Za 26/10/2013 Leopoldsburg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
_alain_
Mountainbiker

Re: Za 26/10/2013 Leopoldsburg

Post by _alain_ »

Hahahahaha…
Ik wist daar daar reacties op gingen komen.

Ik kan ook zeggen dat je eerst maar wat techniek moet gaan leren voordat je een TT gaat rijden.
Of ander ga je maar op de weg rijden.
Ik heb ook geen tijd door de week om te fietsen, dus rij ik liever 30km goed door ipv 40 te taffelen.
Als je singlespeed gaat rijden, dan heb je bergop vaak last van mensen met versnellingen…. Raar maar waar.

Op bepaalde punten is het volk hier op het forum super..
Je fiets moet duur en licht zijn
Je moet hard kunnen rijden, want je gemiddelde liegt niet
Je moet door de week trainen, want anders kan je niet de grootste afstand doen op een TT

Komt er dan iemand zeggen dat je taffelt op een technisch stuk dan ben je in je gat gebeten.
Trek het je niet aan, je gaat mij toch niet vaak tegenkomen op een TT.
Net omdat er teveel getaffeld wordt op technische stukken.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

eric66 wrote:
_alain_ wrote:Deze week teveel gereden door de week, gisteren core training (die hard aankwam vandaag) en net iets te grote versnelling op de singlespeed maakten dat ik voor de 30km ging.
Maar ik heb me rot geamuseerd. Deze tocht komt verdomd dicht bij de perfectie.
Alleen jammer dat het technisch niveau niet erg hoog is op TT's, vooral tot aan de pauze regelmatig in de remmen moeten gaan (en afstappen) omdat er getaffeld werd voor je.
Hier kan IK mij aan ergeren dat JIJ schrijft dat er getaffeld werd, het is recreatie, ga dan wedstrijden rijden.
Dat gaat niet,
ik kan niet hard rechtdoor rijden.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

eric66 wrote:
_alain_ wrote:Deze week teveel gereden door de week, gisteren core training (die hard aankwam vandaag) en net iets te grote versnelling op de singlespeed maakten dat ik voor de 30km ging.
Alleen jammer dat het technisch niveau niet erg hoog is op TT's, vooral tot aan de pauze regelmatig in de remmen moeten gaan (en afstappen) omdat er getaffeld werd voor je.
Hier kan IK mij aan ergeren dat JIJ schrijft dat er getaffeld werd, het is recreatie, ga dan wedstrijden rijden.
Je verdraait mijn woorden,
ik zeg dat het jammer is.
Niet dat ik me erger.
Dat is een groot verschil.
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

filmpje is klaar,nog even wachten op het 'online' zetten..... :bounce:
Koekwous
Mountainbiker

Post by Koekwous »

_alain_ wrote:
eric66 wrote:
Dat gaat niet,
ik kan niet hard rechtdoor rijden.
Ik kan me volledig vinden in Alain z'n posts hier...
Zelf rij ik ook regelmatig toertochten en kom deze dan ook rijden voor m'n plezier,MAAR de laatste tijd beleef ik er weinig plezier meer aan! :(
Ik ben zelf niet van de snelste maar op de technische passage's loopt het tegenwoordig vaak vast en laat dit nu juist de passage's zijn waar ik me geweldig op kan uitleven,effe inhouden en op het volgende breed stuk voorbij denk ik dan,maar eens de plaats om in te halen rijden ze dan tegen 35/u van me weg om vervolgens aan het eerst volgende klimmetje weer voor me in te 'taffelen'...
Begrijp dat dit best wel kan vervelen na een tijdje,en de laatste tijd maak je het dan ook hoe langer hoe meer mee!!!

Dit heeft dus niks specifiek met deze tt in leopldsburg te maken maar op alle tt hier in limburg
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Ah, iedereen doet het op zijn eigen manier....
Ik ben tamelijk zwak op de technische stukken, maar doe ze wel graag.
Als het technische stuk dan voorbij is heb ik nog energie genoeg om eens goed door te trekken..
Ik ga meestal wel voor de langere afstanden, dus moet mijn krachten wat verdelen.
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Helaas kan ik dat beamen. Ik gebruik de rechte, brede stukken om wat te recupereren en geef alles op de technische stukken. Hard rijden op de rechte stukken doe ik op de racefiets. Het is wel niet zo dat ik me er snel aan erger al moet ik wel zeggen dat ik me op een TT in Mol er wel wat aan gestoord heb. Steeds dezelfde biker knalde me op de rechte stukken voorbij om dan letterlijk bijna stil te staan op een simpele single track. Natuurlijk moest ik me dan er dan steeds voorbijwringen of gewoon achter blijven hangen. Aan de bevoorrading snel geweest en zo snel mogelijk vertrokken zodat ik van hem verlost was. :-)
Maar ik kan me voorstellen dat als dit een nieuwe trend wordt de fun er voor sommigen wel wat af gaat.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik zal het nog eens zeggen,
ik erger me daar niet aan, ik vind het alleen jammer.
PcRider
Mountainbiker

Post by PcRider »

Vandaag de pijltjes gaan weghalen met, ondanks het weer, veel leden van onze club.
Paar drinkbussen en een spatbord gevonden en meegenomen.
Ook een lekke band, mooi opgehangen aan één van onze pijltjes, zodat we hem zeker vonden, heel wat beter dan hem het bos in te keilen.. =D> =D>.
Bij thuiskomst begonnen aan de zowat 400 foto's, hier kun je ze vinden:

http://pcrider.be/mtb2013/TT2013/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier al een paar filmpjes, gemaakt met een "DriftHD Ghost" camera:

" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by PcRider on Sun 27 Oct 2013 17:25, edited 2 times in total.
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

PcRider wrote:Vandaag de pijltjes gaan weghalen met, ondanks het weer, veel leden van onze club.
Paar drinkbussen en een spatbord gevonden en meegenomen.
Ook een lekke band, mooi opgehangen aan één van onze pijltjes, zodat we hem zeker vonden, heel wat beter dan hem het bos in te keilen.. =D> =D>.
Bij thuiskomst begonnen aan de zowat 400 foto's, hier kun je ze vinden:

http://pcrider.be/mtb2013/TT2013/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Later komen er ook nog wat filmpjes, de link meld ik dan hier ook.
Wie waren dan die 2 dames die foto's aan trekken waren op de vossenberg in Korspel ??? :-k
Post Reply