Zo 17/11/2013 Torhout :: 22e Filip Meirhaeghe Classic
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Zo 17/11/2013 Torhout :: 22e Filip Meirhaeghe Classic
Mooi, gevarieerd parcours, met vaak zware, modderige stroken! Proficiat aan de organisatie
. Best dat 't sliek niet bleef plakken aan de vélo, of we reden met tracteurs ipv mtb's
. Dit was een serieuze doop voor mijn nieuwe 29'er...
-
pieter90
- Mountainbiker
om 10u30 als één van de laatsten nog gestart voor langste afstand 56 km. (er waren er al bezig aan hun après
)
pluspunt 1: het parcours! enkele mooie technische stukjes na 1e bevoorrading en veel offroad stukken waaronder heel wat privé domeinen. de organisatie heeft er werk ingestoken, chapeau. De modderstroken maakten het ook tof en behalve 1 slipper overal vlot doorgereden. Ook geen last gehad van 'opgehouden te worden' door laat te starten.
pluspunt 2: de bevoorradingen! Heel laat gestart voor langste afstand dus als één van de laatsten aan bevoorradingen. Aan beide waren ze nog niet bezig aan de opkuis en kon ik volop smullen van de lekkernijen.
pluspunt 3: perfect uitpijling met dikwijls 3 bordjes op 1 kruispunt!
(bike wash en boterham heb ik over geslaan omdat ik nog naar huis moest fietsen)
Conclusie: Voor deze regio vond ik het een zeer toffe tocht waar veel werk ingestoken geweest is. Ondanks ik volledig alleen heb gereden, heb ik me niet verveeld

pluspunt 1: het parcours! enkele mooie technische stukjes na 1e bevoorrading en veel offroad stukken waaronder heel wat privé domeinen. de organisatie heeft er werk ingestoken, chapeau. De modderstroken maakten het ook tof en behalve 1 slipper overal vlot doorgereden. Ook geen last gehad van 'opgehouden te worden' door laat te starten.
pluspunt 2: de bevoorradingen! Heel laat gestart voor langste afstand dus als één van de laatsten aan bevoorradingen. Aan beide waren ze nog niet bezig aan de opkuis en kon ik volop smullen van de lekkernijen.
pluspunt 3: perfect uitpijling met dikwijls 3 bordjes op 1 kruispunt!
(bike wash en boterham heb ik over geslaan omdat ik nog naar huis moest fietsen)
Conclusie: Voor deze regio vond ik het een zeer toffe tocht waar veel werk ingestoken geweest is. Ondanks ik volledig alleen heb gereden, heb ik me niet verveeld
- Traxer
- Kerstman
Hoefiliep72 wrote:Ik sta bekend als een man van weinig woorden. Ook nu kan ik da spel hier in 1 woord samenvatten : KLASSE![]()
![]()
De samenvatting van filiep72 over da spel blijft echter natuurlijk overeind. KLASSE
Wat me steeds opnieuw verbaasd is de vindingrijkheid van de parcoursbouwer. Iedereen is het er over eens dat het mooiste stuk tussen de 2 bevoorradingen lag en dat is mijn 'home town'. Precies of ze dat dorp naar de vlaamse ardennen gesleept hadden. Ik wist niet dat we zo veel bomen hadden..
Mercie voor een hele TOFFE rit (opnieuw)
- RidingButcher
- Mountainbiker
Post by RidingButcher »
Gestart met 4 voor de 40, miet zeggen: klasse! Zeer schone en afwisselende rit.
Alleen jammer van onze Willy, na 5 km lag hij in het water in een beek, en aan bevoorrading 1 zet hij zijn fiets tegen de omheining van de wijde en als we weer wilden vertrekken kreeg hij ne patat van de schrikdraad (fiets werkte als geleider)
Bedankt aan de 2 bikers die onze copain uit de beek geholpen hebben
Alleen jammer van onze Willy, na 5 km lag hij in het water in een beek, en aan bevoorrading 1 zet hij zijn fiets tegen de omheining van de wijde en als we weer wilden vertrekken kreeg hij ne patat van de schrikdraad (fiets werkte als geleider)
- bullsmbker
- Mountainbiker
Post by bullsmbker »
hallo deze morgen gestart voor 56 rond 8uur.een zeer gevarieerd parcours met mooie technische singeltracks .met een gemiddelde van 21.25 was ik een tevreden man en heb mezelf dan getrakteerd met een la chouff
ke .
nee zo erg was het niet, maar ik heb er wel van genoten van de tot in de puntjes verzorgde tocht.
voor de organisatie .
ke .
