Zo 15/12/2013 Zoersel :: Fingo Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Loser Killer
Mountainbiker

Re: Zo 15/12/2013 Zoersel :: Fingo Classic

Post by Loser Killer »

Wat mij vooral bij is gebleven vandaag, is hoe een kind van 8 à 9 jaar na enkele kilometers gewoon in de kant werd gereden door iemand die dacht dat hij de Tour de France aan het rijden was. Heb me direct bekommerd om het kind, dat gelukkig enkel wat verschoten was. Hopelijk zit den dader ook op dit forum en kan hij zich voorbereiden op het vervolg als we hem tegen komen. Kopke onder in de sloot of fietske uit de bomen plukken, maar prijs hedde hé vriend. Wij zitten al 20 jaar in competitie en bijgevolg ervaring genoeg om dit properkes op te lossen. Een beetje respect voor de medefietser is niks teveel gevraagd denk ik, anders gaat ge met ons maar mee koersen in de zomer. Tot de volgende ...
toontje68
Mountainbiker

Post by toontje68 »

Loser Killer wrote:Wat mij vooral bij is gebleven vandaag, is hoe een kind van 8 à 9 jaar na enkele kilometers gewoon in de kant werd gereden door iemand die dacht dat hij de Tour de France aan het rijden was. Heb me direct bekommerd om het kind, dat gelukkig enkel wat verschoten was. Hopelijk zit den dader ook op dit forum en kan hij zich voorbereiden op het vervolg als we hem tegen komen. Kopke onder in de sloot of fietske uit de bomen plukken, maar prijs hedde hé vriend. Wij zitten al 20 jaar in competitie en bijgevolg ervaring genoeg om dit properkes op te lossen. Een beetje respect voor de medefietser is niks teveel gevraagd denk ik, anders gaat ge met ons maar mee koersen in de zomer. Tot de volgende ...
Is erg triest ja !! Iedereen wil een leuke en mooie tocht rijden zonder kleerscheuren... Er blijven altijd van die malloten die denken dat het bos van hun eigen is. Tijdens zon rit moet je gewoon je verstand gebruiken en als je in wilt halen dan dit doen op de juiste plaats zodat je een ander niet in gevaar brengt.
VanBiLL.com
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike

Post by VanBiLL.com »

toontje68 wrote:
Loser Killer wrote:Wat mij vooral bij is gebleven vandaag, is hoe een kind van 8 à 9 jaar na enkele kilometers gewoon in de kant werd gereden door iemand die dacht dat hij de Tour de France aan het rijden was. Heb me direct bekommerd om het kind, dat gelukkig enkel wat verschoten was. Hopelijk zit den dader ook op dit forum en kan hij zich voorbereiden op het vervolg als we hem tegen komen. Kopke onder in de sloot of fietske uit de bomen plukken, maar prijs hedde hé vriend. Wij zitten al 20 jaar in competitie en bijgevolg ervaring genoeg om dit properkes op te lossen. Een beetje respect voor de medefietser is niks teveel gevraagd denk ik, anders gaat ge met ons maar mee koersen in de zomer. Tot de volgende ...
Is erg triest ja !! Iedereen wil een leuke en mooie tocht rijden zonder kleerscheuren... Er blijven altijd van die malloten die denken dat het bos van hun eigen is. Tijdens zon rit moet je gewoon je verstand gebruiken en als je in wilt halen dan dit doen op de juiste plaats zodat je een ander niet in gevaar brengt.
En wat nog schrijnender is dat voor deze tocht uit brede dreven bestond dus alle ruimte om gemakkelijk in te halen en dan toch zo horkerig doen, bha.... [-X
Steenrijen
Mountainbiker

Post by Steenrijen »

Voor mij een prima tochtje. Niet uitzonderlijk mooi, maar zeker en vast de moeite ! Bedankt aan de organisatie! :-)
drikkie
Mountainbiker

Post by drikkie »

