roc d'azur 2013

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Corleone
Mountainbiker

Re: roc d'azur 2013

Post by Corleone »

Met een delegatie Castori ook meegedaan aan de roc.Ja man wat was dat!
Dit was het beste wat ik ooit al gereden heb en ook het moeilijkste.
Mijn technische bagage kon duidelijk het daalwerk niet aan :-D ,waardoor ik dan ook de grond van
dicht heb mogen zien.

De mede Castori hadden er duidelijk minder moeite mee ,waardoor ze ook 4 ritten hebben gereden.

Ik heb alleen de roc altitude gereden,zo kon ik Zondags supporteren.Het viel me trouwens op dat er veel Vlamingen aanwezig waren.
Veel Herders gezien/aangemoedigd ook!

Nu werken aan mijn afdalingen... :-D
EvO@d1rk.be
Mountainbiker

Post by EvO@d1rk.be »

Ook net terug van de Roc d'Azur! Verdorie, zo zalig! Volgend jaar opnieuw van de partij.

Op donderdag de rando roc altitude, vrijdag de mid roc en dan zondag de roc d'azur gereden. Ideaal programma met een dagje rust op zaterdag, enkel jammer dat groot deel van die tracks overeenkomt.
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

da was zalig!
eerste deelname en zeker niet de laatste.. begonnen met de roc challenge.. daar deftig mijn afdalingen onder de knie moeten krijgen, der was niet teveel volk op het parkoers, ideaal dus.. op de mid roc was het direct van de start knallen.. op de roc zelf me dan bewust ingehouden om me de laatste keer te amuseren! volgende jaar terug!
EvO@d1rk.be
Mountainbiker

Post by EvO@d1rk.be »

Hoe belachelijk duur zijn die foto's...
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Twas toppie :-)
Meegedaan aan de Roc Marathon Mondevélo en aan de Roc d'Azur. Damn dit was genieten =D>
Telkens wel een frisse start maar algauw liepen de temperaturen op tot boven de 20°.
Veel volk, meer althans dan 3j geleden, maar niet veel bekende gezichten gezien.
De marathon vond ik een stuk zwaarder en technischer dan 2010, maar toch een veel betere prestatie neergezet dankzij de 29'r.
Image
Image

Oja, er werd ook nog gebiked :-)
Image

Jammer dat het gedaan is #-o
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Wat is eigenlijk het mythische aan deze organisatie? Ik hoor hier al enkele jaren mede-bikers over spreken maar de langste rit bvb is 'amper' 56km en 1800htm. Of miskijk ik mij hierop? :-k
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

freezy wrote:Wat is eigenlijk het mythische aan deze organisatie? Ik hoor hier al enkele jaren mede-bikers over spreken maar de langste rit bvb is 'amper' 56km en 1800htm. Of miskijk ik mij hierop? :-k
Klopt niet. We hadden zaterdag 95 km en ca. 2400 hm, weliswaar inclusief verplaatsing van camping columbier en terug. Ongeveer 4 km enkel.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

freezy wrote:Wat is eigenlijk het mythische aan deze organisatie? Ik hoor hier al enkele jaren mede-bikers over spreken maar de langste rit bvb is 'amper' 56km en 1800htm. Of miskijk ik mij hierop? :-k
Voor mij telt er op de Roc maar 1 rit: de marathon van 83km (2400+hm)
http://app.strava.com/activities/89071595" onclick="window.open(this.href);return false;
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Na 3j ook terug super geamuseerd op de Roc.
Op vrijdag de Marathon gereden,vanuit startbox 2 was het op de eerste klim al volk oprapen die in box 1 gestart waren,dus dat beloofde #-o
Enkele keren van de fiets gemoeten door wandelaars maar toch nog 294e aangekomen op 2700.
Dan zondag de Roc zelf,vanuit box 3 achteraan,wat pech en direct mogen achtervolgen.Efkes doorgevlamd int begin en aangekomen op plaats 566 van 5200.
Vond het zalig en zo technisch is dit nu ook weer niet,alles was perfect te rijden.
Mss volgend jaar terug of es iets anders.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Voor de derde keer op rij naar de Roc geweest. Het was in elk geval de koelste editie, in de startbox 's ochtends 10-11° brrr
Ik had gedacht de masters roc als trainingske te doen op de marathon, maar mij toch laten verleiden om door te rijden om zodoende de afdalingen zonder veel hinder te kunnen nemen... helaas, het was toch file bij de fournel :roll:

Enfin ja, daags nadien dan in de eerste startbox voor de marathon... dat bleek totaal geen voordeel te zijn want vorig jaar kon ik vanuit de 2de startbox bij de eerste 20 de base nature verlaten en had ik geen last van opstoppingen, helaas nu wel.
Na 37 km ging het helaas totaal fout: een alternatieve lijn gepakt om een wandelende biker te passeren, helaas was de drop ofwel iets te stijl ofwel lag er iets waardoor mijn wiel haperde, maar in no time knalde ik met mijn gezicht tegen de harde ondergrond... afgevoerd met de ambulance en in de ziekenboeg aan de base nature genaaid boven en onder mijn rechteroog. Een scan van mijn kaak moest ik maar maandag in België laten nemen zei de dokter ginder.

Daags nadien mijn bike dan gaan recupereren en later in de middag beginnen twijfelen om de Roc toch mee te rijden ondanks de blessures... uiteindelijk een helm gekocht zodat ik alvast kon starten.
Zondag op het gemak aan begonnen en in sommige afdalingen toch eventjes afgestapt om geen risico te nemen op een nieuwe valpartij. Ik was binnen in 3u39, wat gezien de omstandigheden best goed meeviel.

Gisterenochtend de scan laten nemen; niks gebroken :wink:
Post Reply