Zo 20/10/2013 Zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Grand Canyon
Mountainbiker

Re: Zo 20/10/2013 Zonhoven

Post by Grand Canyon »

Regenvast parcours: ja. We zijn niet alleen gezegend met de mooie omgeving hier maar ook met veel wit-grijze zandgrond. Vandaar de heide trouwens. En weinig leemachtige en zwarte zandgrond betekent dat het water goed weg kan. Een beetje regen betekent hier dat de losse zandgrond wat vaster wordt trouwens, een voordeel voor een nadeel (voor de minder krachtige rijders). Maar dit betekent natuurlijk niet dat er geen vettige stroken kunnen bij zijn. Als het wat geregend heeft zal uw fiets altijd vuil zijn, punt. En hoe later je vertrekt hoe meer de vettige stroken "open" gereden zijn. Leg gerust uw snelle banden op! 8)
De voorspellingen zijn momenteel alleszins gunstig:
http://www.weerstationmaasmechelen.be/v ... imburg.htm

Boomstronken: ja. Een noodzakelijk kwaad voor iedere toertocht zeker! Deze mogen we ook niet zomaar verwijderen [-X . Maar zoals gezegd, het moet ook nog MTB blijven. Bezie het maar als verkeersremmers of middeltjes om uw techniek op peil te houden!

Welk bosje veiliger gemaakt: Ja dat tegenover de hondenschool, een beetje, want dat viel wel mee. Maar ook dichter naar de start toe, het bos wat hierop aan sluit, waar trouwens ooit iemand tegen een overhellende tak reed waarvan wij dachten "het is toch mountainbike hè". Maar ook het dennenbos langs het containerpark, aan de andere zijde van de hondenschool, het bosje achter de voetbalplein van De Waerde ( zondag parking) en natuurlijk onderweg hier en daar waar nodig, maar zo weinig mogelijk, met respect voor de natuur! 8-[
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Misschien een domme vraag, maar hoe verhoudt deze TT zich tov de TT van in Houthalen op 29/09?
Ik heb deze TT toen gereden en stel me de vraag in hoeverre ze elkaar overlappen?
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

Grand Canyon wrote:Welk bosje veiliger gemaakt: Ja dat tegenover de hondenschool, een beetje, want dat viel wel mee. Maar ook dichter naar de start toe, het bos wat hierop aan sluit, waar trouwens ooit iemand tegen een overhellende tak reed waarvan wij dachten "het is toch mountainbike hè". Maar ook het dennenbos langs het containerpark, aan de andere zijde van de hondenschool, het bosje achter de voetbalplein van De Waerde ( zondag parking) en natuurlijk onderweg hier en daar waar nodig, maar zo weinig mogelijk, met respect voor de natuur! 8-[
& als jullie nu ook nog 't stuk aan de hondenschool van Termolen (aan 't stort) terug in z'n oude glorie hersteld hebben ben ik jullie eeuwig dankbaar :-D
erik2
Mountainbiker

Post by erik2 »

Ik hoop dat die berk op 100m van het einde er nog ligt. Ben daar vorig jaar over gevallen -> gebroken rib!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Als het weer wa mee wil kom ik zondag ook af...

En die denappels hadden jullie echt mogen laten liggen wat mij betreft.
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

kazzz wrote:Misschien een domme vraag, maar hoe verhoudt deze TT zich tov de TT van in Houthalen op 29/09?
Ik heb deze TT toen gereden en stel me de vraag in hoeverre ze elkaar overlappen?
Geen domme vraag nee... Heb hem dit jaar niet gereden, als je mij de track in een PB stuurt kan ik eens kijken maar ben er vrij zeker van dat wij zeer weinig zullen overlappen.
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

kawa wrote:Als het weer wa mee wil kom ik zondag ook af...

