Frankrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Griffon
Mountainbiker

routes in Frankrijk?

Post by Griffon »

via de zoekfunctie ben ik terecht gekomen op de site van de fcc waar aangeduid staat waar er verschillende routes zijn maar bestaat er geen gedetailleerdere site zoals mtbroutes.be?
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Frankrijk is nie echt zo super internet gericht gelijk ons Belgie, toch nie wat mtb belangt. Maar als ge wa meer info wil kan je op mijn site terecht bij toertochten. Daar staan enkele links naar clubs uit noordfrankrijk...
Moest ge meer info willen kan je me natuurlijk ook altijd mailen he.
Cyclingbeast
Mountainbiker
Location: Eddy Merckx grand prix, Minerva tempest, BH Expert Trail

routes in en rond Embrun

Post by Cyclingbeast »

Kan iemand me een overzicht geven van alle bewegwijzerde MTB-routes in en rond Embrun (Frankrijk)
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

Ik heb deze week wat zitten rondneuzen waar we volgende zomer ne keer kunnen op reis gaan. Ik heb mijn oog laten vallen (ai !) op het lac de Serre-Poncon. Embrun ligt daar ook. Je vind in ieder geval info op http://www.embrunais-serreponcon.net/ (maar dat had je zelf wellicht ook al gevonden). Een 'topo guide' is blijkbaar ter plaatse te koop. Ik zal ne keer een poging doen om wat meer info aan te vragen via die site.
Ook hier kan je nog wat rondneuzen: http://www.serre-poncon.org/sports.htm#VTT
Mocht je zelf wat meer info te pakken krijgen, ik heb ook interesse. 8)
Xplorer
Mountainbiker

Post by Xplorer »

Heb daar afgelopen zomer eventjes gecampeerd tijdens een trektocht. Een ding viel mij daar enorm op. Prachtige streek voor bergsporten, waaronder mtb'en natuurlijk. Er is al heel wat adventure exploitatie. Dus daar horen de nodige mtb'trails zeker bij.
jero
Mountainbiker

Frankrijk

Post by jero »

Wie heeft ervaring met biking in de luberons? Een Franse kennis vertelde me dat er daar schitterende routes bestaan. Ik kan echter niet veel vinden op het net...
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

Een zestal jaar geleden hebben we in de Luberon onze eerste reis met de tandem gemaakt. Toen al waren er een aantal heel fietsvriendelijke hotels, bagagevervoer, fietsverhuur, ...

Er was een uitgestippelde en goed bepijlde route: allemaal verharde maar heel rustige en mooie wegen langs de bergkam. Die kan zeker als basis dienen om een paar off road lussen bij te doen. Zodra je een weggetje richting Luberon (het gebergte dan) volgt, vind je zeker mooie singletracks.

Ondertussen is er blijkbaar een en ander veranderd: de website is vernieuwd en de route uitgebreid. Een aanrader =P~

http://www.provenceweb.fr/84/VLL/index.htm
en van daaruit verder klikken...
roger
Mountainbiker

Re: Rijden in de "Luberons" in Frankrijk

Post by roger »

jero wrote:Wie heeft ervaring met biking in de luberons? Een Franse kennis vertelde me dat er daar schitterende routes bestaan. Ik kan echter niet veel vinden op het net...
Ik heb een Bike Guide van Apt Luberon geschreven door Fabric Taillefer
ontvangen via www.cheminprive.com.Er staan 13 routes in voor cross country,3 downhill tours en 3 family tours.Persoonlijk heb ik ze nog niet gereden maar volgens de beschrijving zien ze er zeer leuk uit.
Geleverd in een mooi mapje met kaart en beschreven in lopende tekst.
deze tekst ga ik proberen om te zetten in een "bolleke pijl"voor de rallye rijders een gekende term uit de jaren '70.prijs 19,90+verzendkosten.
jero
Mountainbiker

Post by jero »

thanx pv, ik sla de link zeker op en ga de routes ter plaatse testen aanstaande zomer...
Er is me verteld dat er in de buurt van les ocres heel leuke tracks zijn!
jero
Mountainbiker

Post by jero »

schitterende link roger...
zeker bruikbaar aanstaande zomer.

thanx
Post Reply