Zo 20/10/2013 Overijse :: 24e Dwars d/h Zoniënwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TaurineR
Mountainbiker

Re: Zo 20/10/2013 Overijse :: 24e Dwars d/h Zoniënwoud

Post by TaurineR »

el gordo wrote:Gekomen voor 55km en uiteindelijk binnengekomen met 85km op de teller.
Een pijltje gemist (samen met nog een troep andere bikers) waardoor ik op het parcours terecht kwam van een kleinere afstand.
Ach, het was een leuk parcours met nog een betere sfeer dus deze extra kilometers was een leuke training.
Voor mij hetzelfde, vanmiddag familiefeest, 2 uur te laat..., kheb het nogal moeten uitleggen. :-?
Mooie tocht, enkel dat modderstuk langs de spoorweg, dat hadden jullie mogen sparen voor als het eens droog weer is.
Last edited by TaurineR on Sun 20 Oct 2013 22:44, edited 1 time in total.
davy1976
Mountainbiker

Post by davy1976 »

Vandaag ook naar hier gekomen voor de 68km. Had er 71km incl. verplaatsing van en naar de auto.
Heel mooie tocht met voldoende afwisseling, goede bepijling, goede bevoorradingen en vriendelijke mensen van de organiserende club.
Ik had hem persoonlijk wat zwaarder verwacht maar dat kan ook aan mijn gezapig tempo gelegen hebben :oops:
Iets dat mij niet aanstond was dat er enkele medebikers het nodig vonden om op de vuist te gaan ergens in het zoniënwoud. Ik weet niet wat de aanleiding was maar we zijn toch allemaal onderweg om een toffe zondagvoormiddag te beleven. [-X [-X [-X

Het was de verplaatsing van bijna 100km zeker waard. Proficiat aan de organisatie en tot de volgende keer zou ik zeggen...
spyko
Mountainbiker

Post by spyko »

Deze morgen leek het wel of iedereen op de Ring naar Overijse moest! Veel volk dus op het parcours, soms idd iets te veel op die single tracks. Positief bekijken en beschouwen als extra tijd om te genieten van prachtige herfstkleuren en -geuren. Toch was ik bijna om 10u. terug thuis met een kettingbreuk :( , maar gelukkig passeerde er net een handige Harry die dat supersnel gerepareerd heeft ... MERCI!!! Dus verder genoten van de prachtige rit die op het einde nog wel een serieuze extraatje in petto had: een of andere pijl gemist en in Jezus-Eik beland en ... we waren zeker niet alleen! 38km werd dus 55km ... vorige week niet kunnen rijden, dus meteen een beetje gecompenseerd!
STEVE M
Mountainbiker
Location: Nen orange me stijve biene - Ne chromé klassieker - A racepjeit

Post by STEVE M »

Ook de 55/61km gereden, maar kon me niet deren die extra km's in zulke omstandigheden ! :-D Schitterend weer, kleurrijke omgeving, een perfect berijdbare ondergrond & 't leek wel of ik vandaag in de boter trapte ! :P Life's so simple ! (o)
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

68 km gedaan. Lang gedaan dat ik de tocht van overijse reed en me best goed geamuseerd.
Om 8u vertrokken en nooit echt drukte gehad.

Wel slechte benen, spijtig, want het was eentje om te vlammen.

Laatste 20 km bleef ik wat op mijn honger zitten.
Naar mijn gevoel werden er wat kansen gemist.
In omgeving huldenberg passeerden we aan een supersteile klim en technische rotsklim, maar lieten we die links liggen. Spijtig.
jerre 1984
Mountainbiker

Post by jerre 1984 »

iedereen bedankt voor het komen. sorry voor de filles bij de eerste singel tracks. door de grote opkomst was dees niet te vermijde. we zulle rekening houden met reacties voor volgend jaar. alles juist opgekuisd, nu wel verdiende pint en gaan slapen. hopelijk tot volgend jaar.
grt
WS
Mountainbiker

Post by WS »

In omgeving huldenberg passeerden we aan een supersteile klim en technische rotsklim, maar lieten we die links liggen. Spijtig.
Een rotsklim in Huldenberg? De trapjes aan de kerk?
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Gisteren ook naar Overijse afgezakt voor dit schitterend tochtje.
Op parcours en organisatie heb ik nu eens niks aan te merken. Bijna geen asfalt, heel veel singletracks, voldoende technische stukjes om de aandacht er bij te houden, goede bevoorrading... Echt af.
Ik had een modderig parcours verwacht, maar daar was niks van aan. Af en toe eens een spatje modder, maar nergens modderploeteren. Dat is bij ons in de streek nu wel anders.

