Leuk parcours, vond het redelijk zwaar, maar kan aan de benen gelegen hebben. Gekozen voor de 40 km die een 43 km bleken te zijn met een 778hm (volgens mijn Garmin).
Bepijling dik in orde, goede bevoorrading, uitgebreide afspuitstand met voldoende druk, beveiligde fietsenparking en ne goeie après!
Zeer goede organisatie, tot volgend jaar!
Zo 08/12/2013 Vossem M.T.B Classic
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
koppigaard
- Mountainbiker
Re: Zo 08/12/2013 Vossem M.T.B Classic
Post by koppigaard »
Halfweg net voor de bevoorrading was mijn verhaal uitverteld. Een knallende buitenband opende wat vroeg de feestelijkheden op Oudjaar. Ik sta altijd open voor suggesties, zo uit de Afrikaanse Sahara gekopieerd, om in zo'n situaties toch nog verder te kunnen fietsen. Een knelverband leggen met de kapotte binnenband en de lege verpakking van een energiereep heb ik al opgestoken. Zijn er nog tips?
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Nog bijna vergeten: samen met drie mede-ongelukkigen opgepikt aan de bv en netjes afgeleverd aan de school. Dus, zeker ne Leffe blijven drinken. Bedankt Vossem.
Andere buitenbanden type Schwalbe Snakeskin of andere protection versies, deze zijn een paar gram zwaarder maar de flanken zijn een pak stevigerkoppigaard wrote:Halfweg net voor de bevoorrading was mijn verhaal uitverteld. Een knallende buitenband opende wat vroeg de feestelijkheden op Oudjaar. Ik sta altijd open voor suggesties, zo uit de Afrikaanse Sahara gekopieerd, om in zo'n situaties toch nog verder te kunnen fietsen. Een knelverband leggen met de kapotte binnenband en de lege verpakking van een energiereep heb ik al opgestoken. Zijn er nog tips?
Minder vettig dan vorig jaar. 43km en 704hm op mijn garmin.
Inschrijving, bepijling, bevoorrading, seingevers, afspuitstand, etc allemaal dik inorde.
Wel veel spitsingsborden 30/40/50.
Inschrijving, bepijling, bevoorrading, seingevers, afspuitstand, etc allemaal dik inorde.
Wel veel spitsingsborden 30/40/50.
Ik had 44km op de teller staan. Niet voor de 50 gegaan maar voor de 40 om deze redenen:
- het was wel zwaarder dan verwacht, de hellingen waren wel heel leuk
- het was op sommige plaatsen wel baggere, en meer dan hier vermeld werd
- Wij zijn vertrokken om 9u en helaas geen banaan of sportdrank gezien. Wel een heel lekker soepje. Maar de sportdrank heb ik wel gemist.
- ik vond het iets teveel open wegen en veel te weinig singletracks of technische afdalingen. En als je een afdaling had, dan was er zoveel volk dat het heel erg langzaam ging (kan de organisatie niets aan doen!)
Voor de rest een dikke plus voor de seingevers en de bepijling!
Had ook een 700hm voor de 43...
- het was wel zwaarder dan verwacht, de hellingen waren wel heel leuk
- het was op sommige plaatsen wel baggere, en meer dan hier vermeld werd
- Wij zijn vertrokken om 9u en helaas geen banaan of sportdrank gezien. Wel een heel lekker soepje. Maar de sportdrank heb ik wel gemist.
- ik vond het iets teveel open wegen en veel te weinig singletracks of technische afdalingen. En als je een afdaling had, dan was er zoveel volk dat het heel erg langzaam ging (kan de organisatie niets aan doen!)
Voor de rest een dikke plus voor de seingevers en de bepijling!
Had ook een 700hm voor de 43...
- trashviper
- Mountainbiker
Post by trashviper »
Aan de organisatie een dikke pluim, wat een prachttocht!
En wat een mooie locatie om van te vertrekken, je zat direct in het Tervurenpark zonder een weg te hoeven kruisen.
De late herfst zorgt automatisch voor een zwaar parcours, dat is na "La Gadouzienne" en "La Provinciale" al wel duidelijk.
De lange afdaling in het bos dicht na de start was een baggerput maar voor mijn Maxxis Medusa's 1.8 een kleintje en voor mezelf een mooie evenwichtsoefening. Ik zag er wel een pak staan of liggen langs de kant
Koddig vond ik die klok in het bos aan de fotografen, een originele vondst alleszins en nog niet eerder gezien op de honderden tochten die ik al deed! Ik geloof dat ik er 3 geteld heb, ik ben dus benieuwd waar we de foto's te zien zullen krijgen.
Dat er weinig te krijgen viel aan de bv was correct maar dat vond ik persoonlijk niet zo erg want in mijn camelback kan wel wat in en je rijdt toch geen tocht alleen om het eten of drinken?
De mannen zijn gewoon slachtoffer van hun grote succes denk ik dan.
Het weer was gelukkig prima en voor de 8°C was ik zelfs iets te dik gekleed wat mij bij momenten het gevoel gaf te ontpoloffen.
Weeral een fijne zondag beleefd.
En wat een mooie locatie om van te vertrekken, je zat direct in het Tervurenpark zonder een weg te hoeven kruisen.
De late herfst zorgt automatisch voor een zwaar parcours, dat is na "La Gadouzienne" en "La Provinciale" al wel duidelijk.
De lange afdaling in het bos dicht na de start was een baggerput maar voor mijn Maxxis Medusa's 1.8 een kleintje en voor mezelf een mooie evenwichtsoefening. Ik zag er wel een pak staan of liggen langs de kant
Koddig vond ik die klok in het bos aan de fotografen, een originele vondst alleszins en nog niet eerder gezien op de honderden tochten die ik al deed! Ik geloof dat ik er 3 geteld heb, ik ben dus benieuwd waar we de foto's te zien zullen krijgen.
Dat er weinig te krijgen viel aan de bv was correct maar dat vond ik persoonlijk niet zo erg want in mijn camelback kan wel wat in en je rijdt toch geen tocht alleen om het eten of drinken?
De mannen zijn gewoon slachtoffer van hun grote succes denk ik dan.
Het weer was gelukkig prima en voor de 8°C was ik zelfs iets te dik gekleed wat mij bij momenten het gevoel gaf te ontpoloffen.
Weeral een fijne zondag beleefd.
Last edited by trashviper on Sun 08 Dec 2013 23:17, edited 1 time in total.
Ik kan enkel maar proficiat zeggen aan de organisatie, ondanks alles was het parkoers toch heel goed te doen, we zitren wel december he, we hebben genoten maar het was wel zwaarder dan verwacht, de beentjes waren zwaar deze namiddag maar nogmaals prachtig parkoers en streek.
-
pédalleur de charme
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20
Post by pédalleur de charme »
Het was een zeer zwaar toerke vandaag. Het lag zeer zwaar en modderig en met parcours als het deze gaat dat wel doorwegen. Ik had net iets meer als 800hm en 49km op de Mio staan en dat was in deze omstandigheden meer als genoeg. Nog niet helemaal genezen van ziekte die begin deze week opstak heb ik tog serieus mijn pere gezien. Mooie toer in een mooie omgeving, goede bepijling. Wel zeer veel volk. Ik heb aan de bevoorrading geen sportdrank of banaan gezien, en dit was al om half 11. De talrijke opkomst misschien onderschat? Gevolg was ook dat het lang wachten was aan de afspuitstand, er waren er nochtans genoeg voorzien.