SHOW YOUR 29ER

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
erwin.91
Mountainbiker

Re: SHOW YOUR 29ER

Post by erwin.91 »

_alain_ wrote:Pre ride foto,
toch maar een 740 stuur gaan steken, en een 90mm stuurpen ipv een 100mm.

Image
Ferme fiets, knappe foto.

Stuur 740 vind ik wa breed voor deze fiets, en nee ik begin geen discussie want ik ben van mening dat stuurbreete een persoon lijke keuze is.
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

erwin.91 wrote:
pieterp wrote: @jakke: da bakske verdient wel een setje mooiere drinkbushouders dan die plastic krengen 8)
Steel King Cage's
Ik weet het maar nog geen tijd gehad om er nieuwe te gaan kopen, deze stonden op de donor en zijn dus overgezet
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

wal wrote:
bettes wrote:
wal wrote:Het is een sram 10 speed ketting, en cs zou ik het niet noemen. Ik heb eerder de indruk dat de kettingrollen soms op de tanden staan. Het gebeurt enkel in modderige omstandigheden, juist waarom ik naar 1x10 overschakelde :)

Ter info alles is nieuw, max 150km.
Dat is toch de reden waarom schurter met een guide op zijn XX1 rijdt?! Om dat oplopen tegen te gaan. Oplossing is simpel: bovenguideje erop en klaar.
Ik dacht dat een kettinggeleider ervoor zorgt dat de ketting niet van het kettingblad loopt. Mijn probleem is dat de kettingrollen boven op de tanden lopen. Zo wat het gevoel als met versleten kettingbladen rijden. Ik trek de ketting over de tanden, de ketting loopt er niet af. De ketting blijft ook niet, zoals bij cs, kleven.
Ik heb helaas dezelfde ervaring bij serieuze modder: soort van aflopen van het kettingblad en ook last van CS. Nu, ik rij wel met een KMC ketting, misschien eerst een ander ketting proberen....
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

tarzan2 wrote:Ik heb helaas dezelfde ervaring bij serieuze modder: soort van aflopen van het kettingblad en ook last van CS. Nu, ik rij wel met een KMC ketting, misschien eerst een ander ketting proberen....
Met clutch derrie?
govaert
Mountainbiker

Post by govaert »

_alain_ wrote:Image

Salsa Spearfish,
sjineese plastieken wielen
linkse
XT dingen
11,6kg. (met 1.5kg druk in de banden)
smal stuurke van 710mm
Compleet verkocht!!! Iets minder te vinden voor kleur. Maar frame en complete set up is gewoon zoals ik het zelf zou doen!
Maar ik snap nog steeds niet hoe die alu achtertrein genoeg kan flexen zonder scharnieren aan het achterwiel tijdens het inveren, zonder breken? ](*,)
Astratommy
Mountainbiker

Post by Astratommy »

Om de Cannondale Flash 3 Carbon 29er wat te sparen de komende maanden heb ik deze bijgekocht: Canyon grand Canyon AL Slx 8.9

Image
sennevh
Mountainbiker

Post by sennevh »

volgens mij scharniert die Salsa aan het bracket... kan niet anders hé
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

sennevh wrote:volgens mij scharniert die Salsa aan het bracket... kan niet anders hé
Idd, hier duidelijk te zien.
http://www.topangacreekbicycles.com/ima ... h_fm-z.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Bij de Salsa zit er ook flex in de staande achtervork, dit is nodig omdat anders het boeltje kapot gaat. Hier is de buis afgeplat, een beetje een bladveereffect.
govaert
Mountainbiker

Post by govaert »

pieterp wrote:Bij de Salsa zit er ook flex in de staande achtervork, dit is nodig omdat anders het boeltje kapot gaat. Hier is de buis afgeplat, een beetje een bladveereffect.
Ja dat wist ik al, maar die flex kan je toch nooit bereiken met aluminium als materiaal?
Post Reply