El Toro Cycling Club HB wrote:_anonymus_ wrote:Gisteren ook naar Overijse afgezakt voor dit schitterend tochtje.
Op parcours en organisatie heb ik nu eens niks aan te merken.
't Was lang geleden dat ik nog eens een TT had gereden. Alle begrip dat ik op een technischere afdaling zeer regelmatig moet remmen voor een tragere biker. Maar waar ik mij wel aan ergerde was dat er ook op makkelijke afdalingen ook constant keihard wordt geremd, terwijl je daar compeet veilig de rem compleet kon los laten. Ik heb er veel gezien die echt als een strijkijzer op hun fiets zaten in de afdaling. Waarschijnlijk heeft dit veel te maken met de wielertoeristen die in deze periode ook beginnen MTB-en.
Anyway, volgend jaar zien ze mij hier zeker terug!
El Toro Cycling Club Breda
Deze reactie gaat buiten de organisatie om, ik bedoel hier hebben zij niets mee te maken.
Nog steeds hulde dus voor deze organisatie!
Maar, als inwoner van het Noord-brabantse Breda, ga ik graag fietsen waar beklimmingen zijn,
het heet tenslotte mountainbike, die zijn er vaak bij mijn allervriendelijkste zuiderburen, zo kwam ik gisteren ook voor de eerste keer in Overijse en als ik de eerste keer ergens kom voor een toertocht moet je wel anticiperen op de omgeving dwz;) bij moeilijke afdalingen rem ik inderdaad, tenslotte ben ik niet meer de jongste, bovendien kom ik in mijn geval dinsdag ook weer graag heel op mijn werk en heb ook pas 3 seizoenen ervaring,
je begrijpt, mijn fiets heeft geen beperking, de beperking ben ik zelf,
maar goed bij een makkelijke afdaling in een voor mij onbekend terrein ga ik ook wel eens in de remmen omdat ik vind dat het a;) te hard gaat en b;) ik graag ook een beetje controle houd en c;) als onbekende ook niet weet wat er na de bocht komt.
Dit gezegd hebbende, weet ik dat er meer snelle coureurs zijn dan mij en daar probeer ik zoveel mogelijk rekening mee te houden, ieder die hard wil mag van mij hard gaan en als er ruimte is maak ik ruimte en mogen zij hun gang gaan.
Maar ik vraag ook graag begrip voor de medebikers die net als ik meer liefhebber zijn en ook nog eens graag genieten van de natuur, vaak op plaatsen waar je normaal niet mag komen, ipv een tour zo snel mogelijk te fietsen, nogmaals daar heb ik ook begrip voor, maar zondagmorgen en de voormiddag zijn voor mij een uitje, ja een minivakantie bij de zuiderburen en een ieder die daar aan bijdraagt ben ik daar zeer dankbaar voor.
Met sportieve groet,
El Toro
Ps. ik ben 52 en heb deze tocht met een gemiddelde van rond de 18 op de 55/61 gereden,
ja ik houd het wel bij.
+1