trailfox
nice
150mm
12.30kg
inderdaad ziet er niet slecht
flimken ziet er ook niet slecht uit
http://www.bmc-racing.com/bx-nl/bikes/m ... /tf01/xtr/" onclick="window.open(this.href);return false;
rocky mountain Instinct
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- mountainsurfer
- Mountainbiker
Re: rocky mountain Instinct
Ik twijfel zelf tussen de instinct BC edition en het kleine broertje in 650b: de altitude rally-edition.
De instinct is breder inzetbaar, en komende van een 130/140mm 29er sluit die het beste aan bij wat ik tot nu toe gehad heb. Is dus nog echt ok als XC-tourer voor de toertochtjes te doen met zijn 29" wielen.
De Altitude rally-edition zal meer fun zijn, maar iets minder geschikt als do-it-all bike. Wendbaarder en met meer veerweg, is dit een echt enduro-speeltje...
dilemma dilemma!
De instinct is breder inzetbaar, en komende van een 130/140mm 29er sluit die het beste aan bij wat ik tot nu toe gehad heb. Is dus nog echt ok als XC-tourer voor de toertochtjes te doen met zijn 29" wielen.
De Altitude rally-edition zal meer fun zijn, maar iets minder geschikt als do-it-all bike. Wendbaarder en met meer veerweg, is dit een echt enduro-speeltje...
dilemma dilemma!
Is die 130/140mm die jij had ook fun voor de toertochten hier in Vlaanderen? Weet niet waar jij meestal gaat fietsen, maar wij hebben hier voornamelijk singletrack zonder hoogteverschillen - enduro-gehalte 0,0.philledan wrote:Ik twijfel zelf tussen de instinct BC edition en het kleine broertje in 650b: de altitude rally-edition.
Langs de andere kant wil ik dat mijn toekomstige fiets ook goed meekan in pakweg zwitserland of de vogezen. Vandaar een 100mm fully als tussenoplossing dacht ik.
Heb vooral schrik van de rechtere zithouding bij de fietsen met meer veerweg...
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Fender2, koop u een goeie polyvalente 29er fully met 100-120mm veerweg.
Door dan te combineren met set ups kan uw fiets dienen voor heel wat situaties.
- andere banden naargelang de situatie (iets snel en vlot rollend voor vlaanderen, iets steviger voor Zwitserland)
- eventueel een ander/korter stuurpennetje voor de bergen (is rap gewisseld en kan een fiets helemaal anders doen sturen)
Door dan te combineren met set ups kan uw fiets dienen voor heel wat situaties.
- andere banden naargelang de situatie (iets snel en vlot rollend voor vlaanderen, iets steviger voor Zwitserland)
- eventueel een ander/korter stuurpennetje voor de bergen (is rap gewisseld en kan een fiets helemaal anders doen sturen)
ik heb met die 130/140 hier voldoende fun. Spreek voor zichzelf dat die niet ten volle wordt gebruikt. Ik woon in vlaams-brabant, dus niet in de vlakke vlaamse kleipolders, dus wat veerweg af en toe kan ik wel gebruiken. Ik ga ook meerdere malen per jaar de ardennen en buitenland opzoeken...fender2 wrote:Is die 130/140mm die jij had ook fun voor de toertochten hier in Vlaanderen? Weet niet waar jij meestal gaat fietsen, maar wij hebben hier voornamelijk singletrack zonder hoogteverschillen - enduro-gehalte 0,0.philledan wrote:Ik twijfel zelf tussen de instinct BC edition en het kleine broertje in 650b: de altitude rally-edition.
Langs de andere kant wil ik dat mijn toekomstige fiets ook goed meekan in pakweg zwitserland of de vogezen. Vandaar een 100mm fully als tussenoplossing dacht ik.
Heb vooral schrik van de rechtere zithouding bij de fietsen met meer veerweg...
Het is ook wikken en wegen wat je van de fiets verwacht he; wil je een racemachien dat omhoog vliegt, of een speelse bike die eerder zijn weg zoekt op de technische stroken en de downhills? Ik zocht het tweede, en ben er bijzonder tevreden van. Ik laat het dan ook niet aan mijn hart komen dat de mannen in spandex mij op de toertochtjes voorbij knallen met het volste gemak :)
- mountainsurfer
- Mountainbiker
Post by mountainsurfer »
liever wat meer fun
en trager (wat meer rondzien , er is zoveel te zien )
dan gestresseerd vertrekken en toekomen
mtbiken is tenslotte voor de ontspanning en fun
mijne giant anthem 29 is meer op snelheid gericht
mijne jekyll was meer fun
en trager (wat meer rondzien , er is zoveel te zien )
dan gestresseerd vertrekken en toekomen
mtbiken is tenslotte voor de ontspanning en fun
mijne giant anthem 29 is meer op snelheid gericht
mijne jekyll was meer fun
-
_anonymus_
- Mountainbiker
Post by _anonymus_ »
Mijn dilemma is vooral of een 29er fully met veel veerweg trails waar ik nu fun op heb, niet saaier gaat maken.
