Zo 08/12/2013 Vossem M.T.B Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Voervallei Voske
Mountainbiker

Zo 08/12/2013 Vossem M.T.B Classic

Post by Voervallei Voske »

Editie 9, we staan dus voor de deur van de dubbele cijfers. Ook deze keer stellen we alles in het werk om er voor iedereen een uitdagende, aangename mtb-ervaring van te maken.

Startplaats:
British School of Brussels
Leuvensesteenweg 19
3080 Tervuren

Inschrijvingen: 8u- 10u30

Afstanden: 30-40-50km

Verder: Bevoorrading, hulpposten onderweg, afspuitstanden, kleedkamers, douches + Bewaakte fietsenparking.

Meer info: http://www.voervalleivossem.be/index.htm

Groeten,

Voervallei Vossem
Voervallei Voske
Mountainbiker

Re: Zo 08/12/2013 Vossem M.T.B Classic

Zaterdag hebben we op de weide, waar vroeger de Nysen, Groenendaals, van der Poels nog de bekende witloof-cyclocross reden, een parcours afgespannen. Gisteren hebben we het traject dan ook helemaal "proef"gereden en geen noemenswaardige problemen te vermelden.

Groeten Voervallei Vossem
Hans79
Mountainbiker

Post by Hans79 »

Wordt er gereden in wijzerszin of tegenwijzerszin?
Als ik de kaartjes van de parcoursen vergelijk, merk ik dat het verschil tussen de tocht van 40 km en die van 50 km "rechtsboven" (noordoosten) zit: is dit eerder in het begin of op het einde van de tocht? We rijden namelijk met een groepje en er zou wel eens gesplitst kunnen worden. Dat is dan fijner als het naar het einde toe gebeurt, vandaar de vraag.
wee
Mountainbiker

Post by wee »

Net als vorig jaar gaan we er weer een volledige dag van maken , eerst naar Tervuren om jullie toertocht te rijden , we gaan deze keer net als vorige edities voor de 50 km, douchen nog even uitblazen , iets drinken en een hamburgerke , om dan in de namiddag door te rijden naar de cyclocross in Overijse . De rit van bijna 100km met de wagen nemen we er met plezier bij.
We weten dat bij jullie alles steeds piekfijn georganiseerd was dus daar zijn we gerust in en de toer zelf was ook altijd heel prachtig .
Is de toer nog hetzelfde of zijn er wijzigingen dit jaar ?
We zien wel , alvast tot zondag :bounce:
Voervallei Voske
Mountainbiker

Hans79 wrote:Wordt er gereden in wijzerszin of tegenwijzerszin?
Als ik de kaartjes van de parcoursen vergelijk, merk ik dat het verschil tussen de tocht van 40 km en die van 50 km "rechtsboven" (noordoosten) zit: is dit eerder in het begin of op het einde van de tocht? We rijden namelijk met een groepje en er zou wel eens gesplitst kunnen worden. Dat is dan fijner als het naar het einde toe gebeurt, vandaar de vraag.
Er wordt in tegenwijzerzin gereden en ligt die extra lus van de 50 km dus op het einde van het parcours ( na ongeveer 36 km komt er dus een lus van 10km bij)

Voervallei Vossem
Voervallei Voske
Mountainbiker

wee wrote:Net als vorig jaar gaan we er weer een volledige dag van maken , eerst naar Tervuren om jullie toertocht te rijden , we gaan deze keer net als vorige edities voor de 50 km, douchen nog even uitblazen , iets drinken en een hamburgerke , om dan in de namiddag door te rijden naar de cyclocross in Overijse . De rit van bijna 100km met de wagen nemen we er met plezier bij.
We weten dat bij jullie alles steeds piekfijn georganiseerd was dus daar zijn we gerust in en de toer zelf was ook altijd heel prachtig .
Is de toer nog hetzelfde of zijn er wijzigingen dit jaar ?
We zien wel , alvast tot zondag :bounce:
We hebben het parcours van vorig jaar behouden, moesten er nog last minute wijzigingen komen laten we het direct weten.
Inderdaad, met de druivencross in Overijse kan je er een ideale in/ontspanningscombinatie van maken.

Voervallei Vossem
jerre 1984
Mountainbiker

Post by jerre 1984 »

twc-hoekske-maleizen aanwezig me ne man of acht. tot zondag
Voervallei Voske
Mountainbiker

wildnr1 wrote:Zware slijkstroken aanwezig? Voor de bandenkeuze wel te verstaan.
Veel zal natuurlijk afhangen van het weer, vorst ,geen vorst of zelfs een wit tapijt. Maar wij hebben het parcours al bijna in elke staat (van het parcours wel te verstaan :P ) gereden en nooit problemen gehad van modderbaden. Ik opteer altijd voor de oerdegelijke allrounder Nobby Nic, beetje uit luiheid ook.

Voervallei Vossem
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

Voervallei Voske wrote:
Veel zal natuurlijk afhangen van het weer, vorst ,geen vorst of zelfs een wit tapijt. Maar wij hebben het parcours al bijna in elke staat (van het parcours wel te verstaan :P ) gereden en nooit problemen gehad van modderbaden. Ik opteer altijd voor de oerdegelijke allrounder Nobby Nic, beetje uit luiheid ook.

Voervallei Vossem
Ik leg in de lente (tegen dat het goed weer wordt) altijd de Racing Ralph's op en in de herfst (tegen dat het slijk opkomt) de Nobby nic's!
Ze elke week vervangen, al naargelang het weer vind ik er een beetje over! En trouwens, nog op geen enkel vettig stuk spijt gehad van mijn nobby nic's! Dus inderdaad: nobby nic is een oerdegelijke band als je het mij vraagt!
HardTail Charlie
Mountainbiker

Post by HardTail Charlie »

schuppe wrote:
Voervallei Voske wrote:

Voervallei Vossem
Ik leg in de lente (tegen dat het goed weer wordt) altijd de Racing Ralph's op en in de herfst (tegen dat het slijk opkomt) de Nobby nic's!
Ze elke week vervangen, al naargelang het weer vind ik er een beetje over! En trouwens, nog op geen enkel vettig stuk spijt gehad van mijn nobby nic's! Dus inderdaad: nobby nic is een oerdegelijke band als je het mij vraagt!
+1
Geen zin om steeds, bij elk beetje andere weersomstandigheden, banden te wisselen.
Content van Nobby Nic, het hele jaar door.
Post Reply