Zo 22/12/2013 De Haan :: 9e Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jason B
Mountainbiker

Re: Zo 22/12/2013 De Haan :: 9e Sylvester VTT

Post by Jason B »

wij hebben ons geamuseerd op het kidstochtje, goeie begeleiding, veel afwisseling qua ondergrond en tracks en toch wel technische passages voor de kids zodat ze zich ook es konden uitleven en vertrouwen opdoen. De kleine heeft ervan genoten en meer moet dat niet zijn.

=D>
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Heerlijk ritje in fantastisch gezelschap ! =D> =D> =D> Leuk om nog eens met een grote forumbikers delegatie te starten. :-D
De 'extra' passages hebben het geheel nog wat meer fun gegeven. :wink:

Een bewaakte parking? Een degelijk slot kan veel helpen en mijne Garmin neem ik mee naar binnen. Persoonlijk heb ik liever dat ze de beschikbare vrijwilligers aan de drukke kruispunten plaatsen. Precies zoals ze hier hebben gedaan. =D> =D> =D> =D> Nu ja, mijn paard is ook geen arabisch volbloed, dus is die minder 'diefstalgevoelig'. :lol:

Heel graag tot de volgende. 8)
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Mij ferm geamuseerd!
Ik vind het persoonlijk geniaal dat de toer gewoon omgedraaid wordt volgens de wind.
Mss komt er daardoor af en toe een kruising in 't parcours maar als iedereen z'n verstand gebruikt kan dat geen probleem vormen.
Wat mij betreft maar één werkpuntje; het lijkt me geen slecht idee dat alle seingevers een fluohesje aanhebben. Sommige waren in het halfduister moeilijk te zien.
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Vanmorgen alleen vertrokken uit Oostende. Eerst naar de inschrijving gereden om dan te beginnen aan een zeer leuke rit. Proficiat aan de organisatie die ook op cruciale plaatsen medewerkers had om alles veilig te laten verlopen.
Hier wel degelijk veel beter parcours dan vorige week in Bredene.
Toch jammer dat het altijd maar moeilijker wordt om goedkeuring te krijgen voor bepaalde leuke passages. De bossen rond militair domein hebben zeer leuke stukken met hier en daar leuke klimmetjes maar deze zijn allemaal verboden terrein geworden.
De track die behoort tot het vast parcours van De Haan vind ik zeer mooi, juist jammer dat hier geen vervolg wordt aan gemaakt zodat deze een volwaardig lus vormt. Nu mag je in beide richtingen rijden met als gevolg dat je soms bijna botst met tegenligger of je moet halsbrekende toeren uit halen .
SoeteD
Mountainbiker

Post by SoeteD »

kleine fotoreeks van den Gopro.

http://www.flickr.com/photos/110949708@ ... 917968903/" onclick="window.open(this.href);return false;

:bounce: :bounce:
Joy.dm
Mountainbiker

Post by Joy.dm »

Geweldige rit achter de rug! Zoals velen hier zeggen mocht er inderdaad een bewaakte fietsstalling zijn!
Nu nog wachten op de foto's!
Greetz Joy
mountainbiker66
Mountainbiker

Post by mountainbiker66 »

Mooie rit gereden met een hele delegatie forumbikers (o) (o) . Jammer dat mijn machine niet altijd wou wat ik wou. :evil:
Hoe komt dat toch dat wij met ons bende altijd meer kilometers hebben dan de organisatie :-k :-" :roll:
disc
Mountainbiker

Post by disc »

SoeteD wrote:kleine fotoreeks van den Gopro.

http://www.flickr.com/photos/110949708@ ... 917968903/" onclick="window.open(this.href);return false;

:bounce: :bounce:

Mooie foto's. Zelf ook amateur fotograaf.
Met welk toestel zijn deze genomen en waar is uw toestel gemonteerd?
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Mooi toerke, maar het viel mij op dat er blijkbaar verschillende off road stukken uit gehaald moesten worden. Ik had namelijk gisteren ook de pijlen eens gevolgd, en toen zaten er enkele extra stukken off road in...

Sluit mij aan bij de comment dat ze de vaste mtb-route ginder zouden moeten afwerken met een singletrack terug, en dan eenrichtingsverkeer verplichten (maar dat is hier off topic).
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Vijftien jaar 'Westvloamsche' winter MTB-tochten op de teller, en nog nooit eerder te gast geweest in De Haan, om allerhande uiteenlopende - maar zo is vandaag gebleken - ongeldige redenen. Shame on me ! ! ! Vanochtend dan maar geprobeerd om onze Henkieboy op een waardige manier te remplaceren, maar reeds van bij de start schromelijk gefaald : Véél te laat aan de start, en de forumbende vaneigens al lang vertrokken. Achteraf weliswaar nog es vluchtig goeiedag kunnen zeggen aan de legendarische Cowboy Peter, in 't gezelschap van twee Grimbergens en P.P., gisteren bijna Westvlaams kampioen cyclocross in één of andere Masters-klasse. M.a.w. twee mannen waarbij ik tijdens het fietsen totaal niets heb te zoeken dus.
Na een rugoperatie 3 maand geleden, de jongste weken steeds een korte afstand gereden, maar me vandaag voor de eerste keer terug es gewaagd aan 'den groten toer' . Ah ja hé, precies zoals Henkieboy het zou gedaan hebben vandaag, maar die moest per sé zijn Eigen Kweek Engels wat gaan bijschaven in Londen van 't weekend. Everybody his own goesting hé, shall we say.
Vandaag trouwens ook voor de eerste keer in 't gezelschap gereden van het jeugdteam van Erika's Baaikers. Als president van de club wist ik niet dat we over zoveel verbazend talent in eigen rangen beschikten. Shame on me (part two). Belgisch kampioen mountainbiken gaan ze waarschijnlijk nooit worden, maar Johny Knoxville van Jackass zou zeker en vast onder de indruk zijn van "onze" jongens : De ene slaagde er onderweg in om zes keer de grond te kussen (de eerste keer was nog voor de eigenlijke inschrijving, maar die tellen we niet mee). De andere dacht dat - bij de tweede strandpassage - die hoge golfbrekers springschansen waren. Met volle vaart vloog ie gretig op de tweede golfbreker af, werd ruim twee meter de lucht in gekatapulteerd, en landde als een neergeschoten vliegtuig uit WO II, met de neus in het zand. De fiets landde eventjes later, . . . en enkele meters verder. Ja ja, de humor van de jeugd van tegenwoordig, da's blijkbaar gene kattepis !
Over de tocht zelf : Om duimen en vingers bij af te likken hoor. De kruisingen of dubbele passages, en de striemende regen het laatste halfuur namen we er allemaal met de glimlach bij. Een heerlijk tochtje De Haan. Een oprechte dank u wel.
En op verzoek van onze Jolly Jumper : Kunnen die betonnen springschansen op het strand volgend jaar iets minder steil worden aangelegd aub ?
Post Reply