2e Urbano-Thijs Beachrace

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
ramseydeschacht
Mountainbiker
Location: Canyon CF 9.0 ('11), Ultimate AL 9.0 ('11), Ultimate CF SLX 9.0SL ('13); Pro Winner 29" ('12)

Re: 2e Urbano-Thijs Beachrace

Post by ramseydeschacht »

Hier een filmpje van zondag ...

https://vimeo.com/79089411
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

Wat een slechte organisatie zeg !!!
Dit was echt een event dat alle goede mogelijkheden NIET heeft benut!

---> waarom moet je je nr gaan ophalen in een café dat op 1,4km (enkel) van de sporthal ligt terwijl je een zee van ruimte kan benutten in die sporthal :-k
---> waarom start je een strandrace in een smal straatje en niet op het strand? Supporters werden weggejaagd want nergens mocht je echt staan om bij je renner te blijven. Vriendelijke mensen die medewerkers [-( Trouwens na het startschot was het onmiddellijk een flessenhals en file tot gevolg. Bovendien nog gevaarlijk ook op die natte kasseistenen. Met als gevolg een val van een deelnemer die nu meteen dikke knie zit. Van de briefing verstond je niks doordat er te weinig luidsprekers stonden en dan stonden ze nog op de foute plaatsen. :-({|=
---> Tijdens de race had je de RedBull DJ ,die heftige beats produceerde, de muziek van de organisatie en de speaker die door elkaar een lekkere onverstaanbare kakafonie ten beste brachten #-o Supporters aan de aankomstzone werden gek...
---> 6 tuinslangen als bikewash voor zo'n grote bende is echt wel te weinig #-o
---> Signalisatie was nergens voorzien van aan de sporthal... naar café voor nr....naar startzone....naar bikewash...naar EHBO...

Dit had zo een mooie kunnen zijn maar door foutieve organisatie zo slecht...
Alles moet je concentreren in de sporthal. Je hebt daar véél parking voor de wagens, laat de mobilhomes overnachten op de Hendrik Bealskaai of op de parking van de Victorialaan. Laat daar ook de inschrijvingen plaatsvinden met nr bedeling en de bikewash nadien net als de douches en voorzie een bewaakte fietsparking ipv alles te verspreiden.
Zorg voor een start OP het strand. En zie dat er ook een uitslag scratch is op 32km en 64 km. Dit zou bij Chronorace wel het geval zijn beste mensen van Startracking..

En beantwoord de mails van mensen die mailen met vragen omdat niet alle info op de site terug is te vinden. Ikzelf stuurde een mail naar Filip met de vraag of daginschrijving mogelijk was want vonden dat nergens terug. Doordat er geen antwoord op kwam is een renner niet gekomen. Maw geen inkomst van die renner en die kerel zelf geen strandrace. Aan de start was ik aan het praten met een deelnemer die in de nacht van zaterdag op zondag pas zijn bevestigingsmail had gekregen #-o ook in de kleedkamer hoorde ik nadien niks goeds over deze organisatie....
Als je €20 inschrijvingsgeld moet dokken mag het wel in orde zijn vindt ik.... [-o<

Ik nodig de organisatie uit om is mee te doen aan een cyclo event van GOLAZO dat is tenminste deftig georganiseerd met kennis van zaken en niet zo van: een - ik - wil - wel - maar - ik - kan - niet - organisatie.
Knokke en Blankenberge en De Panne zijn in mijn ogen nog steeds 2 perfecte organisatie's dus een simpele kopie maken zou al goed zijn...of is dat te moeilijk???

Graag een betere organisatie aub !
Last edited by zaskar72 on Mon 11 Nov 2013 19:19, edited 1 time in total.
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

@ zaskar72

Laat AUB Golanzo dit niet organiseren of je betaald het dubbele en dan zal het iets beter zijn qua organisatie.
Ik begrijp dat het niet goed was maar ze kunnen er maar uit leren is ook nog maar hun 2de editie.

Was er zelf wel niet bij dus kan ik niet oordelen.

Greetz
2f2f
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Ik vind dat je wedstrijd in De Panne ook mag vermelden als goeie organisatie :-)
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

2 fast 2 follow wrote:@ zaskar72

Laat AUB Golanzo dit niet organiseren of je betaald het dubbele en dan zal het iets beter zijn qua organisatie.
Ik begrijp dat het niet goed was maar ze kunnen er maar uit leren is ook nog maar hun 2de editie.

Was er zelf wel niet bij dus kan ik niet oordelen.

