Zo 01/12/2013 Lommel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
flikkie
Mountainbiker

Re: Zo 01/12/2013 Lommel

Post by flikkie »

Mooie en plezierige TT. Perfect weer (had enkele C° meer mogen zijn :oops: ).
Enig (klein) minpuntje vonden wij de plaatsing van sommige pijlen. Een 4tal hingen er ter hoogte van de afslag zelf. Als je dan in groep rijdt is dat redelijk gevaarlijk. Liever eerst een waarschuwing of iets verder ervandaan ophangen. Ook kwamen we op een punt (beklimming) waar veel-kleurige pijlen een andere richting aangaven dan de wit/rode. Verwarrend.
Maar.....we hebben ons geamuseerd. Een dikke aanrader deze tocht! =D>
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Heb toch plezier beleefd aan deze tocht
OK, in de zomer tijdens droge periode een knappe tocht in de Ardennen rijden is uiteraard de max
Maar in deze periode van het jaar zijn dit leuke events =D>
turbotiger
Mountainbiker

Post by turbotiger »

Gisteren deelgenomen met m'n 11-jarige dochter.

Heel mooie tocht, toch een opmerking; Kinderen zijn de toekomst van onze mooie hobby,
anders binnen een aantal jaren enkel ouderen op de fiets...
Omdat een 11 jarige toch langzamer fietst dan de meeste volwassenen zijn we pas laat vertrokken
(10.15u) dit om anderen niet te veel te hinderen en ook om zelf niet gehinderd te worden,win-win situatie dus.
maar eens in de bevoorrading gekomen (waar zo'n kind natuurlijk erg naar uitkijkt) was er enkel nog soep en een drankje,niks te eten meer en een teleurgestelde dochter als resultaat. :-? :-?
Toch een steek laten vallen door de organisatie vind ik. en begin nu niet van " we waren overrompeld door de vele deelnemers" want das een flauw excuus,er zijn voldoende koekjes en aanverwanten met een lange houdbaarheidsdatum, en wat achterhouden voor de laatsten(kids)is
ook een optie.
NetWave
Mountainbiker
Location: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Post by NetWave »

Een saaie tocht, las ik hierboven...? :-k

Naar mijn (bescheiden) mening is dit zowat het mooiste dat onze streek te bieden heeft! Bijna uitsluitend singletracks, slingerend door de mooie natuur van Lommel en Luyksgestel, meer moet dat toch niet zijn?

En het zal vast aan mijn conditie liggen, maar dat laatste stuk in de Lommelse Sahara vond ik best pittig!

Voor mij was dit 46 km puur mountainbikeplezier! =D>
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

Hoewel de tocht inderdaad niet veel HM had maakte de snelheid veel goed, op bepaald moment leek het wel een wedstrijd zoals het witte gevaar van de Belien M Power aan het crossen waren met de Dirty Bikers :-D :-D

Minpunt was dat er maar een douchekamer beschikbaar was voor dit grote aantal mannelijke deelnemers terwijl er meer dan 10 kleedkamers zijn in de sporthal...zal wel iets met kuisen of kosten te maken hebben zeker.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

wildnr1 wrote:Ik vind dat gewoon wat side seeing met de fiets. Als mr Van Summeren met zijn cyclocross bike rondgeraakt heb je dus geen mountainbike tocht maar een veldrit. Dat is wat ik tevergeefs wil veranderd zien, zelfs in een veldrit liggen balkjes en zand/slijk stroken.
Ik ken de streek wel, maar ongetwijfeld bijlange niet alle mogelijke paadjes
Laat staan mochten er uitdagende mtb trails liggen of je er dan wel toelating zou voor krijgen om hierop te mogen organiseren :-?