En die denappels hadden jullie echt mogen laten liggen wat mij betreft.
:-) We zullen er terug wat op gooien!
Nee, ge moogt gerust zijn, er zullen er nog veel liggen of bijgekomen zijn ondertussen. We hebben slechts wat bochten zuiver gemaakt waar er echt veel lagen en omdat het echt niet aangenaam is daar onderuit te gaan als opgejaagd wild. We weten hoe dat soms gaat in een "toertocht".
Maar denk vooral niet dat er ne rooie loper van begin tot einde ligt, we zouden niet willen, het moet MTB blijven.
Ik heb bijvoorbeeld graag wat hindernissen en vind het prima een keer te moeten afstappen en lopen...
En wij stellen tenslotte maar een route ter beschikking, iedereen blijft verantwoordelijk voor zijn eigen stuurkunsten. We proberen het gewoon met gezond verstand mooi en veilig te houden.
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

sTTevie wrote:
Grand Canyon wrote:Welk bosje veiliger gemaakt: Ja dat tegenover de hondenschool, een beetje, want dat viel wel mee. Maar ook dichter naar de start toe, het bos wat hierop aan sluit, waar trouwens ooit iemand tegen een overhellende tak reed waarvan wij dachten "het is toch mountainbike hè". Maar ook het dennenbos langs het containerpark, aan de andere zijde van de hondenschool, het bosje achter de voetbalplein van De Waerde ( zondag parking) en natuurlijk onderweg hier en daar waar nodig, maar zo weinig mogelijk, met respect voor de natuur! 8-[
& als jullie nu ook nog 't stuk aan de hondenschool van Termolen (aan 't stort) terug in z'n oude glorie hersteld hebben ben ik jullie eeuwig dankbaar :-D
Nu praat je letterlijk over mijn achtertuin :-) Jammer dat daar zo veel gesnoeid is en vele bomen liggen ja. Maar ik begrijp het wel, veel van die aangeplante bomen waren keesrot en kon je zo omduwen. Voor kinderen zoals die van de scouts die er dikwijls bosspelen doen (of deden nu) niet echt veilig. Zelf heb ik meer moeite met de dure en zinloze omheining die er geplaatst werd, wandelaars binnen, bikers buiten, zo lijkt het wel.
Nu, zoals vele toertocht organisatoren weten zijn "de groenen" alleen maar groener geworden :-& en mogen we steeds op minder en minder plaatsen MTB'n. Enkele vaste routes kan men kiezen en hier en daar wat privé bos en that's it. Dus waar wij ons vroeger veel meer konden uit leven zoals daar bijvoorbeeld mogen wij dit er nu niet meer bij nemen. :evil:
Maar ik heb gezien dat er tegen de kuil aan al wat nieuwe paadjes ontstaan zijn. En ik twijfel er niet aan dat de oude single track ooit wel eens plots in zijn glorie hersteld zal zijn :-$
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

Grand Canyon wrote:Zelf heb ik meer moeite met de dure en zinloze omheining die er geplaatst werd, wandelaars binnen, bikers buiten, zo lijkt het wel.
Nu, zoals vele toertocht organisatoren weten zijn "de groenen" alleen maar groener geworden :-& en mogen we steeds op minder en minder plaatsen MTB'n. Enkele vaste routes kan men kiezen en hier en daar wat privé bos en that's it. Dus waar wij ons vroeger veel meer konden uit leven zoals daar bijvoorbeeld mogen wij dit er nu niet meer bij nemen. :evil:
amen! ... op Teut zelf & aan Brandbos ook, nu op zich valt 't nog mee, je hebt 'n paar poortjes waar je over moet klauteren, maar waarom konden ze niet zoals op Terhaegdoornheide gewoon veerasters plaatsen & 't worden 'r ook altijd maar meer & meer, onder de uitvlucht dat 't voor de schapen is, maar konden ze dat niet perfect oplossen met die oranje tijdelijke omheiningen (die ze ook weer op Terhaegdoornheide gebruiken, 't is alsof ze aan Houthalen kant slimmer zijn dan aan Zonhoven kant :lol: ) ... ik noem die groenen dan ook eerder ecoterroristen als ecologisten ...

ik ben toch nog altijd van plan met 'n paar man deze winter dat boske terug op te ruimen, als 't 's echt té slecht is om te gaan fietsen :lol:
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

MTB Bike Brothers zal aanwezig zijn zoals elk jaar.
Begint stilaan een klassieker te worden voor ons
Post Reply