ik kuis mn fietsen al jaren met warm water en véél dreft!geen gepiep!!
kan volgens mij enkel van smurrie(vet , olie, silicone)op de schijf of blokken komen
Schijfrem maakt krijsend geluid
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: Schijfrem maakt krijsend geluid
Hallo,
Vandaag rit 2, ik dacht met goede remmen, zonder lawaai...
Het tegendeel is echter waar.
Ik had op de achterste remmen nul komma nul remkracht. Dit lijkt me zeer duidelijk alsof er olie/smeermiddel op de blikjes is gekomen. Sinds vorige week is er echter niets aan geweest. Toch niet door mij.
Voor vorig WE was alles deftig gereinigd, ontlucht, geregeld, en geïnstalleerd. De eerste rit werkte dat meer dan prima.
Nu vandaag was 1 en al ellende. Haast niets remkracht en bij meer dichtknijpen van de hendel was er een ellendig geluid, deze keer zonder die voorgaande trillingen.
Nu heb ik een vraag: ik merkte dat ik de hendel iets verder kon induwen dan vorig weekend. Zou het kunnen dat er een lekkage is in het remhuis, vb. langs de zuigers en dat dan de minerale olie op de blokjes komt?
Ik denk dat ik me een gans nieuwe set ga bestellen.
Vandaag rit 2, ik dacht met goede remmen, zonder lawaai...
Het tegendeel is echter waar.
Ik had op de achterste remmen nul komma nul remkracht. Dit lijkt me zeer duidelijk alsof er olie/smeermiddel op de blikjes is gekomen. Sinds vorige week is er echter niets aan geweest. Toch niet door mij.
Voor vorig WE was alles deftig gereinigd, ontlucht, geregeld, en geïnstalleerd. De eerste rit werkte dat meer dan prima.
Nu vandaag was 1 en al ellende. Haast niets remkracht en bij meer dichtknijpen van de hendel was er een ellendig geluid, deze keer zonder die voorgaande trillingen.
Nu heb ik een vraag: ik merkte dat ik de hendel iets verder kon induwen dan vorig weekend. Zou het kunnen dat er een lekkage is in het remhuis, vb. langs de zuigers en dat dan de minerale olie op de blokjes komt?
Ik denk dat ik me een gans nieuwe set ga bestellen.
Re: Schijfrem maakt krijsend geluid
Heb je eigenlijk al eens geprobeerd met je rem te centreren? Ik heb dit nog nergens gelezen dus vraag ik het maar... 
Van waar ben je? Anders wil ik gerust wel eens kijken of ik kan helpen.
Van waar ben je? Anders wil ik gerust wel eens kijken of ik kan helpen.