Zo 22/12/2013 Knokke-Heist (Westkapelle) :: Wacky Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Join
Mountainbiker

Re: Zo 22/12/2013 Knokke-Heist (Westkapelle) :: Wacky Toerto

Post by Join »

@ old walker je naam zegt genoeg.@ scaler 60 9 tuinslangen nie genoeg? :-"
Chemical Pete
Mountainbiker

Post by Chemical Pete »

Een dikke merci aan de kleine 800 MTB-ers die vandaag aan de start van onze TT stonden! Na een dubbele sneeuw- en één watereditie stond er dit jaar WIND op het programma… Ideaal weer voor de Flandriens onder ons.

We werken volgend jaar aan de hierboven opgesomde punten van kritiek maar we onthouden vooral de vele positieve reacties die we tijdens en na de rit face-to-face te horen kregen. Eén punt kunnen we helaas niet veranderen en dat is het verbod op glazen in de sporthal…

Nog eens bedankt en Prettige Feesten aan iedereen!

The Wackies

Image
Last edited by Chemical Pete on Sun 22 Dec 2013 21:59, edited 1 time in total.
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

deze morgen gestart bij de "wackys" :-D tesamen met buurman phil en t vrouwken :lol:
t'mooiste weer wat de organizatie tot nu toe gehad heeft #-o,heb ondermeer ook de sneeuwtochten gereden =P~
t begon al direkt goe mé t bmx parcours :bounce: :bounce: :bounce: ,dan enkele mooie opwarmertjes alsook het vredesmeer denk ik dat we rond reden.
Ook de mooie villa's her en der waren eens t'bekijken waard.(in't begin)
Na een half uurtje het koningsbos ingedoken,mjammie!!!top!!!véél beter dat het bos nu in het begin v/de tocht zit,dan ook gebist zonder voet aan grond te zetten
Vandaar ging het al rap naar de 1ste bevoorr(exuseer,buffetten !)best dat ik genoeg gegeten had want wat na de 1ste bevoorr kwam was niet v/de poes,amai,da bolde voor gene meter! :evil:
Nu kwamen we ook meer en meer in open veld en had de wind vrij spel :-"
De lus v/de 60km nog bij genomen,niet veel volk gezien,was nochtans zeker voor mensen die niet v/de streek zijn absoluut de moeite met de inham van 't zwin,de noordzee(kust),cadzand tot aan groede dacht ik,ook pure-c gepasseerd :drunk: .Terugkeren van ginder was iets minder,ferme wind tegen en geen katte te zien om mij achter weg te steken :cry:
op de laatse dijk voor het 2de buffet nog een v/de dijk gewaaide biker uit zijn klikkers geholpen anders lag ie daar misschien nog :roll:
Na die 2de bevoorr zoals de meesten de weg naast den dijk genomen,was al lastig genoeg :oops: ,dan kwam dien superlangen eind zo links v/den dijk ,amai ,gene kattepis!direkt erna nog es 1.5km de wind bal op kop,pfft,gelukkig wast goe weer! :-)
Nu begon alles toch wel serieus (door)te wegen :lol: ,daarom da die laatste stroken er voor de meesten wel te veel aan waren,mede ook door de lengte v/de tocht,als tip zou ik enkel meegeven van enkele bordjes te plaatsen met heavy of light.
Fiets niet afgespoten,juist lekkere douche genomen.
-supervriendelijke mensen op zowel bevoorr als onderweg(oversteekplaatsen alsook in de zaal achteraf
-gratis verwarmde :P fietsparking
-super parcours,ze halen er toch wel al uit wat er in zit,de wind maakte het serieus lastig in de polders in een streek waar anders geen tochten zijn(buiten de safari's een eindje verder :-? )
-gratis goeie soep achteraf en ja den drank was misschien iets duurder dan op andere tochten maar in een café betaal je toch ook 2euro voor een cola of ice tea,dit heeft toch niets te maken waarom je een tocht rijd of niet
-wij hebben ons in ieder geval geamuseerd en afgezien,vanmiddag op t gemak naar de koers gekeken :lol:
-62km avs19.8 ,t'vrouwken48km avs1
-nog efkens apres gehouden met t'vrouwken,phil,en alain van cycloon
-volgend jaar zijn we er weer!
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Helaas zijn glazen verboden in de sporthal.
Cola kostte 2€, wat toch nog democratisch is...
Wij zouden natuurlijk ook liever 50km in de bossen willen kunnen rijden, helaas is dit een beetje moeilijk!

