Zo 08/12/2013 Lendelede :: Baekelandtroute

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Re: Zo 08/12/2013 Lendelede :: Baekelandtroute

Post by Lichterveldenaere »

Na jaren afwezigheid (na de fameuze verzopen velddoorstekentocht een paar jaar deze links laten liggen) terug aan de start en gezien dat deze tocht heel grote stappen vooruit gezet heeft. De streek is wat ze is en als je dat weet dan moet je vaststellen dat deze TT héél veel uit de streek gehaald heeft. In 't begin veel kleine offroadpassages, wellicht ook veel private, om kanaalzone te bereiken. Mijne compagnon en ik besloten door omstandigheden maar de 38 te doen, (die er 40 waren denk ik?) en dat was voor vandaag voldoende alvast. Enkele mooie stukken die ik nog niet kende van andere TT's in de streek. Alles was goed tot heel goed berijdbaar. De twee als zwaar aangeduide stroken vielen best mee. De taluds zijn minder mijn ding als 't niet kurkdroog ligt (gebrek aan techniek bij mij), maar hoorde dat ze globaal goed te doen waren.

Alvast zeer goede organisatie, goed voorziene bevoorradingen, begeleiding op parkeerplaatsen, bikewash OK, en zeer veel werk ingestoken in voorbereiding. =D>

02/02/14 - 7de Huwynstocht LICHTERVELDE
al capone226
Mountainbiker

Post by al capone226 »

Proficiat aan de organisatie!

Leuke toer die 38km!
Alles perfect berijdbaar ook de "zware" passages.
Goede bewegwijzeringen + kalk lijnen in die bosjes =D>
Uitgebreide bevoorrading met koude-, lauwe sportdrank, soep, water, broodpudding, ... :bounce:
Lekkere après met belegde boterham en drankjes, tombola, ...

Doe zo voort!

PS. ook geïnteresseerd in de foto's 8)
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Zoals gezegd : mijne eerste keer in Lendelede en wonder boven wonder, echt genoten van deze gevarieerde toertocht. De technische stukken waren wel heel technisch maar achteraf gezien waren ze toch wel goed te doen. Zelfs de 'zware' stroken waren te doen (ik heb al wat anders meegemaakt). Prima bepijld en ook in de bosjes goed gekalkt. Echt nogmaals : een goede TT waar ik zeker, bij leven en welzijn, volgend jaar terugkom!!!

:-D :-D :-D :bounce: :bounce: :bounce: :-D :-D :-D
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

inderdaad een TT waar veel werk ingestoken is
opvallend ook veel veiligheidsbordjes: goed zo!

waar is de tijd dat lendelede mtb ploeteren was?
Johny
Mountainbiker

Post by Johny »

RidingButcher wrote:En nog iets, waar kunnen we de foto's bekijken?
al capone226 wrote:Proficiat aan de organisatie!

Leuke toer die 38km!
Alles perfect berijdbaar ook de "zware" passages.
Goede bewegwijzeringen + kalk lijnen in die bosjes =D>
Uitgebreide bevoorrading met koude-, lauwe sportdrank, soep, water, broodpudding, ... :bounce:
Lekkere après met belegde boterham en drankjes, tombola, ...

Doe zo voort!

PS. ook geïnteresseerd in de foto's 8)
Hier is het eerste deel van de foto's !

http://www.flickr.com/photos/97308477@N ... 476089264/" onclick="window.open(this.href);return false;

Morgen volgt de rest
soene
Mountainbiker

Post by soene »

dikke chapeau voor de org. Veel nieuwe stukken leren kennen in de achtertuin . Bravo
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

leuke rit met inderdaad het beste uit de omgeving !!!
de 'zware' stukken waren zeer kort en er was dus eigenlijk 'geen' modder.... (beter mijn andere mtb genomen...)
spijtig dat ik een keelontsteking al enkele dagen maar toch genoten van de 52km jammer dat ik niet echt kon doorrijden

volgend jaar zeker terug :wink:
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

=P~
ook hier waren we van de partij :lol: .niet al te vroeg(9u20) gestart.
mooi weertje,niet te warm :lol: ,niet te koud met een flauw zonnetje
veel volk(780?) en al vlug gezelschap gekregen van een biker uit het antwerpse die goed meedraaide en mij af en toe toch wel wat zere :evil: deed!
helaas aan klein zwitserland had ik de pijltjes om links af te slaan niet gezien door onze enorme snelheid :lol: :lol: :lol: ,hij wel en riep nog(zie hij achteraf :P ),ik had dan ook een 2-tal km minder op 't eind van de rit.Enkel een overvolle brugflank overgeslagen ,er waren superstukjes bij,zelfs de zogezegde zware stukken waren goed te doen!
alles zat er dan ook in,beetje op en af,technisch,niet technisch,zwaar of normaal,bepijling was toppie!2 superbevoorr met zelfs lauwe sportdrank,mjammie ,dat was nog niet slecht :-)
bij de laatste bevoorr mijne copain v/de 1ste km weer tegengekomen en zodoende de laatste kilometers samen afgewerkt enne k'moet zeggen,;t'ging goed vooruit,t'hebben der ons niet veel meer voorbij gestoken :lol: :lol:
op den aprés nog een stutje gekregen van een mooie madam maar jammer genoeg geen prijs in den tombola,ge kunt nie altijd chance hebben é? t'vrouwken ondanks wat pijn hier en dare toch ook de max afstand gedaan met dank aan een goede locomotief(iemand uit zulte),dan vooral tegenwind :wink:
:P
voor mij DE toptocht van de afgelopen 3-maanden toch wel,zelfs mooier vond ik hem persoonlijk dan hertsberge gisteren.
dank u aan de vele vrijwilligers voor de geslaagde voormiddag!
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Veel modder was er inderdaad niet te bespeuren. Ik ben tot op 1 km van mijn deure gepasseerd, dus was het eigenlijk een thuisrit hé. Stafke heeft da weeral goed in orde gedaan =D> =D> .

Veel fotografen ook langs het parcours. Er stonden er wel 3 aan da technisch stukske aan de brug van Ingelmunster. Ik heb dan ook dat stukske gebisd :bounce: :bounce: . Niet omdat mijn olympisch lichaam dan 2 x gefotografeerd kon worden, maar wel omdat er de 1e keer een wat tragere deelnemer mij een beetje de flow belemmerde :-D

Als da hier zo verder gaat zal Stafke de ganse sporthal moeten reserveren en zal de plaatselijke volleybal hun ding moeten doen op 't voetbalveld peis ik :-k
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

hoe kun je die foto's 'kopiëren' ???
Post Reply