Za 30/11/2013 Gavere :: 24e Klaas VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
craeye
Mountainbiker

Re: Za 30/11/2013 Gavere :: 24e Klaas VTT

Post by craeye »

Ploeteren geblazen, maar mij hoor je niet klagen. Lekker ploegen, blijven stampen en juiste lijn uitkiezen om toch maar recht te kunnen blijven, heerlijk! Tja zot zijn doet geen zeer zekers? Ik ken de streek niet zo goed, maar ik denk niet dat er veel meer uit te halen is.
Goede bevoorrading en afspuitstand, druk was zeker ok. Op de 45km was de bepijling ok, behalve op +/- 35km moest je kort achter de brug terug links en offroad wegdraaien, pijltjes waren daar wel erg subtiel opgehangen. Wij en zeker een 20-tal bikers met ons waren daar doorgereden op het jaagpad richting brug van Eine. Nadeel is dat je daar maar na 3km merkt dat je verkeerd bent gereden...extra trainingskm's dus.
Mooi extraatje: Sint en Piet die daar verdorie de hele ochtend en namiddag chocolade zaten uit te delen...je moet het maar zien zitten!
PS Die bananen zagen er ZO groen uit, waren volgens mij zelfs geen echte, maar gewoon decoratiemateriaal :lol: Rest van de bevoorrading was dik in orde, mijn maten moesten mij bijna terug op mijn velo duwen.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Er is Gavere en omstreken meer uit te halen, maar dan krijg je commentaren zoals: strook x, y of z was echt niet te doen, meer wandelen dan fietsen, levensgevaarlijke afdaling,... Ik vond dat ze voor de tijd van het jaar een goede balans hebben gevonden tussen offroad en baan, zodoende alles berijdbaar was, zelfs met RaRa voor en achter ;-)
Ik vond het al bij al een leuke voormiddag, hadden wel al direct na de start de verkeerde richting gekozen, waardoor we al 8 km meer hadden, zaten op cyclo parcours en er hingen pijltjes om te volgen :lol: en gelukkig was mijne maat aandachtig of we hadden aan de brug van Zingem terug een paar extra km's meer, want ik had die pijltjes naar het offroad pad niet gezien.
Bevoorrading was dik in orde, er was zelfs warme soep... en ja die bananen zagen er wat groen uit, maar er lag meer dan voldoende.
Afspuit was ook in orde, meer druk was misschien welkom, maar het vuil ging er nog makkelijk af.
D'Haese
Mountainbiker

Post by D'Haese »

Op de organisatie was niet aan te merken. Bedankt hiervoor!
- mooie bevoorrading (daar kon je niet op aan te merken hebben: bananen, appelsienen, botercake, centwafers, chocolade, nic nac, peperkoek, rozijnen, water, cola, sportdrank, heb ik nog iets gemist? Als je dan zaagt over groene bananen, dan ben je een eikel, zo simpel is het).
- goeie afspuitstand (als er geen vettige, kleverige grond is, heb je ook niet veel druk nodig. De modder vloog er zo af)
- goeie warme douche

Het parcours vond ik iets minder. Niet uitdagend genoeg. Maar zoals hiervoor al is opgemerkt (o.a. RigolleM) dan krijg je onberijdbare en gevaarlijke stroken. Dan heb ik liever dat ze die extreme dretsstroken er uit laten. Ik ben zo al geen modderfan en ik ga het ook nooit worden denk ik. Ik voel mijn fietske meer en meer aftakelen na elke moddertocht...

Lang leve de zomer en de harde (off-road)ondergronden!

En merci aan de organisatie.

