Marathons in Italie

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
pompierke 349
Mountainbiker

Marathons in Italie

Post by pompierke 349 »

Volgend jaar zou ik graag eens naar Italië gaan om 1 of meer marathons mee te doen.
Weet er iemand een goeie marathon langs daar???
Beny
Mountainbiker

Re: Marathons in Italie

Post by Beny »

Dolomiti Superbike Marathon
Riva del Garda Marathon
Sella Ronda Hero Marathon
saiko
Test team

Post by saiko »

superdolomiti is echt prachtig. Mooie omgeving
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Sella Ronda Hero is een super wedstrijd. Helaas voor volgend jaar al weer uitverkocht in 1 dag. (3000 man)
Bewijst nog maar eens hoe populair die wedstrijd geworden is, denk niet dat een andere marathon in Europa het hen nadoet.
Heel weinig belgen aan de start, ik start volgend jaar voor de 4de keer op rij. Is trouwens in 2015 het parcours voor het WK Marathon.
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

pompierke 349 wrote:Volgend jaar zou ik graag eens naar Italië gaan om 1 of meer marathons mee te doen.
Weet er iemand een goeie marathon langs daar???
Over 't algemeen zijn marathons op Italiaanse bodem niet echt technisch. Dolomiti Superbike bestaat uit gravel of dolomiet :-) en asfalt. De honderd meter modder (in d'eerste afdaling) die je mogelijk hebt, worden door de italianen al lopend afgelegd. Als ze er natuurlijk niet bij gaan liggen zoals ik dit jaar nog heb kunnen meemaken.

Sella Ronda is technischer in vergelijking met de Dolomiti, vooral steile klimpassages en de afdalingen zijn iets uitdagender. Maar ook hier heb ik alles fietsend kunnen doen (al dalend want de derde klim is zo steil dat zelfs profs er lopen). En 't is nu niet da'k zo'n technisch wonder ben. Ik vind hem wel mooier qua omgeving. Hij is korter maar heeft bijna 1000 hoogtemeters meer, editie 2011 (Sella) vergelijken met 2013 (Dolomiti).

Meer algemene info en link naar de twee marathons vind je hier - http://dadts.blogspot.be/p/blog-page.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals "stubbe" al schreef, voor de Sella ben je al te laat. Dolomiti viert in 2014 zijn twintigste editie en ze rijden het parcours opnieuw in omgekeerde richting. Hoe de inschrijvingen daar verlopen heb ik geen idee.

Ge hebt er nog enkele kleinere, later in juli (rond de 20e) is er in Dobbiaco nog een marathon van +/- 80km en eind juli, begin augustus is er ook nog een wedstrijd op en rond de Kronplatz. Details ken ik er echter niet van.

Ewa sfeerbeelden van Dolomiti

Image

Image

Image

Enkele beelekes van Sella

Image

Image
sonic
Mountainbiker

Post by sonic »

ben al 4 keer afgereisd naar Riva tijdens het Bikefestival. Een heel tof gebied om er te mtb'ken. Tijdens het Bikefestival is er vanalles te beleven op vlak van mtb ... dirtjump contents, nightride, downhill, expo met testfietsen,... maar de laatste dag is er de marathon! super goed georganiseerd. je kan er kiezen tss verschillende afstanden
het festival gaat door tijdens het eerste weekend van mei ...

een aanrader om te logeren is VillaMaria, een klein hotelletje, correct qua prijs/kwaliteit

groeten
Post Reply