Zo 10/11/2013 Humbeek :: 13e Parel van Brabant

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
RumaNoV
Mountainbiker

Re: Zo 10/11/2013 Humbeek :: 13e Parel van Brabant

Post by RumaNoV »

Afgezakt naar Humbeek voor de 50 km, die uiteindelijk 52,8 km waren met een 450 hm. Vertrokken in de regen en onderweg een paar goei stortbuien over ons gehad, maar we hebben ook de zon gezien ;)

Het perfect afgepijlde parcours lag er zoals te verwachten vrij verzopen bij, soms waren de veldwegen kolkende rivieren :D) Maar afgezien van enkele modderstroken (die perfect doenbaar waren) lag het parcours er zeer berijdbaar bij.

De bevoorrading was top, met weer dat lekker soepje =D> Afspuitstand met voldoende druk, beveiligde fietsparking en ne goeie après met ne lekkere hamburger jam jam.

Fietske heeft afgezien en de remblokjes zijn weer op, maar heb er toch weer van genoten. Tot volgend jaar!
Last edited by RumaNoV on Mon 11 Nov 2013 14:20, edited 1 time in total.
Exile
Mountainbiker

Post by Exile »

Gelet op de overvloed aan regen van de laatste dagen, vond ik het parcours nog zeker te doen!
ok een modderstrook af en toe moet je er bijnemen, maar ik heb al veel ergere TT's gereden dan dit. De remblokfabrikanten zullen wel goede zaken doen na zo'n ritje :wink:

Zoals eerder aangegeven, dankzij de "kolkende" rivier na de bevoorrading op de 40/50 waande je je zelfs bijna in de Ardennen :wink: . Uiteindelijk toch gekozen voor de langste afstand waar laatste deel inderdaad veel asfalt bevatte, echter duidt dit enkel op kennis van zaken van de organisatoren, de stroken naast het kanaal lagen er namelijk wat "verzopen" bij...

De bepijling was gewoon af, de bevoorrading rijkelijk en de afspuitstand was voorzien van voldoende afspuitslangen en druk! Nadien fiets parkeren in keurig bewaakte fietsstalling en genieten van den après! En dat allemaal voor € 2,5

=D> =D> =D> =D> =D>

Tot volgend jaar!
Jens.T
Mountainbiker

Post by Jens.T »

Was de eerste keer dat ik afzakte naar Humbeek. Vertrokken voor de 50 maar uiteindelijke de 40 gereden. Had geen idee waar ik me aan moest verwachten - uiteraard niet teveel hoogtemeters- maar zo dabben door de drek is toch niet aan mij besteed, geef mij dan maar goed wat pittige klimmetjes, maar nogmaals, ze kunnen die daar uiteraard niet uit hun hoed toveren :lol:
Bepijling was super en bevoorrading was top met een lekker soepje en andere versnaperingen =D> =D> =D>
Laatste 5km een serieuze stortbui, met de bijhorende bliksem en hagel gehad. Deed gewoon zeer om door te rijden :wink: Maar na het afspuiten en de zalige douche scheen de zon alweer!
Kijk al uit naar die leuke foto's (o)
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

wij sasbiekers danken alle moedige bikers (750) voor hier present te zijn. nog nen dikke chapeau vvoor die er waren met dit klote weer, zelfs hagel was van de partij
en jullie reacties aan de fietsparking waren lovend....en daar doen we het voor

tot de volgende editie, en hopelijk dan wat minder nat :drunk:
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Exile wrote:Gelet op de overvloed aan regen van de laatste dagen, vond ik het parcours nog zeker te doen!
ok een modderstrook af en toe moet je er bijnemen, maar ik heb al veel ergere TT's gereden dan dit. De remblokfabrikanten zullen wel goede zaken doen na zo'n ritje :wink:

Zoals eerder aangegeven, dankzij de "kolkende" rivier na de bevoorrading op de 40/50 waande je je zelfs bijna in de Ardennen :wink: . Uiteindelijk toch gekozen voor de langste afstand waar laatste deel inderdaad veel asfalt bevatte, echter duidt dit enkel op kennis van zaken van de organisatoren, de stroken naast het kanaal lagen er namelijk wat "verzopen" bij...

De bepijling was gewoon af, de bevoorrading rijkelijk en de afspuitstand was voorzien van voldoende afspuitslangen en druk! Nadien fiets parkeren in keurig bewaakte fietsstalling en genieten van den après! En dat allemaal voor € 2,5

=D> =D> =D> =D> =D>

Tot volgend jaar!

wij hadden hier vooraf al rekening mee gehouden en de laatste 5 km nog enkele aanpassingen gedaan (deze morgen) om echte ploetertoestanden te vermijden(
butcher
Mountainbiker

Post by butcher »

De drang om te fietsen heeft het voor mij gehaald van het regenweer, vlotte inschrijving, prima bepijling, superbevoorrading , wat modder en veel water .
Gekozen voor de 40 km .
Met m'n idworx met rohloffnaaf en magura hydraulische velgremmen geen problemen gehad met het materiaal.
Thanks Sasbikers en tot een volgende keer.
catwomen
Mountainbiker

Post by catwomen »

Ondanks de modder hebben we een leuke voormiddag gehad.
Het parcour lag er idd nog verrassend goed bij.
Alles was weer dik in orde =D>
Tot volgend jaar ! :wink:
fotos.sasbikers
Mountainbiker

Post by fotos.sasbikers »

Via de volgende link vinden jullie de foto's.
https://plus.google.com/u/0/101693598298046513337/posts" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt en tot volgend jaar!!
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Nogmaals, vanuit de club, nen moedige proficiat die in deze weersomstandigheden vertrokken zijn ,gisteren

de dy hards waren weer van de partij zekers

tot volgens jaar, 2de zondag van november

ook nog fotokes op mtb -you
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

ook leuk voor de possitieve reacties hier, aan de bewaakte fietsstalling en in ons cafetaria

daar krikken we aan op om door te gaan, eender welke weersomstandigheden
Post Reply