Za 16/11/2013 Mol

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
METTESC
Mountainbiker

verslagske van onze rit.

Post by METTESC »

Vandaag met ons clubje ook een bewogen ritje gereden in mol.
Op enkele kilometers van de start waren de pijlen spoorloos.
tijdens onze zoektocht, hoorden we een hulpgeroep van een medebiker die een kleine 3meter naar beneden was getuimeld in het water.
Snel de man mee naar boven geholpen, deze had zeer veel pijn in de rug.
Dus wij snel het noodnummer gebeld dat aan de inschrijving stond ( bleek dit een nummer van de zaterdagtocht ](*,) ,zodoende één van onze bikers terug naar sunparcs voor de hulpdiensten te verwittigen.
Na een kleine 30 a 45 minuten, (waar ondertussen +- een vijftigtal bikers tevergeefs naar pijlenzochten ons voorbij reden , kwam de ambulance ter plaatse, en kon deze man naar het hospitaal worden gevoerd., de fiets van de man hebben we dan ook nog aan de inschrijving gaan afleveren.

Ondertussen waren we dus een uurtje verder, en bij het terug rijden, kwamen we een lid tegen van de mtb organisatie die de bepijling op zich had genomen.
Blijkbaar waren de pijlen naar links de bos in langs het water van de zaterdagtocht en hadden ze die moeten wegnemen, daar moest dus iedereen naar rechts !

De latere vertrekkers hebben hier dus niks van gemerkt.

Vervolgens hebben we onze tocht dan toch maar verder gezet in de goede richting.
Op dit euvel na was de bepijling en bevoorrading perfect in orde. =P~

Toch nog een leuke tocht gehad, de modder viel goed mee.
Dus aan de gevallen mtb'er , hopelijk komt het letsel aan je rug in orde.

groeten. :wink:
Beny
Mountainbiker

Re: Za 16/11/2013 Mol

Post by Beny »

Vandaag rond 10u vertrokken voor de 45km
Tweede dag op rij in Mol (al heb ik gisteren wel die van de andere organisator gereden met start aan de sporthal in het centrum :oops: :-D )
En wederom een vrij droog parcours met een prima bevoorrading
Zaten wel wat meer verharde stukken in dan gehoopt, maar dat kon de pret niet drukken
Na de tocht was het echter niet simpel om eindelijk een douche te kunnen nemen
Eerst stuurden ze ons naar de douches van het zwembad, maar gezien dat wij geen zwembroek bijhadden :-D
Dan maar naar de douches van de sauna, maar die deur ging niet open met geen enkele van de toeganskaartjes => mensen van de wellness hebben ons dan omgeleid binnen gelaten waardoor we konden genieten van een prima warme douche
Volgend jaar probeer ik hier ook de tocht op zaterdag te rijden =D>
stanislav
Mountainbiker

Re: Za 16/11/2013 Mol :: Sunparks MTB Weekend

Post by stanislav »

Vandaag ook de 45 gedaan daar en maar op 1 plaats moeten zoeken naar een pijl, na ong 43km. Waar je na de brug over kanaal links moest richting jachthaven, maar al snel gevonden.
Verder was alles dik in orde! Wie deze bevoorrading niet goed vind, tja, daar kan je geen goed voor doen denk ik. Er zijn daar sommigen die hamsteren dat de zakjes op hun trui de wafels en koeken amper kunnen dragen! Eigenlijk best wel zielig!
Vandaag toch nog maar is gemerkt dat er sommigen toch echt geen greintje respect hebben voor organisatie of medeMTB-ers. Vanmorgen toen wij gingen inschrijven ging er een held MET zijn fiets door de draaideur naar binnen om in te schrijven! :/ Kom je aan de inschrijvingstafel waar dan een banaanschil op de tafel ligt!
De douche heb ik toch ook maar geskipt nadat ik iemand terug zag wandelen met een sportzak in bike kledij richting auto. Die wist me te vertellen dat er enkel met zwembroek gedoucht kon worden. :D
tarheel
Mountainbiker

Re: Za 16/11/2013 Mol

Post by tarheel »

zaterdag de 70 gereden en dat was een prachtige toer, na een km60 was het wel over met de beentjes en de rug... :(
Bevoorrading was voor mij zeker voldoende. De single track na de 2de bevoorrading vond ik top!
zondag hebben we de 45km gereden, deze tocht had misschien voor sommige iets te veel asfalt. Voor mij was dit na de tocht van zaterdag wel welkom.
Op de single tracks wat tempo gereden en op de asfalt wat bekomen.
Voor mij is het wkd 100% meegevallen, spuitstand, bevoorrading, bewaakte fietsstalling...
Volgend jaar waarschijnlijk terug :-D
swatje
Mountainbiker

Post by swatje »

Zaterdag met mijn 6-jarige dochter de kids toer gaan rijden. Het parcours op zich was schitterend, alleen was het regelmatig zoeken naar pijlen. Op de kids toer zijn we ook geen bevoorrading tegen gekomen. Wel een beetje schandalig als je weet dat je voor 10€ aan inschrijvingsgeld betaald hebt voor 12km te kunnen rijden. Dit motiveert echt niet om volgend jaar hier terug te komen.
janvh
Mountainbiker

Post by janvh »

zaterdag 70 km

Als thuisrijder uit balen was ik toch benieuwd naar deze tocht in mijn achtertuin. En zoals normaal, die het dichtste bij wonen starten het laatste :) Dus wat laat aan de inschrijving (11h30) waar ik te horen kreeg dat er in principe maar tot 11h gestart kon worden voor de 70.

