Za 26/10/2013 Oostakker :: Oostakkerse VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
MTBSDVD83
Mountainbiker

Za. 26/10/2013 Oostakker

Post by MTBSDVD83 »

Na het vele klimmen de laatste weken eens een vlak ritje uitgekozen. Maar had halfweg al dik spijt dat ik deze koos.

Bij het parkeren van de auto zei ik nog tegen mijn bikepartner "het zal hier zeker goed zijn, z'on opkomst".

- Off-road z'on 25 %, Geen Bevoorrading. :evil:, Aankondiging "soms technisch" niets van gemerkt, Bepijling was ook maar om zo te laten.

Volgend jaar zal het terug MERKSPLAS (Antwerpen) worden. :bounce:

Nog mensen die zo ontgoochelt waren na de rit.
Marcus3
Mountainbiker

Re: Za 26/10/2013 Oostakker :: Oostakkerse VTT

Post by Marcus3 »

Bon, bij gebrek aan anders in de namiddag, ook voor deze rit gekozen maar ik wist waaraan ik aan toe was. 't Is te zeggen heel veel road, net zoals vorig jaar kreeg je eerst 5 km baan voor geschoteld vooraleer je de eerste veldweg indook... #-o
Daarna wel wat meer afwisseling maar meer baan dan offroad...
Er was wel een bevoorrading, voldoende maar aan de magere kant.
Ook geen bewaakte fietsstalling. En toch slagen ze erin om 1222 deelnemers te hebben, wellicht omdat veel clubs voor de puntjes rijden en ook een gebrek aan concurrerende ritten in Oost-Vlaanderen.
quirinus
Mountainbiker

Post by quirinus »

Deze tocht is de slechtste VTT die ik dit jaar gereden heb.
Enkel omdat ik in de buurt moest zijn aan de start gekomen.
Slecht zichtbare bepijling/magere bevoorrading/en het off-roadgehalte was zo hoog dat het mij speet dat ik niet met mijn koersfiets aan de start gekomen was...
Volgende keer beter zou je denken, maar volgend jaar is het weer van dat.
Toch vond ik iets zeer positief: het schitterende fietsweer.
disc
Mountainbiker

Post by disc »

Bovenstaande verhalen klinken vertrouwd in de oren.
Om deze redenen rijd ik deze al een paar jaar niet meer.
Ik doe nog liever een solo-ritje.

Vandaag schitterend alternatief gevonden nl. Biking@Ronse.

Maar met niet te veel naar daar komen hé :wink: :-D :-D
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

quirinus wrote: dat het mij speet dat ik niet met mijn koersfiets aan de start gekomen was...
Ik was met de koersfiets en dat was ook dikke miserie. Uitpijling was met groene pijlen op de weg gespoten met een spuitbus. Enerzijds waren er al een aantal pijlen weggereden door de banden van auto's, anderzijds was de weg nog nat en daar de laaghangende zon bovenop....geen enkele pijl zichtbaar dan. Regelmatig papierke mogen bovenhalen met de route daarop uitgeprint.

Vele fietsers die zich misreden en sakkerden. Bevoorrading ben ik voorbijgereden maar zag er niet speciaal uit.

Troost mij met de gedachte dat het maar 2 Euro was, niet ver van mij uit de buurt en dat het zonneke scheen. Op de weg dus ook gene vette ! :(
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Hier ook gestart , ik wist op voorhand welk parcour we kregen :roll: . Ben hier gestart wegens tijdsgebrek & is dicht bij de deur . Was wel een mooi fietsweer :-) .
jonnie ponnie
Mountainbiker

Post by jonnie ponnie »

Ik was eigenlijk van plan in Ronse te rijden maar daar kon je 's middags niet starten. :cry:

Mooi fietsweer maar de echte mountainbiker komt hier niet echt aan zijn trekken. Eigenlijk kon je hem evengoed met je koersfiets rijden. Dat heeft natuurlijk ook met de omgeving te maken. Ik denk dat sommigen wel een gemiddelde snelheid van 30km/h hebben gehaald. :-"
marie 66
Mountainbiker

Post by marie 66 »

Voor mij was het ook dicht bij mijn deur, dus wel gemakkelijk.
Spijtig van de pijltjes...
Veel reacties toen ik terug was... #-o
Er waren op zeker 3 plaatsen pijltjes weggenomen.
Een biker heeft zelfs een wandelaar betrapt die pijltjes aan het ontvreemden was [-X
Ik ben rond 8.15 uur vertrokken en kwam na 20 minuten een verkenner tegen die op terugweg was...
Dus de route was wel degelijk verkend.

Ik heb 1 X verkeerd gereden waar pijltjes weg waren.
De bikers die na mij waren zijn dus nog meer verkeerd gereden.
Ik heb voor de 35 km gekozen en heb ook geen bevoorrading gezien.
De mensen van de 45 km tocht en de meesten die in de voormiddag hebben gereden, hebben blijkbaar ook geen bevoorrading gehad. #-o

Inderdaad wel iets positiefs; het was heel mooi weer. :-)
Ik heb toch wat sfeerbeeldjes genomen;
https://plus.google.com/photos/10522794 ... 2431027217" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes en nog veel fietsplezier, liefst zonder problemen!
Post Reply