Zo 15/12/2013 Zoersel :: Fingo Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Davidoff
Mountainbiker

Re: Zo 15/12/2013 Zoersel :: Fingo Classic

Post by Davidoff »

Donkey@base.be wrote:Over die incidenten met trage en snelle mtb-ers: Het is nog altijd de bedoeling dat dit toertochten zijn. Dat wil zeggen dat er geen enkel competitie-element te verantwoorden is. Iemand die een bepaald gemiddelde wil halen of beter wil doen dan een ander hoort hier niet thuis. Daarvoor zijn er andere organisaties zoals wedstrijden enzovoort. Op een toertocht heeft iedereen het recht op zijn plaats aan zijn snelheid. Dat dient ten allen tijde gerespecteerd te worden. Al diegenen die anderen hinderen door hen op een gevaarlijke manier voorbij te steken zouden beter niet inschrijven in toertochten. Dit soort incidenten komt bij bijna elke toertocht voor. Gelukkig gebeuren er niet al te veel ongelukken maar misschien is het toch geen slecht idee om er op te blijven hameren ,bij inschrijving , dat het voor iedereen veilig dient te verlopen. Want vroeg of laat valt er iets ernstig voor en het is dan redelijk stom om pas dan maatregelen te nemen.
Amen to that!!!!

Voor de organisatie een dikke (o) (o) (o) (o)

Toptoer gereden en samen met de over en weer mooi 75km op de teller!
Sankaman
Mountainbiker

Post by Sankaman »

wij waren met ong. 12 bikers van gemiddeld niveau ... wij rijden flink door maar als we ergens moeten afslagen hebben we TEN ALLE TIJDEN respect voor de andere bikers , Wij steken voorbij waar het zich leent en niet zoals sommige andere idioten !

Zo kwamen er enkele DWAZE IRRITANTE KL******* ons net voorbijgestoken in een bocht waar net voor me een vader met zen kind aan het rijden waren ... Ik heb nog geroepen naar die bende dwaze .... stoppen durven ze niet en kon hen niet herkennen omdat ikzelf het pad in de gaten moest houden ....

grtz Tom !
Leto
Mountainbiker

Post by Leto »

Donkey@base.be wrote:Over die incidenten met trage en snelle mtb-ers: Het is nog altijd de bedoeling dat dit toertochten zijn. Dat wil zeggen dat er geen enkel competitie-element te verantwoorden is. Iemand die een bepaald gemiddelde wil halen of beter wil doen dan een ander hoort hier niet thuis. Daarvoor zijn er andere organisaties zoals wedstrijden enzovoort. Op een toertocht heeft iedereen het recht op zijn plaats aan zijn snelheid. Dat dient ten allen tijde gerespecteerd te worden. Al diegenen die anderen hinderen door hen op een gevaarlijke manier voorbij te steken zouden beter niet inschrijven in toertochten. Dit soort incidenten komt bij bijna elke toertocht voor. Gelukkig gebeuren er niet al te veel ongelukken maar misschien is het toch geen slecht idee om er op te blijven hameren ,bij inschrijving , dat het voor iedereen veilig dient te verlopen. Want vroeg of laat valt er iets ernstig voor en het is dan redelijk stom om pas dan maatregelen te nemen.
+1

Vorig jaar een voorval gehad tijdens toertocht Zandhoven; ik had de ploeg "wilden" herkend en ook gemeld tijdens een verslagje op de site hier. Daags nadien een verontschuldigende mail gekregen van de voorzitter van hun clubje, wat ik ten zeerste apprecieerde.

Wat betreft het aantal renners: sorry, maar dat wisten we toch vooraf!! Zoersel was de enige tocht in de provincie Antwerpen gisteren en als je leest hoeveel volk er tegenwoordig aanwezig is op de diverse tochten, dan weet je dat het hier een mega-file zou gaan worden.
vedet
Mountainbiker

Post by vedet »

Leto wrote: Wat betreft het aantal renners: sorry, maar dat wisten we toch vooraf!! Zoersel was de enige tocht in de provincie Antwerpen gisteren en als je leest hoeveel volk er tegenwoordig aanwezig is op de diverse tochten, dan weet je dat het hier een mega-file zou gaan worden.
Als je persé tussen half negen en half tien wil vertrekken is het altijd wel wat filetrappen. Daarbuiten valt het overal een stuk beter mee.
toontje68
Mountainbiker

Post by toontje68 »

Weet er al iemand hoeveel deelnemers er waren? Ben erg benieuwd.. :-"
Donkey@base.be
Mountainbiker

Post by Donkey@base.be »

Er is volgens dit forum en berichten in kranten een dodelijk ongeval gebeurd op de mtb-tocht in Averbode. Mijn post van hiervoor was zonder dat ik dit al wist. Maar het bewijst nog maar eens dat iedereen op een toertocht of het nu voor jezelf of voor anderen is, veel meer bewust moet worden dat de veiligheid gegarandeerd wordt. Het is geen oordeel over het huidige slachtoffer of de situatie daar want dat heeft toch geen zin meer. We moeten als deelnemer aan de toertochten daar allemaal zelf in de eerste plaats voor zorgen. Het gedrag van anderen in deze is zeer moeilijk te veranderen maar je kan er zeker van zijn dat ,als dit meer gaat voorvallen, men vroeg of laat van overheidswege gaat ingrijpen. Die maatregelen zouden wel eens helemaal niet meer plezant kunnen zijn !
Stevestrong
Mountainbiker

Post by Stevestrong »

Laat ons plezier aub niet vergallen omwille van enkele dwazen. Ik heb me zelf zondag ook nog geërgerd aan eentje die me in de file op een singletrack persé moest en zou voorbij steken ook al was daar geen plaats voor. Ik zat zelf ook te wachten. Ergste van al was dat ik hem op het eerste beste bredere stuk al terug vlot voorbijstak... Zelf had ik een mooi gemiddelde van 23 km/u en ik heb daarvoor absoluut niemand van de weg moeten rijden.
Maar dit blijven voor mij toch losstaande feiten. Op de ene tocht is het al eens wat erger dan op de andere, maar daar waar veel volk samenkomt gaat er altijd wel wat zijn. Ik kan me wel niet van het idee ontdoen dat dit in de winter veel vaker voorkomt dan in de zomer.
Het dramatische ongeval in Averbode mag een reden zijn om hier eens over na te denken, maar voor hetzelfde geld was het een geval van pure pech. op de verkeerde moment op de verkeerde plaats...
Ik zag dat het slachtoffer lid is van de Blauwtrappers uit Retie. Zij hebben nu op 31/12 hun jaarlijkse toertocht. Ben benieuwd wat men daarmee gaat doen.

Voor de rest vond ik dit trouwens een zeer goed georganiseerde tocht. Geen topparcours, maar dat mag je hier ook niet verwachten. De organisatie heeft zeer goed haar best gedaan om origineel uit de hoek te komen qua tracks. Op een lint meer of minder heeft men niet gekeken. Ik kan me voorstellen dat hier redelijk wat voorbereiding in gekropen is. Proficiat en bedankt! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
(heb er extra veel smileys bijgezet zodat de mooie presatie van KWB Zoersel in het oog springt en niet enkel de daden van enkele dwazen hier in het oog blijven springen. Dat zou de organisatie oneer aandoen)
spetser
Mountainbiker

Post by spetser »

waar kunnen we de foto's vinden?
Heb ergens ne fotograaf zien staan.
toontje68
Mountainbiker

Post by toontje68 »

Die stond er volgens mij ook niet.. ;-)
pvde