De organisatie was zeker in orde. Dat het echt overbevolkt was op de toer .... kan de organisatie ook niks aan doen. Het parcours zelf was eigenlijk verschrikkelijk saai en die paar single tracks aan 5 per uur moeten afleggen is ook jammer. Dat de leukste/moeilijkste stukken door veel snelle (x-fietsers) mannen werden overgeslagen om hun gemiddelde niet naar beneden te halen is ook wreed hinderlijk voor diegene die de toer wel volledig rijden. Of het nu echt een prestatie is om fier over te zijn dat er niets Bloso in zit? Ik rijd zeer veel tochten in de streek (brecht, sint-job, merksplas, beerse, oostmalle, vosselaar, vorselaar, pulle, zandhoven, etc ...) en dit was veruit de minst leuke. Zelfs die Adamsberg was niet te doen van het volk. Jammer ..... Dat er seingevers stonden was dan wel een pluspunt (als er iets goed is zeggen we het ook hé)
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Iedereen bedankt om te komen rijden. Deze massale opkomst hadden we zelf zeker niet verwacht.

Meer dan 50 medewerkers hebben er voor gezorgd dat de tocht, ondanks de drukte, vlot kon verlopen.

Ook voor de sponsors, boswachters, gemeentediensten, ... die allemaal hun steentjes (of centjes) hebben bijgedragen een dikke merci.

Ook de paterkes van Westmalle danken jullie voor de gulle afname van hun gerstenat :drunk:
peduc
Mountainbiker

Post by peduc »

KWBiker : hoeveel inschrijvingen heb je mogen noteren ?
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

we moeten als één van de laatsten vertrokken zijn vandaag. Geen last gehad van al die drukte. In het kader van wederopbouw paste deze tocht perfect in onze planning. Desondanks toch een niet te spectaculaire tocht.
Een klein verslagje van onze tocht lees je op onze website http://www.trade-n-cycle.be
vedet
Mountainbiker

Post by vedet »

drikkie wrote:De organisatie was zeker in orde. Dat het echt overbevolkt was op de toer .... kan de organisatie ook niks aan doen. Het parcours zelf was eigenlijk verschrikkelijk saai en die paar single tracks aan 5 per uur moeten afleggen is ook jammer. Dat de leukste/moeilijkste stukken door veel snelle (x-fietsers) mannen werden overgeslagen om hun gemiddelde niet naar beneden te halen is ook wreed hinderlijk voor diegene die de toer wel volledig rijden. Of het nu echt een prestatie is om fier over te zijn dat er niets Bloso in zit? Ik rijd zeer veel tochten in de streek (brecht, sint-job, merksplas, beerse, oostmalle, vosselaar, vorselaar, pulle, zandhoven, etc ...) en dit was veruit de minst leuke. Zelfs die Adamsberg was niet te doen van het volk. Jammer ..... Dat er seingevers stonden was dan wel een pluspunt (als er iets goed is zeggen we het ook hé)
Gewoon wat later vertrekken (of heel vroeg) en ge hebt geen last van de drukte. Ik ben rond 10h00 vertrokken voor de 45 en nergens geen file of oponthoud gehad. Ondertussen nog iemand verder geholpen die zonder reservemateriaal plat wat gereden en al een kilometer aan het wandelen was.

Aan de adamsberg aangekomen, kwam er ene terug al roepend en vloekend dat het allemaal beginners waren en ze de boel ophielden enz. ... eigenlijk niks van gemerkt want ik kon zonder wachten naar boven trappen.
Er zijn er toch nog altijd een hoop die naar een VTT hun stressventje meebrengen?.

Image
Donkey@base.be
Mountainbiker

Post by Donkey@base.be »

Over die incidenten met trage en snelle mtb-ers: Het is nog altijd de bedoeling dat dit toertochten zijn. Dat wil zeggen dat er geen enkel competitie-element te verantwoorden is. Iemand die een bepaald gemiddelde wil halen of beter wil doen dan een ander hoort hier niet thuis. Daarvoor zijn er andere organisaties zoals wedstrijden enzovoort. Op een toertocht heeft iedereen het recht op zijn plaats aan zijn snelheid. Dat dient ten allen tijde gerespecteerd te worden. Al diegenen die anderen hinderen door hen op een gevaarlijke manier voorbij te steken zouden beter niet inschrijven in toertochten. Dit soort incidenten komt bij bijna elke toertocht voor. Gelukkig gebeuren er niet al te veel ongelukken maar misschien is het toch geen slecht idee om er op te blijven hameren ,bij inschrijving , dat het voor iedereen veilig dient te verlopen. Want vroeg of laat valt er iets ernstig voor en het is dan redelijk stom om pas dan maatregelen te nemen.
Post Reply