Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Kurtje73
Mountainbiker

Re: Ma 11/11/2013 Stal-Beringen

Post by Kurtje73 »

Ook zonder mijnterril is deze tocht meer dan de moeite waard. Vorig jaar vanuit Antwerpen naar hier afgezakt en enorm genoten van het parcours (45km). Heb zelf geen ambitie om die terril op of af te rijden maar ben wel benieuwd naar de techniciteit. Zal vanavond eens naar die filmpjes kijken, maar zou het ook mogelijk zijn om er als "toeschouwer" op te klimmen?

Dit jaar kan ik er spijtig genoeg niet bijzijn, maar wil wel graag promotie maken voor deze TT. Echt de moeite, ook zonder terril!
Jeec426
Mountainbiker

Re: Ma 11/11/2013 Koersel-Stal :: TT SMD

Post by Jeec426 »

GW wrote:Het technisch niveau bij de gemiddelde biker ligt jammer genoeg niet zo hoog. En bij de langste afstand wordt waarschijnlijk enige ervaring en technische kunde verwacht en zelfs dan nog kun je hem links laten liggen. Vind ik goed zo.

Als ze de kortere afstanden er zouden laten over gaan zouden ze weer reakties krijgen dat het te veel was en te gevaarlijk enzo :wink:
Dan heb je het toch niet over de vele baanrijders die in de winter gaan mountainbiken. Die mannen kunnen makkelijk de vele kilometers aan, maar als ze nen trotoir moeten afrijden dan gaan ze al in de remmen ](*,) ](*,)

Dus die redenering gaat niet echt op.

Maar 'k rij ieder jaar de Grand Raid des Hautes Fagnes in Malmedy, dus zal deze Terril ook wel gaan op technisch vlak (o) (o)
GW
Mountainbiker

Post by GW »

Jeec426 wrote:
GW wrote:Het technisch niveau bij de gemiddelde biker ligt jammer genoeg niet zo hoog. En bij de langste afstand wordt waarschijnlijk enige ervaring en technische kunde verwacht en zelfs dan nog kun je hem links laten liggen. Vind ik goed zo.

Als ze de kortere afstanden er zouden laten over gaan zouden ze weer reakties krijgen dat het te veel was en te gevaarlijk enzo :wink:
Dan heb je het toch niet over de vele baanrijders die in de winter gaan mountainbiken. Die mannen kunnen makkelijk de vele kilometers aan, maar als ze nen trotoir moeten afrijden dan gaan ze al in de remmen ](*,) ](*,)

Dus die redenering gaat niet echt op.

Maar 'k rij ieder jaar de Grand Raid des Hautes Fagnes in Malmedy, dus zal deze Terril ook wel gaan op technisch vlak (o) (o)
A jawel want dan zijn zij die gene die de terril links kunnen laten liggen :wink: En ik heb toch staan dat er waarschijnlijk technische kunde verwacht wordt. Heb helemaal nergens gezegd dat iedereen die de lange afstand af kan technisch aangelegd is of wel soms?? :-k
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

was ook geene kritiek he :-D.

Ik ga proberen te komen als ik de wcup classic en avondwandeling zondag goed doorkom :lol:
rubenv
Mountainbiker

Post by rubenv »

Wat een commentaar toch allemaal :roll: Het is tegenwoordig zeker nie gemakkelijk om overal toelatingen te krijgen. Zeker nie op plaatsen zoals de terril. Anders moeten degene die denken dat het zo gemakkelijk gaat, zelf maar een rit organiseren zodat iedereen over de terril kan :wink: Vorige week in As was de terril er voor niemand bij.
En tja 8euro. Tegenwoordig betaal je voor elke rit 5euro. Zelfs degene die maar 20km rijden.
Wij gaan 71km of 85km doen. Zal aan het weer, ondergrond en conditie liggen. wil ook graag de terril doen, maar zullen dan wel zien he. :-D

Kan je eigenlijk voor de lange afstanden ook tot 11u vertrekken?
JLSteve78
Mountainbiker

Post by JLSteve78 »

Welke banden hier leggen? Rijd nu nog met racing Ralph voor en achter. Zou het beter zijn nobby nic voor en racing Ralph achter of zelfs nobby nic voor én achter gezien regenweer deze week.

Iemand idee van hoogtemeters voor twee langste afstanden??
master j
Mountainbiker

Post by master j »

Schoon ding dien Terril op het einde. Meer van dat. ;-)
witte2
Mountainbiker

Post by witte2 »

Hoi iedereen,

Ik zit zelf aan de inschrijftafel en ja wel laten alleen de lange afstand (85km) over de terril gaan.
Ik weet dat daar ieder jaar opnieuw commentaar over komt maar we doen dit echt niet om jullie te ambeteren, 't is zeker gene gemakkelijke terril en met dit weer waarschijnlijk redelijk glad. Feit is ook dat we dit jaar voor het eerst maar over één terril meer mogen want voor de eerste, de grootste, krijgen we geen vergunning meer van ANB.
Dus er zijn eigenlijk twee grote redenen waarom we dat doen en die zijn hier al aangehaald, we willen er geen aanschuif of wandel terril van maken en we zouden er ook niet graag nen hoop gaan oprapen met den ambulance!
En ik geloof best dat er tussen de 47km en/of 71km rijders nen hoop mensen zijn die dat waarschijnlijk wel aankunnen of durven maar om veiligheidsredenen doen "wij" het niet. Zij die hem al gedaan hebben zullen het beamen.
Als we echt iedereen erover sturen in 't begin van de rit staat iedereen gegarandeerd stil en dan heeft niemand er wat aan, alleen Connie misschien die dan een foto kan schieten van een lange rij misnoegde bikers!
En wat de prijs betreft is het simpel, vindt je 8€ teveel rij dan de 47 twee keer voor 4 of 5€ en dan heb je meer km's gereden dan de 85 :wink:

grts en hopelijk tot maandag

PS: we schrijven in van 08.00 tot 11.00 en dat ook voor de grote afstand Ruben!
Frok
Mountainbiker

Post by Frok »

Als ik zo dat filmpje bekijk van Frits Motaar ziet het er een zalige TT uit :-D
Ik was al van plan om te komen, en dit geeft nog een extra zetje :-)
Kan er iemand vertellen wat de staat van de (onder)grond is?
Ik kan me voorstellen dat door de vele regen van afgelopen dagen er bepaalde stukken zijn die er echt slecht kunnen bijliggen.... :(
StalseMoosDabber
Mountainbiker

Post by StalseMoosDabber »

wildnr1 wrote:
StalseMoosDabber wrote: Het is niet haalbaar en veilig om elke afstand erover te laten rijden. Als we het voor het geld deden, zouden we juist iedereen erover sturen. Maar dan heb je een wandelberg. Moeilijk om voor iedereen goed te doen, maar we doen ons best

Parcour is een klein beetje aangepast wegens organisatorische redenen.
Aha, u doet uw best. =D> Dat is ook wel te zien aan de reacties hier.
U heeft het klaargespeeld een hoop bikers bedroefd of zelfs kwaad te maken.

my god! wat een mededeling: "Parcour is een klein beetje aangepast wegens organisatorische redenen". goed dat we dat op tijd weten zeg.
antwoord "Parcour is een klein beetje aangepast wegens organisatorische redenen". gaat over toegang mijnterril.
Post Reply