In dat perspectief, ik veronderstel dat de 25 een stuk van de 40 is? (geen apart stuk m.a.w.)
Za 12/10/2013 Opoeteren-Dorne :: Oeterdal Wintertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- DudeWithBike
- Mountainbiker
- Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur
Re: Za 12/10/2013 Opoeteren-Dorne :: Oeterdal Wintertocht
Post by DudeWithBike »
Leon, dank je wel voor de eerlijke info! 450 hms op 40 km is inderdaad niet slecht voor de streek! En dat jullie schoon toeren kunnen ineensteken weet ik ondertussen ook danzij de twee andere die jullie dit jaar organizeerden. Het gebrek aan langere afstand zal ons dus zeker niet tegenhouden, desnoods doen we 40 + 25 of zelfs 40 * 2 (zal van weersomstandigheden afhangen)
In dat perspectief, ik veronderstel dat de 25 een stuk van de 40 is? (geen apart stuk m.a.w.)
-
leikepej
- Mountainbiker
De splitsing is al na 2 km.DudeWithBike wrote:Leon, dank je wel voor de eerlijke info! 450 hms op 40 km is inderdaad niet slecht voor de streek! En dat jullie schoon toeren kunnen ineensteken weet ik ondertussen ook danzij de twee andere die jullie dit jaar organizeerden. Het gebrek aan langere afstand zal ons dus zeker niet tegenhouden, desnoods doen we 40 + 25 of zelfs 40 * 2 (zal van weersomstandigheden afhangen)![]()
De 25 km is een stuk makkelijker dan de 40 km, om de mindere bikers ook de kans te geven ook hun ding te doen, alhoewel het ook pittig is met toch minder klimmetjes.
De 40 km heeft een vlakke aanloop van ca. 5 km en dan doe je bergerven aan met tal van klimmetjes en tracks die ik daar aan elkaar gebreid heb om het toch weer afwisselend te maken.
Na 19 km smelt 40/25 km samen en na 23 km ben je aan de bevoorrading.
Tip: als je de 40 km rijd en nog een 2 de ronde, kan je op de plaats waar de 40/25 samenkomen terug naar start/finish(2.5 km) rijden met 61 km op de teller - rij je tot de bevoorrading en daar afkort naar start/finish (2 km) heb je 67 km.
Leon
-
leikepej
- Mountainbiker
Vandaag al 15 km pijlen plaatsen en morgen avond de rest, zaterdag vroeg de kalklijnen. Hopelijk
zijn de weergoden met ons.
Leon
zijn de weergoden met ons.
Leon
Leon,
Komt de tocht door opitter?
We komen met de fiets van bree, en is misschien een optie om hier aan te pikken, daarna braaf te betalen in dorne, en dan door te rijden?
Dirk
We komen met de fiets van bree, en is misschien een optie om hier aan te pikken, daarna braaf te betalen in dorne, en dan door te rijden?
Dirk
-
Tinus Lochs
- Mountainbiker
Post by Tinus Lochs »
Vermoedelijk niet, als ik zijn uitleg op de eerste pagina goed interpreteer. Daar beschrijft hij immers de historiek en het verschil tussen deze tocht en de wintertocht, die wel de Opittertracks aandoet.nies wrote:Leon,
Komt de tocht door opitter?Dirk
Zelf zal ik wederom vanuit Leuven afzakken, om nog 's te kunnen biken in mijn geboortedorpje!
bedankt flipp, dat wist ik niet!
( het was eerder de bedoeling om daar te kunnen inpikken op de tocht, om zo een gedeelte verplaatsing uit te sparen.....)
( het was eerder de bedoeling om daar te kunnen inpikken op de tocht, om zo een gedeelte verplaatsing uit te sparen.....)
-
leikepej
- Mountainbiker
Deze tocht passeert niet in Opitter, Je kan het beste in Dorne vertrekken en als het te ver wordt kan je aan de bevoorrading afkorten (dan kort je 17 km af en is maar 2.5 km van start / finish).nies wrote:Leon,
Dirk
Leon
-
leikepej
- Mountainbiker
Vanmorgen om 11.00 uur vertrokken (alleen) met 175 pijlen aan boord en om 15.30 uur terug thuis, alle pijlen op zijn plaats, ca. 25 km al klaar. Prachtig weer , vanaf 12.00 uur heerlijk zonnetje, het lag er goed bij ondanks de regen. Morgen gaan we nog een stuk doen en zaterdagmorgen de kalklijnen (die verdwijnen door de regen) zodat het zeker allemaal om 10.00 uur klaar zal zijn voor de start.
Leon
Leon