Welke cassette voor mij?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
rudy coolens
- Mountainbiker
Re: Welke cassette voor mij?
Als er RD-M952 zonder SGS op staat is het een medium kooi, tech doc: http://www.bike-repair.ru/images/PDF/RD_M952.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Totale capaciteit is 33T voor een medium, 43T voor een lange.
Hier vindt je wat leesvoer omtrent derrie-bereiken
Totale capaciteit is 33T voor een medium, 43T voor een lange.
Hier vindt je wat leesvoer omtrent derrie-bereiken
- Glenn92
- Mountainbiker
- Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380
Voorste kettingbladen zien er nog goed uit.
Cassette zou ik veranderen als je een nieuwe ketting legt, anders ga je problemen krijgen.
Cassette zou ik veranderen als je een nieuwe ketting legt, anders ga je problemen krijgen.
Gaat met een nieuwe ketting deze minder slepen tegen het buitenblad als ik vanvoor op het middenblad zit en vanachter op de lagere kroontjes?
Of zou een ander buitenblad (van hetzelfde merk als mijn nieuw middenblad), dat misschien wat anders van vorm is, voor verbetering zorgen?
Nogmaals dank voor het meedenken !
Of zou een ander buitenblad (van hetzelfde merk als mijn nieuw middenblad), dat misschien wat anders van vorm is, voor verbetering zorgen?
Nogmaals dank voor het meedenken !
-
crosserke3
- Mountainbiker
Post by crosserke3 »
Hoi,
Ik heb toevallig gisteren een nieuwe ketting en cassette besteld bij bike-discount.de
Namelijk SRAM - PC 971 Ketting + PG 980 Kassette 11-32 als set, prijs is €49,90.
Dit lijkt mij een heel goede prijs voor deze set.
Wat denken jullie hiervan? Of is shimano prijs/kwaliteit beter. XT cassette en ketting CN-HG93 kost hier €64,90.
Mvg,
crosserke
Ik heb toevallig gisteren een nieuwe ketting en cassette besteld bij bike-discount.de
Namelijk SRAM - PC 971 Ketting + PG 980 Kassette 11-32 als set, prijs is €49,90.
Dit lijkt mij een heel goede prijs voor deze set.
Wat denken jullie hiervan? Of is shimano prijs/kwaliteit beter. XT cassette en ketting CN-HG93 kost hier €64,90.
Mvg,
crosserke
-
crosserke3
- Mountainbiker
Post by crosserke3 »
En ik zou ook een link connector van KMC 9-speed kopen. Dan kan je in een mum van tijd je ketting los en vast maken zonder gereedschap. Deze past ook op shimano en sram kettingen.
Op websites in duitsland zijn vele onderdelen goedkoper als hier.
grtz,
crosserke
Op websites in duitsland zijn vele onderdelen goedkoper als hier.
grtz,
crosserke

Vandaag een nieuwe ketting (XTR, KMC-link) en buitenblad vanvoor (TA) geplaatst.
Zit allemaal behoorlijk wat strakker, ketting was echt versleten.
Wat ik wel nog merk is dat mijn ketting (op het middenblad) tegen mijn buitenblad schuurt als ik op het kleinste EN het voorlaatste/kleinste kroontje achteraan rij. Is dit te verhelpen/normaal?
Groeten,
Lode