Op sommige routes in de bergen vorige zomer heb ik duidelijk gemerkt dat het met mijn 29er hardtail bij momenten niet meer fun was, terwijl het dat wel was toen ik iemand z'n fully mocht lenen. Daarvoor wil ik dus graag een fully.
Waar ik schrik voor heb, is dat technische stukjes hier in de buurt (Vlaamse Ardennen), die op zich niet zo spectaculair zijn maar waar ik nu wel moet werken met de hardtail, plots niet meer uitdagend worden. Ik kan niet elke week naar de Ardennen of de bergen, en wil een fiets waarmee ik mij ook op vlakkere en minder technische ritjes nog kan amuseren.
Op sommige routes in de bergen vorige zomer heb ik duidelijk gemerkt dat het met mijn 29er hardtail bij momenten niet meer fun was, terwijl het dat wel was toen ik iemand z'n fully mocht lenen. Daarvoor wil ik dus graag een fully.
Waar ik schrik voor heb, is dat technische stukjes hier in de buurt (Vlaamse Ardennen), die op zich niet zo spectaculair zijn maar waar ik nu wel moet werken met de hardtail, plots niet meer uitdagend worden. Ik kan niet elke week naar de Ardennen of de bergen, en wil een fiets waarmee ik mij ook op vlakkere en minder technische ritjes nog kan amuseren.
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Moest ik één velo moeten kiezen waar ik bijna over mee uit de voeten kan dan zou het deze zijn:
http://www.bikes.com/en/bikes/element-bc-edition/2013
Rocky Mountain Element BC edition.
29er met 120mm veerweg die je naar 90mm kan droppen als het nodig is.
Dropper post voor het zwaardere werk, lichte zadelpen voor marathons.
Licht AC RACE wielsetje met snelle banden als je wil racen; en een Flow EX setje voor het zwaardere werk.
Weet niet of die er in 2014 ook nog tussen zitten, maar met zo'n 120/90 TALAS vork en een dropper kan je elke 29er fully wel héél veelzijdig maken vind ik.
Jullie mening?
http://www.bikes.com/en/bikes/element-bc-edition/2013
Rocky Mountain Element BC edition.
29er met 120mm veerweg die je naar 90mm kan droppen als het nodig is.
Dropper post voor het zwaardere werk, lichte zadelpen voor marathons.
Licht AC RACE wielsetje met snelle banden als je wil racen; en een Flow EX setje voor het zwaardere werk.
Weet niet of die er in 2014 ook nog tussen zitten, maar met zo'n 120/90 TALAS vork en een dropper kan je elke 29er fully wel héél veelzijdig maken vind ik.
Jullie mening?
- BlackRaider
- Mountainbiker
Post by BlackRaider »
Leuk om volgen, ben eigenlijk helemaal naar hetzelfde soort fiets op zoek.
Iets waar je een XC-training, een ardennenmarathon, een alpen-tocht en zelfs een enduro mee kan rijden.
Een 29" fully met 120-130mm travel, balhoofdhoek van ongeveer 68°, breed stuur en een dropper post lijkt me hier ideaal voor.
Vervolgens kan je dan afhankelijk van de omstandigheden switchen tussen verschillende bandensets en lengte van de stuurpen.
Heel interessante fietsen vind ik de BMC fourstroke en de Scott Genius maar deze zijn beide wel aan de dure kant.
Een fiets die me prijs/kwaliteit enorm aanspreekt is de Canyon Spectral AL 29.
Zelfs in de goedkoopste 6.9 afmontage heb je voor €1999 een erg knappe fiets met een deftige afmontage.
Iets waar je een XC-training, een ardennenmarathon, een alpen-tocht en zelfs een enduro mee kan rijden.
Een 29" fully met 120-130mm travel, balhoofdhoek van ongeveer 68°, breed stuur en een dropper post lijkt me hier ideaal voor.
Vervolgens kan je dan afhankelijk van de omstandigheden switchen tussen verschillende bandensets en lengte van de stuurpen.
Heel interessante fietsen vind ik de BMC fourstroke en de Scott Genius maar deze zijn beide wel aan de dure kant.
Een fiets die me prijs/kwaliteit enorm aanspreekt is de Canyon Spectral AL 29.
Zelfs in de goedkoopste 6.9 afmontage heb je voor €1999 een erg knappe fiets met een deftige afmontage.