Za 19/10/2013 Oudenaarde :: 23ste Koppenberg VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Krisken
Mountainbiker

Re: Za 19/10/2013 Oudenaarde :: 23ste Koppenberg VTT

Post by Krisken »

2 keer genoten vandaag : 1 keer smorgens op een berijdbaarder dan verwacht parcours :-)

En 1 keer met de kleine van 6 de kidstour van 18km gereden.
Kleine goed gebold, papa fier. Die mannekes doen dat potverdorie goed : zonder vrees en zonder een plas over te slaan. Je moest ze de weide na de koppenberg zien beneden donderen...

Dikke merci om de kids te verwennen met een mooie tocht, 2 bevoorradingen en een leuk aandenken achteraf : dik in orde ! =D>

Minder ervaring van de dag : iemand voor mij over kop zien gaan : wiel paraplu en het zag er de klassieke sleutelbeenbreuk uit. Hopelijk snel hersteld!
vélosiepjédotsjka
Mountainbiker

Post by vélosiepjédotsjka »

slebbe wrote:Ook deze keer de traditie verdergezet en de 48 met koppen-duplex samen met mn dochter genoten.
Heerlijk parcours, Vlaanderen op zijn schoonst.
Aangename mensen in de organisatie, prima inschrijving en bevoorradingen.
Heerlijk microklimaat.
Achteraf n lekkere hot-dog met n blonde ename.
Wat moet een mens meer hebben in zijn hobby.
Bedankt Koppenbergvrienden om je jaarlijkse inspanning.
Ik kan me geen oktober meer voorstellen zonder de droom van jullie berg
Het waren er 52,5 aangezien we twee keer de koppenberg hebben gedaan :-).
Tot de grote verbazing een perfect berijdbaar parcours ondanks de voorbije regenval ... En inderdaad alweer een perfecte organisatie over de gehele lijn !!

Voor mij is en blijft dit de mooiste VTT van het jaar ... zo een tiental jaar geleden was dit mijn allereerste mountainbiketocht ooit: 's morgens een MTB gaan kopen bij Meirhaeghe en enkele uren later stonden we bovenop de koppenberg ... en het blijft een magisch parcours in deze mooie herfstkleuren.

wat mij betreft, tot volgend jaar!!
s-works 81
Mountainbiker

Post by s-works 81 »

Rubber Duck wrote:
demontventoux wrote:Heeft iemand de hoogtemeters voor de 48km?
Ik had er 937 maar mijne maat slechts 850, dus zal daar ergens tussenin zitten denk ik.
Ik vond t trouwens de moeite om een uurtje in de auto te zitten. Kom enkele keren per jaar naar deze regio afgezakt om te biken en kan telkens tevreden terug . Mooie organisatie en parcours lag er overal bereidbaar bij uitgezonderd idd de klim naar den os maar met de regen van de afgelopen dagen is dit normaal als er al een deel bikers over gereden hebben. Tot volgend jaar !
Ik had 52.1km met de extra lus van de koppenberg erbij en 824hm,goe gebold aan 21,2 gemiddeld,het lag er inderdaad beter bij dan verwacht na de vele regenvlagen afgelopen dagen.
!MtbMdf!
Mountainbiker

Post by !MtbMdf! »

Krisken wrote:
Minder ervaring van de dag : iemand voor mij over kop zien gaan : wiel paraplu en het zag er de klassieke sleutelbeenbreuk uit. Hopelijk snel hersteld!
kan ik inderdaad bevestigen,

Mijn fiets buddy, houdt er inderdaad een sleutelbeenbreuk aan over? :cry: :-?

Zag er nochtans naar uit dat het een schouder uit de kom was(voor mij dan) maar het onderzoek in het ziekenhuis toonde aan dat het sleutelbeen gebroken is! Week rust en dan opnieuw bekijken en waarschijnlijk opereren. Niet leuk natuurlijk, maar kan gebeuren dat weten we! ](*,)
Bij deze wil ik de mensen die het snelst bij mijn collega waren nog eens bedanken voor de snelle reactie, en het bellen naar de organisatie. Bedankt in naam van ons slachtoffer( die niet op het forum zit)!
PT Green
Mountainbiker

Post by PT Green »

Een leuke rit, ondanks de modder nog goed te doen.
Vlotte inschrijving,
pittig klimwerk (zeker die koppenberg op het einde, amai mijne frak #-o ),
2x een degelijke bevoorrading,
prachtig decor en zeer goede bepijling,
samengevat, volgend jaar sta ik hier terug!