En mochten er vele pure MTB trails liggen én opgenomen in een toertocht dan zou het elke zondag ruzie zijn tussen wie wel of niet deze technisch/conditioneel aankan

Toen dit soort tochten onststaan zijn 20, 30 jaar terug in onze streken en alsmaar in aantal gegroeid zijn
Toen noemde men dit ook "veldtoertochten" :-D

MTB is in elk geval een zomersport, en de M staat tevens voor Mountain
Wil je dus de ware sport beoefenen moet je nog 5 maanden wachten en minstens naar de Ardennen gaan

Ik lees voor mezelf in deze periode van het jaar altijd veldtoertochten ipv mtb tochten, waarbij je deze rijdt om in de winter op een leuke manier bezig te blijven wat onderdeel is van de basis die je moet leggen om in de zomer echt aan onze sport te doen
Wil ik alsnog technisch rijden nu in België, dan ga ik de taalgrens over en neem ik er de mud en slipperige stenen bij: spanning verzekerd :-D
xtremebiker
Mountainbiker

Post by xtremebiker »

[quote="wildnr1"]Ik gok erop dat degene die afgestapt zijn op het enige steile hellinkje, dat dat vooral degene zijn die wreed content zijn geweest met de tocht. Ik heb daar geen probleem mee maar een mountainbike tocht moet volgens mij wat uitdagingen inhouden, en zo'n ritje heeft dat niet. Ik vind dat gewoon wat side seeing met de fiets. Als mr Van Summeren met zijn cyclocross bike rondgeraakt heb je dus geen mountainbike tocht maar een veldrit. Dat is wat ik tevergeefs wil veranderd zien, zelfs in een veldrit liggen balkjes en zand/slijk stroken.[/quote]

Domme opmerking over rondgeraken met een cyclo-crossfiets . Je moet echt geen prof zijn om dit te kunnen . Ik rij al sinds de eerste
"veldtoertocht" met een cyclo crossfiets en heb al alle Limburgse tochten volledig uitgereden ( As , Maasmechelen , Dilsen ) . O ja en dan ga ik ook nog heel dikwijls met de fiets heen en terug .
Last edited by xtremebiker on Mon 02 Dec 2013 20:03, edited 1 time in total.
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

@ wildnr 1 eigenlijk zou ik op zo een commentaar niet moeten reageren. Maaaaaar als het u niet aan staat, niemand houd u tegen om de meest technische trials van de Ardennen te gaan rijden. (Ik kan u anders wel enkele tracks bezorgen) maar ja daar is het nu nat en modderig misschien van het weekend zelf sneeuw. Daar kan niet iedereen tegen. Wat Vansummeren betreft, ik heb hem ooit over een bevroren parcour met zeer veel sporen van bosbouw en dergelijke zien vliegen dat er gene eene durfde te volgen te volgen met ne mtb.
Het parcours was de max voor de streek. Ge moet anders de plannen is op vragen bij het ABN. Dan weet je onmiddellijk wat mag en niet.

Als laatste, laat even weten in welke organisatie jij zit. Dan kunnen we met z'n alle waarschijnlijk één van de mooiste tochten van België en omstreken beleven
dago
Mountainbiker

Post by dago »

wildnr1 wrote:Ik gok erop dat degene die afgestapt zijn op het enige steile hellinkje, dat dat vooral degene zijn die wreed content zijn geweest met de tocht. Ik heb daar geen probleem mee maar een mountainbike tocht moet volgens mij wat uitdagingen inhouden, en zo'n ritje heeft dat niet. Ik vind dat gewoon wat side seeing met de fiets. Als mr Van Summeren met zijn cyclocross bike rondgeraakt heb je dus geen mountainbike tocht maar een veldrit. Dat is wat ik tevergeefs wil veranderd zien, zelfs in een veldrit liggen balkjes en zand/slijk stroken.
op saiko zijn filmke zie ik in het begin da die bomen nie zover van mekaar staan!
ik denk da gij heel wa techniek hebt om met zo ne "nek" daar tussen te geraken!
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik heb mij heel goed geamuseerd.
Dat is veel belangrijker dan die discussies hier of men al dan wel of niet de helling opgeraakt zijn.
Ik vind dat dit de leukste TT is die vanuit de Soeverein vertrekt.
Post Reply