Ma 11/11/2013 Wervik :: 13e Raketmannen TT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- bullsmbker
- Mountainbiker
Re: Ma 11/11/2013 Wervik :: 13e Raketmannen TT
Post by bullsmbker »
vanmorgen ook voor de 60 gestart en twas glijden op sommige stroken,maar twas toch voor 95% berijdbaar.eenmaal gegleden tot op de grond
.het was super hoe de tocht in elkaar gestoken is.pluim voor de rakketen.de vele pech die sommige hadden is soms het onderhoud ,het is niet altijd zo de oorzaak, maar goed onderhoud van je stalen ros en goede kettingolie kan wonderen doen. de redbullmeisjes op het laatste gaven me vleugels
de aprèz bike was ook dik in orde. en dat er dit jaar geen auto s' mochten staan aan de in schrijving vond ik ok , want verleden jaar was het daar een catastrofe om weg te rijden. allè tot volgend jaar. 
-
den garagist
- Mountainbiker
Post by den garagist »
1228 maal bedankt aan alle moedigen!!!
dankzij jullie terug een geslaagde editie.
de afwezigen hadden ongelijk!!!
dankzij jullie terug een geslaagde editie.
de afwezigen hadden ongelijk!!!
NA de eerste bevoorrading terug een nieuwe baggerstrook waar de modder samenplakte tussen wielen en kader samen met junior terug de baan op gezocht
richting Wervik.
. Voor den 2de jaar heb ik mijn lesje nu wel geleerd. Dit heeft niks met mtb te maken. Alleen goed voor de fietsenmakers met al die breuken die ik heb gezien.
-
kurt d
- Mountainbiker
Samen met mijn zoon van 13j de 61 uitgereden. We hebben genoten van de "glij-partijen". Het was zwaar door de overvloedige regenval van de laatste week. Proficiat aan de parcoursbouwers om er nog iets doenbaar van te maken. Tot volgend jaar. mtbpoperinge.
Waarom zou dit niets met MTB te maken hebben?bike1968 wrote:NA de eerste bevoorrading terug een nieuwe baggerstrook waar de modder samenplakte tussen wielen en kader samen met junior terug de baan op gezochtrichting Wervik.
. Voor den 2de jaar heb ik mijn lesje nu wel geleerd. Dit heeft niks met mtb te maken. Alleen goed voor de fietsenmakers met al die breuken die ik heb gezien.
Ik vind dat ze de zwaardere stroken (strook na 2e bevoorrading) er NIET mogen uithalen, ik heb daar zonder problemen redelijk goed doorgeraakt. Het is en blijft mountainbiken, als iedereen de zware stroken er gaat uithalen, dan kunnen we beter allemaal in de winter op de baan blijven.
Ze kunnen wel de keuze zetten (hard/zacht), maar zeker niet uithalen. Ik (en heb nog veel bikers gezien) geraakten wel door de lastigere stroken. Ik vind het zelfs soms keer tof om te baggeren :) Is altijd tof om te baggeren en niet te moeten stoppen.
Dus aan de raketmannen: Prachtige tocht, prachtige bevoorradingen, douche was wel koud water. Ik heb genoten van de 60 km.
Tot volgend jaar!
- Falco Peregrinus
- Mountainbiker
Post by Falco Peregrinus »
Dikke profoiciat aan jouw zoon!kurt d wrote:Samen met mijn zoon van 13j de 61 uitgereden. We hebben genoten van de "glij-partijen". Het was zwaar door de overvloedige regenval van de laatste week. Proficiat aan de parcoursbouwers om er nog iets doenbaar van te maken. Tot volgend jaar. mtbpoperinge.
- the grandmaster
- Mountainbiker
Post by the grandmaster »
KUBA wrote:the grandmaster wrote:nobbynics zijn enkel nodig voor de eerste 20 km, de rest kun je afrijden met slicks!
Sorry gasten, ik had echt het zo niet bedoeld. Maar naar mijn bescheiden mening waren de laatste 30km echt heel vlot berijdbaar! Alleen hebben vele mensen geopteerd voor de 32km, en hebben daardoor enkel de zwaarste stroken te verwerken gekregen.
Als organisatie hebben we misschien enkel de fout gemaakt om de stroken in het begin langs de leie-oevers er toch in te laten zitten. Maar wat moet je in zulke omstandigheden nog doen.... we hadden al de 5 langste stroken er al uit gelaten.
Dan ben je al een heel jaar bezig om een tt in elkaar te steken met zoveel mogelijk off-road, en dan regent het weken aan een stuk non-stop
In de twaalf voorbije edities zijn we nog nooit met zulke extreme omstandigheden geconfronteerd geweest. Hieruit zullen we zeker ons lesje leren, maar aan de andere kant, als je al de moeilijke stroken schrapt, wat hou je dan nog over... Dan zijn de 'echte' bikers ook niet meer content.
Het is en blijft gokken, en men kan nooit iedereen tevreden stellen.
Misschien steek ik nog het meest op van mijn drie zonen, die in tegenstelling tot hun vader totaal geen fietscultuur hebben en op 11 november hun enige mountainbiketocht van het jaar rijden:
*Robbe(17 jaar): reed de 63 km, volledig leeg gereden, maar wel trots en heel tevreden. Vond de laatste klim naar de Franse berg er te veel aan.