Prima werk van de organisatie en het team!
quicky
Mountainbiker

Post by quicky »

Gisteren na 3 weken zonder fiets, wegens ons eigen organisatie van Brakelse Bossen VTT, mij toch gewaagd aan de 48km. Met de fiets van thuis, goed opgewarmd dus, aan degelijk tempo begonnen. Naar het einde toe liepen de benen wel vol en met nog 17km tegenwind en beklimming Edelare in het achterhoofd, heb ik de Koppenberg over geslagen. Gemiddele hartslag 155 op mijn 54jaar, zegt veel over de lastigheidsgraad. Vandaag wijselijk besloten om rustig te bekomen en de fiets zijn oderhoud te geven.
In vergelijking met onze Brakelse Bossen, qua hoogtemeters ongeveer gelijkwaardig, maar Koppenberg veel minder technisch en minder interval. Wel iets langere beklimmingen en zeker even lastig. De vrij lange doortocht in het Kluisbos mocht er best wezen.
Conclusie, beide tochten steken er zeker qua parcours, met kop en schouder boven uit in de Vlaamse Ardennen. Gevarieerde parcours met genoeg beklimmingen en mooie afdalingen, dat is toch wat wij mountainbikers leuk vinden...
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

!MtbMdf! wrote:
Krisken wrote:
kan ik inderdaad bevestigen,

Mijn fiets buddy, houdt er inderdaad een sleutelbeenbreuk aan over? :cry: :-?

Zag er nochtans naar uit dat het een schouder uit de kom was(voor mij dan) maar het onderzoek in het ziekenhuis toonde aan dat het sleutelbeen gebroken is! Week rust en dan opnieuw bekijken en waarschijnlijk opereren. Niet leuk natuurlijk, maar kan gebeuren dat weten we! ](*,)
Bij deze wil ik de mensen die het snelst bij mijn collega waren nog eens bedanken voor de snelle reactie, en het bellen naar de organisatie. Bedankt in naam van ons slachtoffer( die niet op het forum zit)!
't is graag gedaan!!! (Azo had ik wat tijd om te recuperen! :-D ) Wenst uwe maat maar succes.
Krisken
Mountainbiker

Post by Krisken »

quicky wrote:Gisteren na 3 weken zonder fiets, wegens ons eigen organisatie van Brakelse Bossen VTT, mij toch gewaagd aan de 48km. Met de fiets van thuis, goed opgewarmd dus, aan degelijk tempo begonnen. Naar het einde toe liepen de benen wel vol en met nog 17km tegenwind en beklimming Edelare in het achterhoofd, heb ik de Koppenberg over geslagen. Gemiddele hartslag 155 op mijn 54jaar, zegt veel over de lastigheidsgraad. Vandaag wijselijk besloten om rustig te bekomen en de fiets zijn oderhoud te geven.
In vergelijking met onze Brakelse Bossen, qua hoogtemeters ongeveer gelijkwaardig, maar Koppenberg veel minder technisch en minder interval. Wel iets langere beklimmingen en zeker even lastig. De vrij lange doortocht in het Kluisbos mocht er best wezen.
Conclusie, beide tochten steken er zeker qua parcours, met kop en schouder boven uit in de Vlaamse Ardennen. Gevarieerde parcours met genoeg beklimmingen en mooie afdalingen, dat is toch wat wij mountainbikers leuk vinden...
Volledig akkoord, 2 topVTT's =D> =D>
Jullie werk achter de schermen wordt geapprecieerd!
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

quicky wrote: Conclusie, beide tochten steken er zeker qua parcours, met kop en schouder boven uit in de Vlaamse Ardennen. Gevarieerde parcours met genoeg beklimmingen en mooie afdalingen, dat is toch wat wij mountainbikers leuk vinden...
Waarschijnlijk mtb'er buiten het mtb-seizoen ? :-D
Hmm, mooie tocht daar niet van maar vraag me af of je die van jowan,krierekrossers,onwheels,heestert,vichte,amougies al eens gereden hebt om niet te spreken van de herders en flobecque en nog wat andere die ik hier vergeet ?
jonnie ponnie
Mountainbiker

Post by jonnie ponnie »

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Quicky graag stoeft op zijn eigen organisatie. :oops:
Post Reply