Je hebt inderdaad een zeer groot stuk gemist na de wallen moest je terug naar links van waar je kwam en dan voor de brug naar beneden het broek in . Je hebt dan ook de leuke klimmetjes gemist in assent.Storm wrote:Ik ben afgelopen zaterdag deze route voor de eerste keer gaan rijden.
Ik woonde vorig jaar nog in Geel en ging dan ook regelmatig de BLOSO-route van Herentals-Lichtaart-Kasterlee eens rijden. Deze is echt prachtig en ik was dan ook benieuwd hoe die van Diest zou meevallen.
Aangezien ik zelf van Zolder ben, ben ik via Lummen tot in Schaffen gereden en ben ik de tocht daar begonnen.
De bepijling : in de stad Diest zelf heb ik er eens ergens eentje gemist, maar ben ik vrij snel terug op de route geraakt, niet erg dus. Dan is er echter ook nog ergens een technisch stukje waar je op de wallen aan het rijden bent en waarna je terug naar de ring van Diest wordt geleid. Ik wilde de rode verder blijven volgen, maar plots zag ik enkel nog de gele pijltjes en kwam ik automatisch in het centrum van Diest uit waar plots terug de rode en groene ook hingen. Hier heb ik blijkbaar een groot stuk gemist heb ik achteraf op het plannetje gezien.
Voor de rest is de bepijling in orde.
De staat van het parcours was ook goed te noemen, er was op sommige plaatsen wel wat modder, maar dat kon je nog goed ontwijken. Achteraf hoor ik wel van een kameraad dat het stuk dat ik heb gemist bekend staat als zeer modderig, dus misschien toch niet zo erg dat ik dit niet heb kunnen doen . . .
Het parcours zelf viel jammer genoeg een beetje tegen. Er zaten wat te veel asfaltwegen en lange dreven in naar mijn goesting, de mooie technische stukjes en singletracks waren iets te beperkt. Maar dat is natuurlijk subjectief, ik ben misschien wat teveel verwend geweest door het BLOSO-parcours van Herentals regelmatig gereden te hebben.
Al bij al dus geen slechte tocht voor beginnelingen, maar als je van singletracks of mooie, technische stukken houdt zijn er mooiere tochten denk ik.
Diest
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- jakke-pompier
- Mountainbiker
Post by jakke-pompier »
ben er vandaag gaan rijden en veel pijltjes gemist. Heb dan maar op men eigen een tour gereden met het grasbos enz erin en nog wat paden die ik nog kende van eerdere tochten.
Toch eens een gps aanschaffen denk ik
wij zijn 1 van de 4 clubs die onderhoud doen op het parcours in diestjakke-pompier wrote:ben er vandaag gaan rijden en veel pijltjes gemist. Heb dan maar op men eigen een tour gereden met het grasbos enz erin en nog wat paden die ik nog kende van eerdere tochten.
al maanden zijn wij vragende partij voor paaltjes, pijlen, ...
