de winter doorkomen: MTB vs Cross vs Race

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
_alain_
Mountainbiker

Re: de winter doorkomen: MTB vs Cross vs Race

Post by _alain_ »

Ik zal ook niet teveel toertochten meer rijden nu, als ik mijn gedacht zeg over het technisch niveau dan krijg ik het forum weer op mijn dak.
Dus zit ik nu ook meer op de racer, en heb een paar films van sufferfest.com gedownload voor te natte dagen.
Nu enkel nog een winterwielsetje maken, ik ga mijn plastieken Reynoldsen niet oprijden in de winter.

Alhoewel ik veel zin heb om een "gravelracer" op te bouwen voor winterse singletrail sessies.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

_alain_ wrote:Alhoewel ik veel zin heb om een "gravelracer" op te bouwen voor winterse singletrail sessies.
Aan wat had je gedacht?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

RigolleM wrote:
_alain_ wrote:Alhoewel ik veel zin heb om een "gravelracer" op te bouwen voor winterse singletrail sessies.
Aan wat had je gedacht?

Ik denk....
_alain_ wrote:Image
Die is VET!

Als iemand mijn Yeti ARC-X overneemt, dan staat deze heel erg kort nadien thuis...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

_alain_ wrote:Ik zal ook niet teveel toertochten meer rijden nu

Ik betrap mezelf er ook op dat de goesting wat zoek is om die drukke tt's op te zoeken tijdens deze wintermaanden.
Precies of 't is elke TT van dat, zeker als ik de reacties lees hier op 't forum.

Te veel volk? Te weinig verdraagzaamheid? Ik weet het nie. Voor mij hoeft het ook niet meer. Ik amuseer mij ook zonder georganiseerde TT's.

Ik kijk alweer uit naar de lente en de Ardennentochten.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Inderdaad, die Finna Landscape is een kandidaat.
Maar ook een Salsa Fargo..
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

kawa wrote:
RigolleM wrote:
Aan wat had je gedacht?

Ik denk....
_alain_ wrote:Image
Die is VET!

Als iemand mijn Yeti ARC-X overneemt, dan staat deze heel erg kort nadien thuis...
Nice die Finna...
C-rider
Mountainbiker

Post by C-rider »

Gke wrote:MTB is vooral een zomersport.
Vraag me nog steeds af waarom al die wielertoeristen vanaf de herfst overstappen op hun MTB. Het mooiste hebben we dan wel gehad.

Als het is om veldtoertochten te gaan rijden kan je evengoed een CX aanschaffen.

Ik ga stillekes de weg op, dat het maar snel terug lente is...
Ook op de weg fietsen is een zomersport ;)

Ik vermoed dat de meeste wielertoeristen gaan biken om 'eens iets anders te hebben' en hun dure racers niet kapot te rijden, net zoals bikers hun goedkopere koersfiets van stal halen om hun dure MTB te sparen!?
Het is trouwens in de winter ook net een goede interval- en krachttraining...

Ik reed deze zomer, bij hoge uitzondering :oops: , eens een zomerTT en ik moet zeggen dat dat voor herhaling vatbaar is!!
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

kawa wrote:
_alain_ wrote:Ik zal ook niet teveel toertochten meer rijden nu

Ik betrap mezelf er ook op dat de goesting wat zoek is om die drukke tt's op te zoeken tijdens deze wintermaanden.
Precies of 't is elke TT van dat, zeker als ik de reacties lees hier op 't forum.

Te veel volk? Te weinig verdraagzaamheid? Ik weet het nie. Voor mij hoeft het ook niet meer. Ik amuseer mij ook zonder georganiseerde TT's.

Ik kijk alweer uit naar de lente en de Ardennentochten.
ik moet deze winter wel fietsen, of t is gedaan voor mij, zal geen Ardennen worden, wegens nakende geboorte eerste kindje dan.
Ik heb het alleszins wel beetje gehad voor de blubbertochten, van tijd tot tijd krijg je daar toestanden van zo van die modderdrivers die denken dat dit mountainbike is, modderdesteren.
Ik heb hier in de buurt paar leuke stukjes die er nog deftig bij liggen bij slecht weer, bij echt slecht weer rij ik naar vast parcours in Dorst, en tt's probeer ik zoveel mogelijk uit te kijken naar strand en bos tt's om het beetje leuk te houden. Indien geen mogeliijkheid, weer Dorst of zoek ik eens terrilparcours
G3rd
Mountainbiker

Post by G3rd »

Ik hoop dat Kirby er iets aan gehad heeft met heel de discussie over met welke fiets wanneer te rijden.

Ik heb een racer en een MTB. lang getwijfeld om een cyclocross te kopen maar vermits ik gn Sven Nys ben heb ik het gehouden op een MTB voor in de bos en een racer voor op de weg. Ik gebruik afwisselend deze ook voor woon werk verkeer.
Post Reply