Mountainbikecenter Thomascooksport Kemer Turkey
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- marco di lungo
- Mountainbiker
Re: Mountainbikecenter Thomascooksport Kemer Turkey
Post by marco di lungo »
Gaan we zeker is doen Kris........

Marco,
Blij dat wij dit hebben kunnen meemaken met jou...
Het was een van onze leukste fietsvakanties...
Jammer dat een tweede keer niet gelukt is...
Tot op onze marathon anders?
Blij dat wij dit hebben kunnen meemaken met jou...
Het was een van onze leukste fietsvakanties...
Jammer dat een tweede keer niet gelukt is...
Tot op onze marathon anders?
- marco di lungo
- Mountainbiker
Post by marco di lungo »
Hoi Heinz,da gaat er zeker van komen....

Er zijn nog mooie plaatsen in Spanje ideaal voor de mtbmarco di lungo wrote: Spanje is ideaal om met de racefiets te rijden,maar Turkey ideaal per Mtb,maar je moet het weten.....![]()
En modder en slijk achterlaten om in mooi weer te biken is genieten.
Mtb is een zomersport.
Sportieve groeten,Marco.
En niet alleen voor met de racefiets !!!
Ook geen modder en slijk .
Costa Blanca......
Maar inderdaad spijtig dat het stopt voor Marco
ik heb die mensen van bikefun turkije gesproken op een vakantie fiets beurs en was niet echt overtuigd (voor mijn verwachtingen) want ik was ook van plan eens
te kijken wat er te biken viel. maar door hun reactie zijn we zelf maar op verkenning gegaan...
aangezien we zelf een appartement ter beschikking hebben in Alanya, zijn we zelf de buurt gaan verkennen daar per mountainbike en dit jaar hebben we het idee
opgevat om een fiets trektocht te doen in het Taurus gebergte ( een weekje wildkamperen en al) en dan gevolgd door 2 weken met fiets dagtochten in de buurt.
heel mooie buurt, ruw, maar je moet daar altijd minstens 1200 hm hebben om de eerste heuvels over te geraken...
een compilatie film van onze avonturen vind je hier: http://vimeo.com/78354283
als je meer info over mountainbike tracks in alanya wenst: laat maar weten
te kijken wat er te biken viel. maar door hun reactie zijn we zelf maar op verkenning gegaan...
aangezien we zelf een appartement ter beschikking hebben in Alanya, zijn we zelf de buurt gaan verkennen daar per mountainbike en dit jaar hebben we het idee
opgevat om een fiets trektocht te doen in het Taurus gebergte ( een weekje wildkamperen en al) en dan gevolgd door 2 weken met fiets dagtochten in de buurt.
heel mooie buurt, ruw, maar je moet daar altijd minstens 1200 hm hebben om de eerste heuvels over te geraken...
- marco di lungo
- Mountainbiker
Post by marco di lungo »
Onbekend is onbemind.Weinigen weten wat deze regio te bieden heeft.....ik weet wel beter.

Vraagje... hoe stippelen jullie paden uit (voor een eerste verkenning)?
Ikzelf was begonnen op Google Maps, bing maps (satelliet) en de rudimentaire Europe Topo van Garmin (waar ook Turkije opstaat). Ik heb tot nu toe geen enkele deftige Topokaart van Turkije gevonden voor de zuidkust.
Dat systeem met bing/google satelliet werkt wel, maar evenveel keren moest ik terugkeren of alternatieven zoeken - en aangezien de bergen daar niet bepaald doorkruist worden van paadjes, kan zo'n doodlopend spoor algauw een omweg van 20, 30 kilometer betekenen. Intussen, na een paar vakanties trial and error begin ik het daar wel vrij goed te kennen; maar telkens je een nieuw pad wil "ontginnen" is er toch heel veel verloren tijd én afstand...
Ikzelf was begonnen op Google Maps, bing maps (satelliet) en de rudimentaire Europe Topo van Garmin (waar ook Turkije opstaat). Ik heb tot nu toe geen enkele deftige Topokaart van Turkije gevonden voor de zuidkust.
Dat systeem met bing/google satelliet werkt wel, maar evenveel keren moest ik terugkeren of alternatieven zoeken - en aangezien de bergen daar niet bepaald doorkruist worden van paadjes, kan zo'n doodlopend spoor algauw een omweg van 20, 30 kilometer betekenen. Intussen, na een paar vakanties trial and error begin ik het daar wel vrij goed te kennen; maar telkens je een nieuw pad wil "ontginnen" is er toch heel veel verloren tijd én afstand...
jervanheg wrote:Vraagje... hoe stippelen jullie paden uit (voor een eerste verkenning)?
ikzelf ben inderdaad ook begonnen via google maps (satelietview) maar ondertussen heb ik ook al ondervonden dat als je de niet grote wegen pakt om te klimmen over asfalt, dit perfect gaat en helemaal niet druk bereden is. klimmen offroad is meestal (de buurt waar wij gaan) niet te doen, heel rotsig en te steil, afdalen offroad is dan weer super leuk! hangt natuurlijk allemaal wat van regio af... single tracks vind je dan weer amper. je moet bij het uitstippelen inderdaad heel vaak genoeg verder schuiven want zoals je schrijft kan een weg vaak na 5 km pas ineens doodlopen...
Wat ondertussen wel redelijk goeie maps zijn zijn de opensource maps van openstreetmaps. daar staan al heel wat wegen en kleinere wegen op (ok, nog niet allemaal) maar al veel beter dan de topo van garmin - sorry trekt op niks.
als je echter ooit het turkse stuk van cyprus wil ontdekken, ik raad het persoonlijk af. heel veel in aanraking gekomen met de militaire aanwezigheid daar. op zich zijn we maar 1 keer de verdere route geweigerd maar als je om de 15 min een legerjeep met militairen tegen komt, of een wachtpost in de verte ziet, heb ik constant het gevoel van bekeken te worden gehad... vond ik persoonlijk niet zo'n tof gevoel. mooi land, heel veel verlaten kerken en kloosters (raar gevoel), mooie natuur maar het militaire gevoel was er bij mij te veel aan... naar 't schijnt is het griekse stuk van cyprus beter...
- marco di lungo
- Mountainbiker
Post by marco di lungo »
Vijftien jaar geleden heb ik mijn eerste reis naar Turkije gemaakt en dit was toen ook naar Alanya.thiery wrote:ik heb die mensen van bikefun turkije gesproken op een vakantie fiets beurs en was niet echt overtuigd (voor mijn verwachtingen) want ik was ook van plan eens
Toen heb ik daar ook al is rondgereden met een Turks vehicle.
Ik heb er het echte biken leren kennen.Het was er ook mooi....
Maar in de bergen was er toen niets,en alles dood.....is misschien veranderd.
Bikefun praat natuurlijk voor eigen winkel,wat dacht je....
Kemer is een van de mooiste plaatsen in Turkey om te biken.Ben ik zeker van.En ik spreek uit veel ervaring.
Niet voor niets is Jeepsafari er zo populair.
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Die mannen van Bikefun Turkije, is dat eigenlijk mountainbike, of eerder asfalt/grindwegen met de mountainbike?
Als ik daar foto's van zie, lijkt me dat weinig technisch en spectaculair.
Als ik daar foto's van zie, lijkt me dat weinig technisch en spectaculair.