Alles wat wij wel in de hand hebben proberen we zo goed mogelijk te doen en gezien de vele positieve reacties denk ik dat dit toch geapprecieerd wordt.

Bedankt aan alle deelnemers!

Ps: filip meirhaeghe reed wel degelijk de tt in onze uitrusting aangezien hij lid is en dus een volwaardige Wacky racer.
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

Zwaar ritje, maar dat wist je hier op voorhand met dergelijke weersomstandigheden. Vond de tocht in deze richting beter dan vorige jaren. Koningsbos is echt een juweeltje en lag er vandaag zeer goed bij. Verder perfecte organisatie. =D>
opeensbe
Mountainbiker

Post by opeensbe »

Gisteren ook in Knokke gereden met echtgenote, dochter en schoonzoon.
Super dag gehad dank zij een superorganisatie. Heel veel werk in gestoken en dan ook geen enkele opmerking. Wel een suggestie, zoals hierboven reeds aangehaald: misschien in het bos de keuze laten om dit stuk "over te slaan". Ik word stilaan te oud voor die technische hoogstandjes. (maar zeker heel leuk voor de "échten")

Dikke merci !!

ps: na aankomst was mijn nieuw Craft thermisch onderhemdje ontvreemd. Ik had het weggehangen onder een oude T-shirt van mijn schoonzoon... en dat hing er nog. Een goede 50 euro kwijt. :(
Voor de nieuwe eigenaar: veel plezier ermee.
hans darmstrong
Mountainbiker

Post by hans darmstrong »

Merci v de Wackys
Ik ken de kanten van Cadzand alleen van met de koersvelo, met de MTB was het een mooie kennismaking.
Het bos is toch redelijk uniek, al had ik pech dat ik er op spitsuur was: file en wachten, doorrijden ging niet. Er zaten wat mensen voor die ook bergaf te voet moesten, en dan gaat het natuurlijk helemaal niet meer vooruit. Maar bon, iedereen moet leren é.

Heb nog tot Cadzand gereden en dan extra lus wat afgekort, met mijn moyenne ging ik te lang bezig zijn anders. Vanaf Retranchement de dijken op, typisch voor de streek, maar als je er niet van houdt, dan begrijp ik dat je zegt dat het op niks trekt. Maar dat kun je de Wackys niet verwijten.Ik heb mij wel gejeund, tot die ene lange waar ik alle kanten opgletste. Gevolgd door een lang recht stuk tegen wind, miljaar. En niemand die wilde overpakken...

Helemaal op het einde een strook of twee die er misschien beter uit geknipt waren, zeker zone 2, daar kon je niet nauwelijks rijden. Aangekomen net met een stevige vlaag en niet blijven wachten bij de afspuitstand. Die was een beetje te beperkt.

Ik vind dit een heel verzorgde tocht, met veel inzet. In begin seingevers op gevaarlijke punten, verzorgde bevoorrading, ...
coasterx
Mountainbiker

Post by coasterx »

Ik kan begrijpen dat deze TT niet voor iedereen was weggelegd, maar ik vond het in ieder geval super!

+ technische passages door het bos (+ in het begin gelegd)
+ prachtige uitzichten oa over 't zwin in de 60km
+ langste afstand 60km (voor de diezels... eindelijk)
+ schitterende organisatie
+ bike-P indoor
+ offroad-gehalte
+ bevooradingen

- te zwaar voor de doorsnee-MBer (hard/easy keuzes zijn een oplossing bij sommige stroken)
- limiet van volk bereikt in 't bos (veel in opstopping gezeten)
- afspuitstand (te beperkt)
- Leffe in bekertjes

Overall, toch in de top 5 van 2013 (op pakweg 30 TT's die ik gereden heb dit jaar)

J.
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

o 23/12/2012 Knokke-Heist (westkapelle) :: Wacky Toertocht
We komen zeker eens af regen of geen regen Altijd mooi ritje daar t,is te hopen dat niet begint te sneeuwen lijk vorig jaar
tot dan met Pimke en Betonboerke

Dit schreef Old Walker vorig jaar... Altijd mooi ritje daar...?
Er staan 3 negatieve reacties over de rit van dit jaar, nl. Old Walker, zijn zoon Pimke en z'n vriend betonboerke.
Dimi73
Mountainbiker

Post by Dimi73 »

Eigenlijk kon je er ook gewoon naast die dijken rijden als je echt nietmeer kon,enkel in de terugkeer bij die boer was het echt dirty ketting en derailleur moeten afwassen in plas water want ie plakte helemaal dicht :-D
Post Reply