Greetz
2f2f

Het is GOLAZO en wie zegt dat het dan het dubbele gaat kosten ? het zal wel ZEKER beter zijn!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

@ Zaskar: ik heb geen enkel moment moeten wachten aan de afspuitstand.Na 64km ben ik netjes m'n fiets direct gaan afspuiten.
93e scratch en 27e master :(

Zelf rij ik voor Urbano Thijs de strandraces en owé als ik negatieve commentaar geef.
Daarom vind ik het zeker niet slecht om al je comments rechtstreeks naar filip te mailen =D>
Ik hoop dat ze er uit leren,want als ik iets zeg wordt me dat niet als dank afgenomen.
imb
Mountainbiker

Post by imb »

---> waarom start je een strandrace in een smal straatje en niet op het strand? Supporters werden weggejaagd want nergens mocht je echt staan om bij je renner te blijven. Vriendelijke mensen die medewerkers [-( Trouwens na het startschot was het onmiddellijk een flessenhals en file tot gevolg. Bovendien nog gevaarlijk ook op die natte kasseistenen.

dit vond ik ook wel , tegen dat naar beneden dook in het zand waren de eersten al aan/over de golfbreker
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

Zo'n evenement organiseren is een hele bedoening en er komt veel meer bij kijken dan je denkt!!

Dus ik zou de organisatie nu niet meteen in de grond boren maar geef kritiek op een positieve manier zodat ze er uit kunnen leren
voor hopelijk nog veel volgende edities!!

Het is natuurlijk wel jammer dat er niemand van de organisatie hier op het forum is want hier krijg je natuurlijk de meeste vragen en feedback!En hier ronsel je ook deelnemers!

Inschrijving daar in kantine is inderdaad wel onpraktisch maar mss worden zij daardoor gesponsord?Of goedkoper dan hele sporthal huren?Is nu ook niet van het ergste vond ik.

Start op het strand is inderdaad wel beter voor zo'n bende!Zeker als je achteraan staat.Maar ik vond dat het er al bij al nog vrij rustig aan toe ging.Als je die bende op het strand loslaat kunnen er ook valpartijen ontstaan.

Speaker/DJ heb ik geen probleem van ondervonden!
Dat supporters en helpers weg moeten uit startzone lijkt mij toch normaal!!??
Bikewash kan ik niet over oordelen want heb mijn fiets op camping gaan wassen.

Wat mij betreft mocht er voor 20 euro ook wel een drankje voorzien worden bij ingaan ronde 2 en na de wedstrijd!Mss was dit er wel maar heb ik dat gemist?
Ik vond 64 km ook wel behoorlijk ver!Maar dat kan natuurlijk ook aan de wind hebben gelegen :-D !Mss is keren op de dijk van Wenduine en leuker alternatief (toch even van het strand af) maar dat zal organisatorisch weer veel moeilijker zijn!En is natuurlijk ook persoonlijk!

Ik hoop in elk geval dat ze volgend jaar opnieuw organiseren en dan zal ik er opnieuw bij zijn!
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Het "inschrijven - start/finish - douche" gebeuren was idd niet echt praktisch te noemen. Zeker na de finish, als het al nie te warm is, stormt en regent...

We hebben bij de start geluk gehad dat er niemand gevallen is, anders stond heel het hoopje stil. Een trechter is nooit een goed idee.

En bij aankomst had ik ook zoiets van: "allez, hier sta je dan..." dat was het enige jammere als je dan nadenkt over je €25.

Maar kheb onderweg toch een mooie regenboog gezien :-)
sus
Mountainbiker

Post by sus »

Iets afkraken kan iedereen.Volgens mij was het zo slecht niet als hier gezegd word.Het hele verloop van nummers afhalen enz. ging volgens mij heel vlot,niet aanschuiven,weg was goed aangegeven en overal voldoende parking.
In Knokke en De panne staat de sporthal toch ook niet op het strand.Het parcours was leuk,fotografen onderweg,assistentiewagens,zand op den dijk weggeschept(heb het al eens anders geweten).Aan de finish ne Red Bull.Startbox was inderdaad op het randje maar de start zelf liep tot mijn verrassing toch redelijk vlot.Als je eerst op het strand wil zijn moet je gewoon op tijd in de startbox staan.Tegenwoordig zijn er velen te veel gewend.Als je een comfortabel dagje wil doorbrengen moet ge in uw zetel blijven zitten.
Star tracking is een verademing tegenover chronorace.Gedetailleerde gegevens en bijna direct beschikbaar.
Dat de organisatie zo maar verder doet,enkele puntjes aanpassen en dat komt goed.
Post Reply