Echter goed doorgereden en na een snelle eerste bevoorrading (wat bekertjes rode drank achterover - stukje cake - en een wafeltje voor onderweg) richting nederland.
In het eerste stukje dacht ik alleen op de wereld te zijn maar toen begon ik de eerste lijken al tegen te komen die half bevrozen op de fiets en zonder veel kracht op zoek waren naar bevoorrading 2. Gelukkig een snel berijdbaar parcours en behoorlijk droog.

Daar nog de single track langs het kanaal en een lusje langs het russendorp om zo richting sunparcs te fietsen.
Na 4 uurtjes terug thuis in balen met een dikke 80 op de teller incl. inschrijving en 2 bevoorradingen.
Er werd inderdaad gebruik gemaakt van bestaande routes en dit kan in een volgende editie mss wat aangepakt worden.

bewegwijzering prima (enkel beetje verwarrend met een dubbele bevoorrading mss)
bevoorrading: prima

een tip voor de organisatoren: van de 2de bevoorrading mss een bewegwijzering voorzien om de kortste weg naar sunparcs te vinden (een paar pijltjes voldoen langs het kanaal) - kwestie van de diegene die zich overschatten nog heel thuis te krijgen :)

In ieder geval ervan genoten en de negatieve commentaren – tja – ik was er de vorige edities dan ook niet bij maar dit was zeker in orde met aandacht voor enkele punten.
Doe zo verder! Trouwens veel positieve zaken gehoord van de vele west en oostvlamingen.

Een thuisrijder die weet in wat voor schone streek hij kan fietsen – elke dag opnieuw
Cobblestone
Mountainbiker

Post by Cobblestone »

Met een nest Cobblestoners ook MTB weekend gedaan.
Zaterdag 3 man op de 90 en een 5 tal man op de 70

Iedereen was het er over eens, een fantastische tocht waar we niets op aan te merken hadden. Bevoorrading ruim voldoende, % offroad gehalte meer dan enige andere tocht die we ooit gereden hadden. Qua moddergehalte (rekening houdend met de neerslag van de voorbije week) zeker geen klagen, integendeel.

De zondag de 45km gedaan. In vergelijking met de zaterdag was dit iets minder van parcours, maar zeker te pruimen en ruim voldoende qua offroad gehalte. Met die 90 km in de benen was het vet toch van de soep.

Dit zijn parcours waar we in West-Vlaanderen enkel kunnen van dromen.
Chapeau voor de parcoursbouwers. =D>
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Wij waren aanwezig met een 20 man, net als vorig jaar. Wat een verschil! Ook ik had mijn bedenkingen om nog eens naar hier te komen wegens redenen die al zijn aangegeven. Maar dit jaar was echt veel beter qua organisatie en parcours! Zaterdag de 90km gedaan zonder verkeerd te rijden, slechts 3km asfalt, ruime bevoorradingen. Op zondag was het iets minder, maar heb mij toch nog goed kunnen uitleven!

Een merkbare verbetering! Proficiat aan MTB Kasterlee voor de organisatie! Het is duidelijk dat het betrekken van een club een positieve invloed heeft gehad.

BTW: €5 voor 90km en 3 bevoorradingen? Dat kom je ook niet vaak meer tegen!

Tot volgend jaar...
stanislav
Mountainbiker

Post by stanislav »

Is het normaal dat er voor een "verzekering" moet bijbetaald worden?
Ik heb het me nog niet afgevraagd eigenlijk, maar zit dat bij de andere TT niet in de inschrijvingsprijs inbegrepen?

Ik vond het wel spijtig dat er geen mogelijkheid was om te douchen zonder zwembroek. Was volgens mij ook nergens aangegeven bij het nieuws over de TT hier op forum?

Dan maar thuis douche genomen.

Leuke TT gereden. Volgend jaar kom ik terug! :-D
Steenrijen
Mountainbiker

Post by Steenrijen »

stanislav wrote:Is het normaal dat er voor een "verzekering" moet bijbetaald worden?
Ik heb het me nog niet afgevraagd eigenlijk, maar zit dat bij de andere TT niet in de inschrijvingsprijs inbegrepen?

Ik vond het wel spijtig dat er geen mogelijkheid was om te douchen zonder zwembroek. Was volgens mij ook nergens aangegeven bij het nieuws over de TT hier op forum?

Dan maar thuis douche genomen.

Leuke TT gereden. Volgend jaar kom ik terug! :-D
Dat is toch normaal dat men een douche neemt zonder zwembroek ! Prima tocht.. maar de afstand tussen parking en douches hebben me doen besluiten thuis te douchen.
Post Reply