(o)
Gstart
Mountainbiker

Post by Gstart »

Als je deze tocht goed vond moet je eens tochten in de kempen komen rijden! Dit was pure schande, wie kan er zich nu amuseren op asfalt of slijkwegen tussen de boeren waar je diep inzakt. Ben 20 jaar renner waarvan de helft als prof, dit heb ik nog nooit gezien! Afspuitstand? Het water haalde met moeite het einde van de tuinslang. En nog iets,bij ons zien de bananen geel ipv donker groen! Eén tip aan de organisatie, probeer eerst je eigen gemeente uit te spreken zoals het hoort en organiseer dan nog eens een tocht! Het is Gavere en niet Havere!!!
Ja makker, kunde gij een stukse zagen en kreften [-X .

Als je dit al baggeren vond nodig ik u uit om eens te komen rijden in ons mooie Pajottenland, je zult dan wel weten wat modder en paardenstront is.

In ons groepje zit er ook een ex-prof (en gene pannenkoek want meerdere keren Giro en Tour gereden) en hij amuseert zich iedere week te pletter in de modder en tussen de boeren !
Prospeer
Mountainbiker

Post by Prospeer »

Onderweg een heus leger fotografen aangetroffen. Stonden daar met man of 7 in een hinderlaag... Iemand een idee waar we de foto's (binnenkort) kunnen bewonderen? Via devrijevogelsnazareth.be of ergens anders?
den Trekmountainbiker
Mountainbiker

Post by den Trekmountainbiker »

die mensen die fotos trokken waren van Kortrijk, die volgen een curcus of avondschool fotografie, ze hebben er veel getrokken aan de afspuitplaats ook, maar als da ergens te zien is weet ik niet, kzal het eens uitvissen :wink:
MTB_Toerist
Mountainbiker

Post by MTB_Toerist »

Prospeer wrote:Onderweg een heus leger fotografen aangetroffen. Stonden daar met man of 7 in een hinderlaag... Iemand een idee waar we de foto's (binnenkort) kunnen bewonderen? Via devrijevogelsnazareth.be of ergens anders?
Was het op die kasseistrook in Baaigem een beetje voorbij de stopplaats ?
Ik heb er daar zowel links als rechts tussen de mais gezien; ben er geflitst langs alle kanten :-)
Prospeer
Mountainbiker

Post by Prospeer »

Euhm... Goeie vraag. Was niet zover na/voor/tijdens stukje langs het jaagpad. Daar waar je moest afstappen om tussen die paaltjes te raken + trappen op.
jonnie ponnie
Mountainbiker

Post by jonnie ponnie »

Er was amper modder op dit parcours... Ik begrijp de kritiek van sommigen niet.
Je zou eens moeten een VTT rijden in het Pajottenland of ten zuiden van Kortrijk. Dat is pas vettig. Als je zo lang prof bent geweest, dan zou je toch moeten weten wat de ondergrond is in de verschillende delen van Vlaanderen.
Deef
Mountainbiker

Post by Deef »

Voor de 2de maal deze tocht gereden en vermits ik woonachtig ben in het waasland en geregeld de kempense tochten en de tochten van de ronde van het waasland aandoe kan ik wel wat vergelijken.
1° Langs parkourzijde vond ik het ook jammer dat het niet iets uitdagender was. Maar dit wist ik van vorig jaar dus moet ik daar niet over zagen. Echter in tegenstelling tot de ronde van het waasland waren de pijlen hier wel goed zichtbaar en dus zeker hier een plus.
2° In vergelijking met de toertochten van het Ronde van het Waasland was de bevoorrading op deze tocht een buffet. Alles aanwezig, en zelfs een technische ondersteuning ter plaatse. Kwam juist van pas omdat ik juist voor de bevoorrading lek reed.
3° In tegenstelling tot veel kempische tochten hier geen race gedrag en storende elementen die U te pas en te onpas de kant in willen rijden. Ik wil zeker niet veralgemenen maar de grotere en dus drukkere tochten in de kempen zijn hier toch wel zeer onderhevig aan.

Al bij al dus een geslaagde zaterdag rit en dikke proficiat aan de organisatoren.
Post Reply