Kashima Coating Fox vork weggesleten

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
_anonymus_
Mountainbiker

Kashima Coating Fox vork weggesleten

Post by _anonymus_ »

Paniek!
Mijn Fox vork (Talas 29 RLC Kashima) is één jaar oud, en ik ging hem deze winter binnen doen voor een groot onderhoud bij mijn LBS. Gisteren TT Overijse er nog mee gereden, met de bedoeling om vanaf dan mijn vaste vork weer te steken.

Nu ben ik mijn fiets aan het kuisen na de tocht van gisteren, en als ik de vorkpoten wil behandelen met Brunox Deo (doe ik na elke rit) zie ik dat de Kashima Coating aan de linkerpoot een stuk weggeschuurd is!
Ik zie niet echt krassen, maar die zullen er ongetwijfeld wel zijn.
Ik hoop dat dit niet betekent dat de vork naar de kloten is, want het was een prijzig vorkje...

Ik was van plan de vork bij m'n LBS binnen te doen, maar misschien stuur ik hem nu beter direct naar Sabma, zodat zij kunnen oordelen...
Iemand enig idee, als de poten moeten worden vervangen, wat dit gaat kosten?
jfcb
Mountainbiker

Re: Kashima Coating Fox vork weggesleten

Post by jfcb »

Heb ik ook gehad.
Mijn lbs heeft contact opgenomen met sabma en vork opgestuurd.
De vorkpoten werden onder garantie vervangen en heb enkel het gebruikelijke onderhoud moeten betalen.
Best dus contact op nemen met Sabma.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Brunox niet gebruiken voor fox!
Wanneer een fox inveert zorgt deze er zelf voor dat er een kleine film op blijft liggen.
Als je brunox gaat gebruiken ga je ervoor zorgen dat de olie dunner gaat worden en daardoor slechter gaat werken.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

BramDR wrote:Brunox niet gebruiken voor fox!
Wanneer een fox inveert zorgt deze er zelf voor dat er een kleine film op blijft liggen.
Als je brunox gaat gebruiken ga je ervoor zorgen dat de olie dunner gaat worden en daardoor slechter gaat werken.
Ook bij die met FIT-cartridge?
Die Open Bath-vorken smeerden zichzelf, dacht ik, maar weet niet of dat bij die FIT-vorken ook nog zo is.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Brunox fork spray dient toch voor de dichtingen soepel te houden, niet zozeer om een film te leggen op de vorkpoten?
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

RigolleM wrote:Brunox fork spray dient toch voor de dichtingen soepel te houden, niet zozeer om een film te leggen op de vorkpoten?
Dat dacht ik ook.
Daarom is het ook wel klote, blijkbaar heeft er daar toch iets zitten schuren.
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Brunox door FOX wordt afgeraden!!!

Af en toe uw vork omdraaien kan al helpen om de dichtingen te smeren. Ook in FIT vorken zit olie om te smeren , de dempingsolie zit apart in de FIT-demper :wink:

Maar het belangrijkste is toch om regelmatig een klein onderhoud te (laten) doen.

Probeer ook om vuilophoping rond de poten te vermijden.
Tip: klein maar bijzonder nuttig (ook voor uw balhoofdlagers)

Image
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Ik ben ook afgestapt van de brunox deo.

Zoals Ippe zegt de vork af en toe eens omdraaien om de schuimrubbers onder de dichting weer vol olie te laten zuigen.
En op tijd en stond een service (ik doe dat half weg en op het einde van het seizoen (in de winter rijd ik amper met vering), als je in de winter ook met de vork rijdt zou ik voor 3 a 4 kleine service beurten per jaar gaan (dichtingen reinigen en olie verversen in de veerpoten (niet elke keer de dempingsolie).
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Contact opnemen met je LBS waar hij aangekocht is en ze de vork laten opsturen naar Sabma. Uiteindelijk hoor je garantie te krijgen van je LBS en dit niet zelf met samba te regelen. Als het goed is zal je nieuwe vorkpoten krijgen. Hier is een tijd terug ook al een topic van geweest, de persoon moest toen slechts onderhoud betalen en meer niet.
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

IPPE wrote:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Brunox door FOX wordt afgeraden!!!

Af en toe uw vork omdraaien kan al helpen om de dichtingen te smeren. Ook in FIT vorken zit olie om te smeren , de dempingsolie zit apart in de FIT-demper :wink:

Maar het belangrijkste is toch om regelmatig een klein onderhoud te (laten) doen.

Probeer ook om vuilophoping rond de poten te vermijden.
Tip: klein maar bijzonder nuttig (ook voor uw balhoofdlagers)

Image
Zo'n Marsh Guard heb ik. Niet echt om de vork te sparen, maar als brildrager is dat een bijzonder handig ding.
Vork gaat naar Sabma via de LBS, hoop dat het garantie is.
Ik heb ooit hetzelfde voor gehad met een Reba WC, en toen was de herstelling bijna even duur als een nieuwe vork...
Dit is een vorkje van 1200 eurokes, dus de prijs van die vorkpoten zal er ook niet naast zijn.
Post Reply