!!! 2005 !!!
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
er zit toch een scharnierpunt vlak voor de derailleurbevestiging? Rond dat punt kan er toch gewoon geroteerd worden?
De Scalpel heeft daarentegen noch op zijn chainstay noch onderaan op de schuine achterbuis een draaipunt.
Vermoeden groeit dan dat de Orbea iets actiever zal zijn aan de achterzijde in vergelijking met een Cannondale.
De Scalpel heeft daarentegen noch op zijn chainstay noch onderaan op de schuine achterbuis een draaipunt.
Vermoeden groeit dan dat de Orbea iets actiever zal zijn aan de achterzijde in vergelijking met een Cannondale.
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
inderdaad, iets minder dan 10 cm toch, maar komGf biker wrote:Hij bedoeld dat scharnierpunt ne cm of 10 voor de derailleurpadYakke wrote:Ik zie toch nergens een scharnierpunt
En als ge dat dan combineert met het quasi 'draaipunt' van de carbonflex, neigt het systeem eerder naar een 'afgedempte' 4-bar-(horst-)linkage.
De scalpels daarentegen lijken eerder een monopivot constructie te hebben. Ik denk overigens dat de carbonflex in de scalpel-chainstay zich concentreert op het dunste punt, zodat ge daar het draaipunt hebt.
resultaat is dus: 2 verschillende veersystemen
(allemaal afgaand op prentjes uiteraard)
@ marzokki NQH : de scalpel heeft wel degelijk een scharnierpunt onderaan de seatstays ...marzokki NQH wrote:er zit toch een scharnierpunt vlak voor de derailleurbevestiging? Rond dat punt kan er toch gewoon geroteerd worden?
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
ah ok, sorry dan moogt ge veel vergeten van wat ik zei. Ik ging namelijk uit van de prentjes van de modellen op de cannondale site en daar kon ik dat draaipunt dus niet vinden.Thierry wrote:@ marzokki NQH : de scalpel heeft wel degelijk een scharnierpunt onderaan de seatstays ...marzokki NQH wrote:er zit toch een scharnierpunt vlak voor de derailleurbevestiging? Rond dat punt kan er toch gewoon geroteerd worden?
Dan blijft alleen nog het verschil dat de Orbea met een Horst link werkt tegenover de gewone 4bar linkage van de scalpel.
- scelter
- Mountainbiker
Minerva 2005
De nieuwe modellen van minerva staan online. En ze pakken voor de eerste keer ook met een carbon model uit. (Eerste keer voor zover ik weet) Vorige zondag trouwens drie van zulke modellen gezien bij de tweede bevoorrading van de TT van Opitter. Ik was toen al vreemd aan het kijken omdat ik nog nooit een carbon minerva gezien had. 
http://www.minerva-bikes.be
http://www.minerva-bikes.be