*Briek(14 jaar): reed de 32 km, samen met enkele vrienden, en heeft zich enorm geamuseerd.
*Gust(9 jaar): reed de kids-tocht, en vond het erg leuk. Puntje van kritiek aan de organisatie: vond het heel jammer dat de café van zijn opa er niet meer inzat.( was van plan daar te 'bissen' en te 'trissen')
Verder wens ik al onze deelnemers te bedanken voor hun deelname. Ik weet ook wel dat dit geen makkelijk tocht was. Maar deze verzopen omstandigheden zullen we wel niet elk jaar meemaken.
Kon ook moeilijk vooraf zeggen: 'blijf thuis, want t gaat zwaar zijn', en uiteindelijk, de ultieme toertocht bestaat niet: alles kan beter
Speciale dank ook aan:
Iron man Van Lierde voor zijn deelname( niemand reed vlotter die berg omhoog)
De alweer onovertroffen DJ DERRY, door gewoon zichzelf te zijn
Al onze medewerkers die het beste van zichzelf gaven
en die mensen die uit Wissant kwamen waar ze een droomparcousen bij de vleet hebben, maar toch bij ons komen ploeteren, omdat het hier zo 'gezellig' is.
Last edited by the grandmaster on Tue 12 Nov 2013 20:06, edited 1 time in total.
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
nie mee inzitten.......twas verzekers nergens "goed" te rijden en als ge de beelden van de cyclocross gezien hebt zon en maandag,da was pas ploeteren.ik alleen opgegeven omdat diene veloo voo gene meter goe reed.Dus wel geprofiteerd van toffe ambiance en sfeer......en choufkes.En ik weiger op baan te rijden.
the grandmaster wrote:KUBA wrote:the grandmaster wrote:nobbynics zijn enkel nodig voor de eerste 20 km, de rest kun je afrijden met slicks!
Sorry gasten, ik had echt het zo niet bedoeld. Maar naar mijn bescheiden mening waren de laatste 30km echt heel vlot berijdbaar! Alleen hebben vele mensen geopteerd voor de 32km, en hebben daardoor enkel de zwaarste stroken te verwerken gekregen.
Als organisatie hebben we misschien enkel de fout gemaakt om de stroken in het begin langs de leie-oevers er toch in te laten zitten. Maar wat moet je in zulke omstandigheden nog doen.... we hadden al de 5 langste stroken er al uit gelaten.
Dan ben je al een heel jaar bezig om een tt in elkaar te steken met zoveel mogelijk off-road, en dan regent het weken aan een stuk non-stop
In de twaalf voorbije edities zijn we nog nooit met zulke extreme omstandigheden geconfronteerd geweest. Hieruit zullen we zeker ons lesje leren, maar aan de andere kant, als je al de moeilijke stroken schrapt, wat hou je dan nog over... Dan zijn de 'echte' bikers ook niet meer content.
Het is en blijft gokken, en men kan nooit iedereen tevreden stellen.
Misschien steek ik nog het meest op van mijn drie zonen, die in tegenstelling tot hun vader totaal geen fietscultuur hebben en op 11 november hun enige mountainbiketocht van het jaar rijden:
*Robbe(17 jaar): reed de 63 km, volledig leeg gereden, maar wel trots en heel tevreden. Vond de laatste klim naar de Franse berg er te veel aan.
*Briek(14 jaar): reed de 32 km, samen met enkele vrienden, en heeft zich enorm geamuseerd.
*Gust(9 jaar): reed de kids-tocht, en vond het erg leuk. Puntje van kritiek aan de organisatie: vond het heel jammer dat de café van zijn opa er niet meer inzat.( was van plan daar te 'bissen' en te 'trissen')
Verder wens ik al onze deelnemers te bedanken voor hun deelname. Ik weet ook wel dat dit geen makkelijk tocht was. Maar deze verzopen omstandigheden zullen we wel niet elk jaar meemaken.
Kon ook moeilijk vooraf zeggen: 'blijf thuis, want t gaat zwaar zijn', en uiteindelijk, de ultieme toertocht bestaat niet: alles kan beter
Speciale dank ook aan:
Iron man Van Lierde voor zijn deelname( niemand reed vlotter die berg omhoog)
De alweer onovertroffen DJ DERRY, door gewoon zichzelf te zijn
Al onze medewerkers die het beste van zichzelf gaven
en die mensen die uit Wissant kwamen waar ze een droomparcousen bij de vleet hebben, maar toch bij ons komen ploeteren, omdat het hier zo 'gezellig' is.[/quot
Perfectie bestaat inderdaad niet, ook ik heb nog 25 km gereden met mechanische problemen, doch heb supergenoten.......
Voor deze top organisatie :
Paar keer samen gereden met Robbe, hij was plukkezot van mijn banden.the grandmaster wrote: *Robbe(17 jaar): reed de 63 km, volledig leeg gereden, maar wel trots en heel tevreden. Vond de laatste klim naar de Franse berg er te veel aan.
.
Zijn woorden toen hij de 60km opdraaide en niet de 50 zoals zijn vrienden.. "Bende plooiers..!"