Zo 20/10/2013 Overijse :: 24e Dwars d/h Zoniënwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Guido T.
Mountainbiker

Re: Zo 20/10/2013 Overijse :: 24e Dwars d/h Zoniënwoud

Post by Guido T. »

Wij hebben gisteren met 3 Blueriders de 25 gereden (die er toch 30 bleken te zijn :-D ) omdat we eigenlijk geen tijd hadden om een TT mee te pikken. Om 12 uur moesten (mochten) we al de beentjes onder tafel gaan steken. Dus vroeg vertrokken voor deze korte rit en om mojobiker te citeren: "De VWB zou moeten verplichten dat de kleinste afstand (28km in dit geval) apart moet lopen van de andere langere afstanden" - wij hebben grote delen van dit korte parcours vrijwel alleen gereden. Desondanks deze korte afstand zaten er superleuke en zeer snelle afdalingen tussen waar plaats genoeg was om tragere rijders veilig te passeren.
Op deze afstand zaten geen technisch moeilijke passages, maar wel veel mooie singletracks en boswegen, ik bedoel hiermee dat wie maar een korte rit kan/wil rijden toch door de organisatie verwend werd.
chapeau hiervoor =D> =D> =D> en hierbij ook een grote en welgemeende "dank u wel" voor de seingevers, da's inderdaad SERVICE. Op deze korte afstand was de bepeiling in mijn ogen perfect. Merci mannen, volgend jaar kunnen we hopelijk weer een langere afstand komen rijden.
Voilà, nu staat er ook eens iets tussen van iemand die de korte afstand gereden heeft :lol:
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

Als één van de laatste (rond 10u30 )aan de 55 km begonnen
- voordeel : geen drukte op het parcours
- nadeel : aan de 1e bevoorrading geen sportdrank meer , 2e bijna opgedoekt
Een Prima TT gereden
maxeur
Mountainbiker

Post by maxeur »

fotos te zien hier: http://www.mtb-you.be/default.asp?contentid=422" onclick="window.open(this.href);return false;
Prospeer
Mountainbiker

Post by Prospeer »

Eerste keer voor mij, was de moeite. Heel mooi decor, goede bevoorrading en prima geregeld met seingevers en bvb stukje weg afgezet aan de start.
Aan een goed tempo doorgereden... de 55 km was dan ook meer dan genoeg, want op de laatste helling stond k zowat geparkeerd :P

Aan begin van de tocht iemand 2x zien vallen op een relatief smal pad (telkens gewacht tot hij terug op fiets zat). En ondanks dat ik gezegd had dat hij zich niet moest opjagen... verbaasde hij me toch weer met een onverwachte (halve) backflip :-"

Geen probleem gehad met bepijling op de 55 km (had 57 op de teller) ; clubgenoten die de 38 deden hadden meer km als mezelf :-k
Douches waren niet zo OK. 6 douches en vooral de zo goed als onbestaande omkleedruimte voor een +1000 man is onvoldoende.
jerre 1984 wrote:we zullen rekening houden met de opbouwende kritiek naar volgend jaar toe.
den toog kost inderdaad rapper gaan. iedereen heeft graag zijne wel verdiende leffe binne ne schappelijken tijd.
Idd ook beetje meer drank voorzien... en voor mij mag t ook echt bier zijn hoor :lol:
Zaskar
Mountainbiker

Post by Zaskar »

Het tweede jaar op rij dat ik deze toertocht rij. Parcours was wat veranderd qua opbouw en rijrichting.

Was om 8:00 vertrokken voor de 55 km en moet beamen dat het toch op sommige plaasten aanschuiven geblazen was.
Ik wijt dit aan de populariteit van de tocht. Spijtig dat hierdoor sommige technische passages te voet moesten genomen worden. Het is en blijft natuurlijk een zeer mooie tocht.

Het enigste echte minpunt vond ik de passage langs de spoorweg. Vorig jaar was dit al een zwaar baggerstuk maar ondanks de betere klimatologische omstandigheden, bleef het dit jaar wederom een slecht stuk ondanks dat het in de omgekeerde richting werd genomen.

Voor de rest een toptoertocht qua bevoorrading en parcours. =D>
Volgend jaar ben ik alleszins terug op de afspraak.
Loricium
Mountainbiker

Post by Loricium »

Heeft iemand een gpx tracker van dit mooi parcours?
Kan niet wachten om het na te rijden
Post Reply