Zo 01/12/2013 Lommel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steenrijen
Mountainbiker

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Post by Steenrijen »

junior72 wrote:Ik heb mij heel goed geamuseerd.
Dat is veel belangrijker dan die discussies hier of men al dan wel of niet de helling opgeraakt zijn.
Ik vind dat dit de leukste TT is die vanuit de Soeverein vertrekt.
Idd prima tocht, niet mee mis ! bedankt mannen !
Epic rider
Mountainbiker

Post by Epic rider »

Puike organisatie, mooie tocht.

Wat me vooral ergerde, en dat is de laatste tijd meer en meer op de zondagritten, zijn de racepiloten. Die denken dat ze helemaal alleen op het circuit rijden, ze nemen onnodige risico's en brengen anderen in gevaar.
Dus aan de pipo, die per sé arm in arm met me wilde rijden: als je echt wil racen, huur dan ergens een parcours af of doe mee aan een wedstrijd en laat ons genieten van de toertochten. En single track betekent single = alleen. Dus als je niet kan passeren, dan wacht je tot je voldoende plaats hebt. Ik hoop dat je volgende keer eens goed tegen de grond gaat en iets breekt, dan zijn wij verlost van je halsbrekende toeren en dan zal je volgende keer eens 2x nadenken. Maar dat ontbreekt misschien in je hoofd, hersens ... Enfin, ik kan hier nog mijn hele gal spuwen, maar dat is ook niet de bedoeling. Gelukkig zijn het merendeel van de deelnemers verstandige mensen, die van een sportieve dag willen genieten.
femme
Mountainbiker

Post by femme »

Ik vond het een fijne tocht. Ik ben laat vertrokken zodat ik de snelle racepiloten niet ben tegen gekomen. Het is zeer aangenaam rijden. Als ik volgende keer weer zo laat vertrek zal ik zelf een koekje meebrengen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan aan de bevoorrading. enige minpuntje
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

dago wrote:
wildnr1 wrote:Ik gok erop dat degene die afgestapt zijn op het enige steile hellinkje, dat dat vooral degene zijn die wreed content zijn geweest met de tocht. Ik heb daar geen probleem mee maar een mountainbike tocht moet volgens mij wat uitdagingen inhouden, en zo'n ritje heeft dat niet. Ik vind dat gewoon wat side seeing met de fiets. Als mr Van Summeren met zijn cyclocross bike rondgeraakt heb je dus geen mountainbike tocht maar een veldrit. Dat is wat ik tevergeefs wil veranderd zien, zelfs in een veldrit liggen balkjes en zand/slijk stroken.
op saiko zijn filmke zie ik in het begin da die bomen nie zover van mekaar staan!
ik denk da gij heel wa techniek hebt om met zo ne "nek" daar tussen te geraken!
:-)
Hoewel het parcours ook ni echt mijne dada is heb ik me toch kunnen uitleven.
Laat vertrokken, dus goed kunnen doorgeven.
Enige nadeel was dat het eten op was. Juist nu dat ik voor ene keer mijn eigen bevoorrading vergeten was.

Ps. Wildnr1, ik daag je uit van summeren eens een ganse tocht te volgen. Ge gaat verschieten.
NetWave
Mountainbiker
Location: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Post by NetWave »

wildnr1 wrote:Ik vind dat gewoon wat side seeing met de fiets.
Site seeing, bedoel je. Ik ben zelf ook van de Kempen maar naar mijn ervaring wordt het hier toch niet veel beter dan dit? Ik bedoel, als je dit site seeing vindt, hoe noem je dan de andere toertochten in de regio? Arendonk, Balen, Herentals, ik noem maar wat...?
wildnr1 wrote:wanneer spreken we af om een wat technisch parkoers af te leggen in de kempen?
Net als Beny heb ik al menig toertocht gereden in de Kempen maar er liggen vast nog onontdekte pareltjes te wachten. Je maakt me wel benieuwd, moet ik zeggen. Wat zou je hem laten zien?
JB
Mountainbiker

Post by JB »

JB wrote:Hoi,
Deze was er ook,
Hier mijn resultaat.
grt. Jo

http://www.pinkbike.com/video/342029/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk hebben de personen op 6'35"/7'10" en 9' niets overgehouden van jullie val.

Tja iedereen komt zo met zijn eigen verwachtingen naar een tocht, en hoe meer volk, hoe meer meningen.
Een beetje wederzijds respect en genieten van wat er voorhanden is, de uitdagingen als ook natuur en de
andere deelnemers. Dan valt het meestal wel mee.
Een organisatie moet een tocht maken waar iedereen van kan genieten, daarom is het een toertocht.
(Dit is mijn mening, en niet als kritiek bedoeld)
Grt, Jo
Koekwous
Mountainbiker

Post by Koekwous »

saiko wrote:filmke " onclick="window.open(this.href);return false;

serieus erger moment op 5.14
enige helling die erin zat en iedereen stap af nog voor er aan te beginnen. Aan de kant gaan was ook nog teveel gevraagd blijkbaar.Gelukkig nog net boven geraakt .
Geen commentaar gehad van 'moet ge optijd thuis zijn van de madam' of 'ga dan wedstrijden rijden' omdat ge naar boven reed!?? ](*,) #-o
Philippe1
Mountainbiker

Post by Philippe1 »

wildnr1 wrote:wanneer spreken we af om een wat technisch parkoers af te leggen in de kempen?
Vele TT's zijn vaak een copie van de voorgaande jaren en daar zal wel een reden voor zijn. Ook de commentaren zijn elk jaar hetzelfde. Iedereen kent wel meer uitdagende en technische tracks die de TT's niet aandoen.
Ik stel voor dat iedereen ipv kritiek te geven zijn gpx files of links naar Garmin Connect hier maar moet posten dan kunnen we allemaal die tracks eens rijden.

Wie eerst?
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Ik vond het een plezante tocht. Het was idd snel en niet het meest technische parkoers, maar ik rij iedere week graag wat anders. De week ervoor was het een beetje klimmen in Maasmechelen, deze week was het knallen in Lommel, volgende week mss in de sneeuw rijden in Zutendaal??? Dat is reden waarom ik TTs rij: iedere week wat anders voor mijn wielen. Bovendien had ik de dat hele stuk in Nederland nog nooit gereden. Dus ik heb me geamuseerd zoals altijd.
saiko
Test team

Post by saiko »

Koekwous wrote:
saiko wrote:filmke " onclick="window.open(this.href);return false;

serieus erger moment op 5.14
enige helling die erin zat en iedereen stap af nog voor er aan te beginnen. Aan de kant gaan was ook nog teveel gevraagd blijkbaar.Gelukkig nog net boven geraakt .
Geen commentaar gehad van 'moet ge optijd thuis zijn van de madam' of 'ga dan wedstrijden rijden' omdat ge naar boven reed!?? ](*,) #-o
gelukkig niet, anders had ik hem aangeraden om volgend weekend eens een wandeltocht te proberen....
ik ben zeker geen koerskonijn, ik was zelfs onderweg met mijn Sandman fatbike,...
maar een klein beetje beleefdheid en aan de kant gaan mag toch vind ik persoonlijk.
Post Reply