helaas laat het stad op zich wachten
ik kan alleen maar voorstellen aan jullie allemaal
stuur een mailtje of bel naar stad diest met de melding van de problemen
Op 11 maart organiseert Stad Diest ism BLOSO en Provincie Vlaams Brabant een MTB happening ter ere van de officiële opening nieuw vast MTB parcours Diest
Dit event wordt ondersteund door de 4 mountainbike clubs van Diest die tevens het peterschap hebben en zorgen voor het onderhoud
• www.bikefunteam.be
• www.deluchthappers.be
• www.mtbkelberg.be
• www.unitedbikers.be
Datum: Zondag 11 maart 2012
Plaats: Diest
Land: België
Provincie: Vlaams-Brabant
Bond: -
Type van het evenement: Toertocht
Naam van het evenement: Ijzerzandsteenroute
Editie #: 1
Afstanden: 18 - 30 - 47
Hoogtemeters +: 150 - 200 - 350
Startuur: 08u00 - 10u30
Aantal bevoorradingen: 1 onderweg voor de 30 en 47, aan de finish voor de 18
Inschrijvingsprijs: Gratis deelname
Inschrijvingsplaats + straat: Ecocentrum Halve Maan Diest Leopoldsvest
Postcode: 3290
Douches: Ja
Bike-wash: Ja
Bewaakte fietsparking: Ja
Dit event wordt ondersteund door de 4 mountainbike clubs van Diest die tevens het peterschap hebben en zorgen voor het onderhoud
• www.bikefunteam.be
• www.deluchthappers.be
• www.mtbkelberg.be
• www.unitedbikers.be
Datum: Zondag 11 maart 2012
Plaats: Diest
Land: België
Provincie: Vlaams-Brabant
Bond: -
Type van het evenement: Toertocht
Naam van het evenement: Ijzerzandsteenroute
Editie #: 1
Afstanden: 18 - 30 - 47
Hoogtemeters +: 150 - 200 - 350
Startuur: 08u00 - 10u30
Aantal bevoorradingen: 1 onderweg voor de 30 en 47, aan de finish voor de 18
Inschrijvingsprijs: Gratis deelname
Inschrijvingsplaats + straat: Ecocentrum Halve Maan Diest Leopoldsvest
Postcode: 3290
Douches: Ja
Bike-wash: Ja
Bewaakte fietsparking: Ja
- Rex007
- Mountainbiker
Vorige week zondag hebben mijn bike collega en ik besloten om deze tocht eens te verkennen. We hadden in het begin een beetje onze bedenkingen over het weinig percentage offroad dat er op deze tocht zat maar wat waren we blij dat we toch besloten hadden deze tocht te doen.
Zeer leuke tocht gehad, we kozen eerst de blauwe route (18km die behoorlijk pittig was) en daarna de rode (30 km). Het bewijs dat een tocht ook mooi kan zijn zonder al te veel offroad is bij deze overduidelijk. Mooie afwissling en zeer mooie streek met mooie uitzichten, heb echt genoten hier van uitzicht als je op bepaalde hoogtepunten komt.
De blauwe route was behoorlijk pittig met een paar zeer lastige klimmetjes maar ook zeer mooie afdalingen. Toen we terugkwamen van de blauwe en overschakelden op de rode ging heel vlot en ik vond het zeer leuk dat ze ervoor gekozen hadden je een stukje door het stad te loodsen om je zo naar het citadelbos te sturen, vond ik heel tof en afwisselend om even terug op adem te komen om zo weer het citadelbos in te knallen, de rest van de rode route was ook zeer mooi maar niet zo zwaar meer als de blauwe. De bewegwijzering was zeer goed en hebben nergens mis gereden, een pluim hier voor de organisatie.
Kortom zeker een rit die je moet gereden hebben en genoeg uitdagingen heeft om je conditie op de proef te stellen.
Zeer leuke tocht gehad, we kozen eerst de blauwe route (18km die behoorlijk pittig was) en daarna de rode (30 km). Het bewijs dat een tocht ook mooi kan zijn zonder al te veel offroad is bij deze overduidelijk. Mooie afwissling en zeer mooie streek met mooie uitzichten, heb echt genoten hier van uitzicht als je op bepaalde hoogtepunten komt.
De blauwe route was behoorlijk pittig met een paar zeer lastige klimmetjes maar ook zeer mooie afdalingen. Toen we terugkwamen van de blauwe en overschakelden op de rode ging heel vlot en ik vond het zeer leuk dat ze ervoor gekozen hadden je een stukje door het stad te loodsen om je zo naar het citadelbos te sturen, vond ik heel tof en afwisselend om even terug op adem te komen om zo weer het citadelbos in te knallen, de rest van de rode route was ook zeer mooi maar niet zo zwaar meer als de blauwe. De bewegwijzering was zeer goed en hebben nergens mis gereden, een pluim hier voor de organisatie.
Kortom zeker een rit die je moet gereden hebben en genoeg uitdagingen heeft om je conditie op de proef te stellen.
- snellle edddy
- Mountainbiker
Re: Diest
Post by snellle edddy »
knap ding zeg , om onderweg uwe bike af te spuiten . zouden ze meer moeten plaatsen op de blozo trajecten .