- filiep72
- Mountainbiker
- Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15
ze zitten hier iedere week op mijn kap.

Wanneer doen we nog eens een toerke Trax ?
Maak u geen zorgen. Mijn tempo kan je uuuuuuuuuuuuren volhouden
Wanneer doen we nog eens een toerke Trax ?
Maak u geen zorgen. Mijn tempo kan je uuuuuuuuuuuuren volhouden
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Een van de vissende bikers was clublid Wilfried die vrijdag ook aan de bevoorrading te vinden was.RidingButcher wrote:Gestart met 4 voor de 40, miet zeggen: klasse! Zeer schone en afwisselende rit.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Bedankt aan de 900 deelnemers op onze voorbije zondag editie. We mochten heel wat positieve reacties in ontvangst nemen en daarvoor doen we het uiteraard!
Meteen wil ik namens het bestuur al onze medewerkers bedanken voor hun vele hulp in de voorbereiding, de vrijdag en/of zondag. Namen noemen is natuurlijk altijd gevaarlijk en kan natuurlijk benadelend werken tegenover de andere medewerkers maar twee mensen wil ik in het bijzonder bedanken. Enerzijds Baziel/Yves die zich in Aartrijke (het gedeelte tussen de twee bevorradingen) weer volledig liet gaan en nog maar eens nieuwe stukje of twee vond en het kon klaarstomen om er een mooie parcours van te maken.
Anderzijds ook een speciale melding voor Chantal die dit jaar een groot gedeelte van de logistiek en werkzaamheden achter de schermen op zich nam en dit vlekkeloos deed.
Wat de dame in het bos betreft. Zij is een geoefende rijdster van de Bike Angels Ichtegem en goede kennis van de club. Het is dan ook jammer dat juist zo'n voorzichtige en voorbeeldige bikester zo'n val moet maken. Voor zover ik hoorde, bleef ze aan een tak haperen waardoor er iets in haar rug blokkeerde. Door het ongeluk in het bos, duurde het een tijdje vooraleer de hulpdiensten haar konden bereiken, maar niettemin dank aan de ambulance en brandweerdiensten! Ook dank aan de eerste bikers die haar bijstonden, onder meer Danny van de VTT Brandweer Torhout.
Inmiddels gehoord dat het ongeluk wellicht ernstig is met getoucheerde wervel. We wensen Christine alvast heel veel beterschap en een goed herstel toe!
Meteen wil ik namens het bestuur al onze medewerkers bedanken voor hun vele hulp in de voorbereiding, de vrijdag en/of zondag. Namen noemen is natuurlijk altijd gevaarlijk en kan natuurlijk benadelend werken tegenover de andere medewerkers maar twee mensen wil ik in het bijzonder bedanken. Enerzijds Baziel/Yves die zich in Aartrijke (het gedeelte tussen de twee bevorradingen) weer volledig liet gaan en nog maar eens nieuwe stukje of twee vond en het kon klaarstomen om er een mooie parcours van te maken.
Anderzijds ook een speciale melding voor Chantal die dit jaar een groot gedeelte van de logistiek en werkzaamheden achter de schermen op zich nam en dit vlekkeloos deed.
Wat de dame in het bos betreft. Zij is een geoefende rijdster van de Bike Angels Ichtegem en goede kennis van de club. Het is dan ook jammer dat juist zo'n voorzichtige en voorbeeldige bikester zo'n val moet maken. Voor zover ik hoorde, bleef ze aan een tak haperen waardoor er iets in haar rug blokkeerde. Door het ongeluk in het bos, duurde het een tijdje vooraleer de hulpdiensten haar konden bereiken, maar niettemin dank aan de ambulance en brandweerdiensten! Ook dank aan de eerste bikers die haar bijstonden, onder meer Danny van de VTT Brandweer Torhout.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
verloren voorwerpen van de vrijdag en zondag:
- paar schoenen (maar wellicht al telefoon daarover ontvangen, morgen bel ik de persoon die zijn gegevens achterliet)
- vestje (trainingsmodel)
- handdoek
- 1 handschoen
Valt mee dit jaar
- paar schoenen (maar wellicht al telefoon daarover ontvangen, morgen bel ik de persoon die zijn gegevens achterliet)
- handdoek
- 1 handschoen
Valt mee dit jaar
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Rest enkel nog het trainingsvestje en de handschoen.Lichterveldenaere wrote:verloren voorwerpen van de vrijdag en zondag:
- handdoek
- 1 handschoen
Valt mee dit jaar
Eigenaars van schoenen, handdoek en nog een niet vermeld regenvestje hebben zich al gemeld.