Voor de eerste bevoorrading inderdaad veel volk op het parcours, maar het was te doen. Alles kunnen op- en afrijden, al was het bij die eerste steile en technische klim nipt doordat er iemand voor mij omver viel.
Aan de biker die te voet omhoog aan het gaan was in het enige berijdbare spoor, en mijn vriendelijke vraag om te passeren beantwoorde met een veel minder vriendelijk 'kus eens dik mijn kloten' (op zo'n heel steil stuk met een bocht naar rechts rond een boom en met wortels erin): als je dat eens tegen een licht ontvlambare biker gaat zeggen, ga je er spijt van krijgen vrees ik.

't Was lang geleden dat ik nog eens een TT had gereden. Alle begrip dat ik op een technischere afdaling zeer regelmatig moet remmen voor een tragere biker. Maar waar ik mij wel aan ergerde was dat er ook op makkelijke afdalingen ook constant keihard wordt geremd, terwijl je daar compeet veilig de rem compleet kon los laten. Ik heb er veel gezien die echt als een strijkijzer op hun fiets zaten in de afdaling. Waarschijnlijk heeft dit veel te maken met de wielertoeristen die in deze periode ook beginnen MTB-en.

Anyway, volgend jaar zien ze mij hier zeker terug!
drummer
Mountainbiker

Post by drummer »

zonder iets aan de inzet van de organisatoren te willen afdoen:
files, sakkerende deelnemers, verkeersagressie...: het lijkt de verkeersinfo op een maandagmorgen wel.
Ik was iets later en toen ik de rijen auto's zag staan, heb ik beslist om enkele kilometers verder zelf een tourke van drie uren te doen (zelfs zonder GPS). Praktisch niemand gezien en zalig ontspannen terug naar huis: een aanrader voor claustrofoben, mensen met een korte lont, ochtendhumeur of meerwaardezoekers. Er is nog MTB-leven naast de gepijlde paden!
Wat de commentaar op de afgelegde kilometers betreft: als de laatste (extra) 6 km zo onoverkomelijk zwaar zijn, dan zat je na 50 km waarschijnlijk ook al kapot. Misschien de kortere afstand nemen volgende keer?
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

_anonymus_ wrote:Gisteren ook naar Overijse afgezakt voor dit schitterend tochtje.
Op parcours en organisatie heb ik nu eens niks aan te merken.

't Was lang geleden dat ik nog eens een TT had gereden. Alle begrip dat ik op een technischere afdaling zeer regelmatig moet remmen voor een tragere biker. Maar waar ik mij wel aan ergerde was dat er ook op makkelijke afdalingen ook constant keihard wordt geremd, terwijl je daar compeet veilig de rem compleet kon los laten. Ik heb er veel gezien die echt als een strijkijzer op hun fiets zaten in de afdaling. Waarschijnlijk heeft dit veel te maken met de wielertoeristen die in deze periode ook beginnen MTB-en.

Anyway, volgend jaar zien ze mij hier zeker terug!

El Toro Cycling Club Breda

Deze reactie gaat buiten de organisatie om, ik bedoel hier hebben zij niets mee te maken.
Nog steeds hulde dus voor deze organisatie!

Maar, als inwoner van het Noord-brabantse Breda, ga ik graag fietsen waar beklimmingen zijn,
het heet tenslotte mountainbike, die zijn er vaak bij mijn allervriendelijkste zuiderburen, zo kwam ik gisteren ook voor de eerste keer in Overijse en als ik de eerste keer ergens kom voor een toertocht moet je wel anticiperen op de omgeving dwz;) bij moeilijke afdalingen rem ik inderdaad, tenslotte ben ik niet meer de jongste, bovendien kom ik in mijn geval dinsdag ook weer graag heel op mijn werk en heb ook pas 3 seizoenen ervaring,
je begrijpt, mijn fiets heeft geen beperking, de beperking ben ik zelf,
maar goed bij een makkelijke afdaling in een voor mij onbekend terrein ga ik ook wel eens in de remmen omdat ik vind dat het a;) te hard gaat en b;) ik graag ook een beetje controle houd en c;) als onbekende ook niet weet wat er na de bocht komt.

Dit gezegd hebbende, weet ik dat er meer snelle coureurs zijn dan mij en daar probeer ik zoveel mogelijk rekening mee te houden, ieder die hard wil mag van mij hard gaan en als er ruimte is maak ik ruimte en mogen zij hun gang gaan.
Maar ik vraag ook graag begrip voor de medebikers die net als ik meer liefhebber zijn en ook nog eens graag genieten van de natuur, vaak op plaatsen waar je normaal niet mag komen, ipv een tour zo snel mogelijk te fietsen, nogmaals daar heb ik ook begrip voor, maar zondagmorgen en de voormiddag zijn voor mij een uitje, ja een minivakantie bij de zuiderburen en een ieder die daar aan bijdraagt ben ik daar zeer dankbaar voor.

Met sportieve groet,

El Toro

Ps. ik ben 52 en heb deze tocht met een gemiddelde van rond de 18 op de 55/61 gereden,
ja ik houd het wel bij.
Post Reply