk stilstond ,gevlamd da daar werd en bij de technische stroken stonden der daar dan veel te sukkelen of af te snijden,moja elk zijn ding zeker.

Dan zal ik ook in beeld komen #-o

Van uit Oostende met de fiets naar De Haan. Hier samen met spiermassa en nog 2 andere vertrokken lang samen gebleven even de rest van de forumtrein gespot. Ongeveer halverwegen toch iets sneller gaan rijden. De voledige 45km gereden. Tot mijn grote verbazing 2 keer tot op het harde zand kunnen rijden en bij af rijden veel verder kunnen rijden dan de meeste bikers. Zeer mooie tt gereden met voldoende afwisseling. Voldoende afspuit slangen dan terug naar Oostende via een deel van van het parkoer waar ik net voor de overzet nog even de 2de(voor mij de 3de) ravi bezocht Met 75km op de teler net voor de regen terug thuis.
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

een goed slot zeg je , en hoelang duurt da tegen dit open is nie lang zulle :( :( :(
Post Reply